Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:39

Mmm, chocoladepraat...
Vandaag mentaal echt heel pittig, zit me af te vragen waardoor. Omdat het de laatste dag is, vanwege de stress van vandaag of omdat ik de laatste dagen wat minder gevarieerd heb gegeten (in het kader van de koelkast en vriezer leegmaken voor vakantie). Waarschijnlijk een beetje van alles. Heel veel behoefte aan zoetigheid, of dat nou fruit is, gebak, chocolade of whatever. Ook yoghurt met zoetstof ofzo voldoet nu niet. Ook niet helemaal lekker, mijn darmen zijn vandaag van slag en mijn buik voelt blah.

Ik overweeg wel om na de vakantie terug te gaan naar keto maar met wat kleine aanpassingen nadat ik weer in keto zit.
- na het sporten mogelijkheid tot klein beetje (gezonde) khd, zoals een stuk fruit
- op vrijdag het thuis sporten herintroduceren of eventueel die avond naar de crossfitbox en de warme maaltijd en het avondtussendoortje de mogelijkheid om khd toe te voegen zoals een keer pasta of een keer een lekkere cheatmogelijkheid zoals koek, snoep of andere troep. Hoeft niet iedere week en niet alles tegelijk maar mezelf wel die mogelijkheid bieden zodat die craving echt zakt.
Straks 5 dagen om het rustig op een rijtje te zetten. Misschien voel ik me na carbs wel zo ellendig dat ik daarna direct weer in keto wil :')

Deau

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:28

Ik wil ook graag mee gaan schrijven. Lees al een tijdje mee.

Ik ben sinds 2 weken bezig met een kh-arm dieet. Ik wil graag 7 kg afvallen. Was al twee kilo kwijt maar ik het weekend, door stokbrood Stom!, uit ketose gegaan. Was de volgende dag meteen 700 gram zwaarder door het vocht en uit ketose. Ik kom er nu alleen niet in.

Vanaf morgen dus goed mijn koolhydraten bijhouden in MFP, wil komende dagen rond de 20-30 gram gaan zitten. Als ik weer goed in ketose zit ophogen naar 40 gram.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:09

Klinkt goed sec! Maar eerst maar eens genieten van je vakantie :D

Voelde ik me maar slecht na carbs, zou t volgens mij een stuk makkelijker maken :+ maar ga nedan juist weer top voelen, en pas weer slecht als ik weer richting keto ga :')

Hoi deau! Hopelijk lukt t om weer in ketose te komen!
Ik was na een paar stokbroodjes 2,5 kg zwaarder :oo geloof dat ik t meeste nu weer uitgeplast heb haha

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:27

Vanaf het weekend niet meer kha; voetschimmel is terug en m'n holtes lopen weer vol... Als ik mezelf een plezier wil doen, dan stop ik in ieder geval met geraffineerde suiker.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:34

Hmmm... ik heb een heerlijke bodem voor een flammkuche in de oven staan <3

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:38

Hoi mensen! Mag ik mij melden?
Ik ben nu 17 dagen bezig met khd-arm diëeten.
Ik ben nu 6 kilo kwijt. Erg trots op! Is me nog nooit gelukt haha.

Morgen zal ik eens even flink lezen in het topic. Nu is het tijd om slaapjes te doen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:10

Gisteravond samen met ml knoop doorgehakt, ik stop met kha en ga weer eten zoals ik deed voor die tijd. Met als aanpassing dat ik wel nog wat minder khd eet dan toen, vooral door kleinere porties, en wat meer eiwitten. Ik moet eens kijken welke macro's bij me passen, blijf dat een lastig iets vinden.

Ik blijf hier wel meekletsen als jullie t goed vinden, blijf t een interessant onderwerp vinden en kan een hoop van de tips evengoed gebruiken.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:18

Welkom Deau! Balen dat je weer iets aangekomen bent, maar hopelijk heb je ervan genoten!

Welkom Dhani, wat ben je al een hoop kwijt. Vind je het niet te hard gaan?

Quellian wat balen zeg! Komt dat echt door kha eten?

Goed dat je de beslissing gemaakt hebt Laura! Wat mij betreft mag je lekker mee kletsen hoor.

Ik had gister veel plannen maar d'r is weinig van gekomen. Toch iets met grenzen en beperkte belastbaarheid. Af en toe denk ik dat ik de hele wereld aan kan :')

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:32

Laura82 schreef:
Gisteravond samen met ml knoop doorgehakt, ik stop met kha en ga weer eten zoals ik deed voor die tijd. Met als aanpassing dat ik wel nog wat minder khd eet dan toen, vooral door kleinere porties, en wat meer eiwitten. Ik moet eens kijken welke macro's bij me passen, blijf dat een lastig iets vinden.

Ik blijf hier wel meekletsen als jullie t goed vinden, blijf t een interessant onderwerp vinden en kan een hoop van de tips evengoed gebruiken.

Ik heb mij een tijdje terug aangemeld maar eet nu zoals jij ook niet kha meer. Ik let er wel op eet bijv maar echt minimaal pasta en tussen de middag nog geen brood . Wel ben ik meer vetten en eiwitten gaan eten het gevolg voel me zo super in mijn lijf afvallen doe ik niet maar ben ook niet meer zo opgeblazen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:50

Sec eerst genieten van de vakantie! Daarna zie je wel weer ;)

MDH, jaloers! Ik rij straks even langs om wat ingrediënten te halen. Gisteravond niks meer gedaan en niet gegeten :o

Dhani, welkom.

Laura, van mij mag je hier blijven kletsen hoor :P Fijn dat je daar over kunt praten met je man :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:55

Haha, hij was mn humeur zat, dan praat ie wel :') Nee hoor kan goed met hem praten, en dat helpt altijd wel om de boel een beetje op een rijtje te zetten.
Mn besluit kwam op het goede moment haha, vanmorgen echt geen tijd gehad om lunch te maken, niets ging zoals t moest. Dus straks lekker broodje halen in het bedrijfsrestaurant :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:01

Hahaha :') Vind het wel heel lief dat hij zo betrokken is. Fijn een man die wel kan praten :)

Haha lekker hoor!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:03

milatje schreef:
Quellian wat balen zeg! Komt dat echt door kha eten?

Yup! M'n huid en m'n holtes zijn m'n zwakke plekken, echt binnen een week kha nergens meer last van en nu is het weer volop terug.
Ik ga met Laura82 mee, gewoon opletten en ik wil geen geraffineerde suikers meer.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:06

Vervelend dat je lichaam daar zo op reageert zeg. Maar als je weet waardoor het komt is het wel makkelijker in toon te houden.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:12

Rot dat je lichaam er zo op reageert! Maar als het inderdaad beter is voor je lichaam moet je het op een andere manier doen. :-)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:07

Yes ik zit weer terug in ketose. Zat vanmorgen ook weer op het zelfde gewicht als zaterdag.
Had repen van de Body en fit shop besteld als tussendoortje. Maar vind ze helemaal niet lekker. Ze vullen wel goed.

Laura82 balen dat het koolhydraatarm eten niet voor je werkte. Ga je nu je macro's tellen of ga je op gevoel eten?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:10

Ik ga eerst op gevoel eten, weet zo ongeveer wel hoe ik qua macro's uitkom dan. Als afvallen dan niet lukt ga ik het weer een tijdje bijhouden, maar wil nu gewoon even kijken wat goed voelt.

Welke repen heb je? Ik heb die met cocos, die vind ik goed te doen. En vullen idd geweldig! Laatst 1 met caramel geprobeerd, die vond ik niet zo...

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:03

Ik heb nu de clean bar reep in de smaak pindakaas/chocolade. Ben normaal dol op die combinatie alleen deze smaak heel chemisch. Dat was ook wel te verwachten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:06

Oh die ken ik niet, ik heb de smart bars

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:03

De smart bar heeft meer koolhydraten als de clean bar.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:06

Ik vind al die repen vies, heb er toch al heel wat geprobeerd. Ik hou het wel bij normaal eten.

En ik zit in een super sugarrush tralalalala *\%/* morgen gewoon normaal maar vandaag gewoon ff los. Iets met stroopwafels en magnums :=

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:08

:') en geen hoofdpijn?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:10

Nog niet := Y)(^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:13

secricible schreef:
Ik vind al die repen vies, heb er toch al heel wat geprobeerd. Ik hou het wel bij normaal eten.

En ik zit in een super sugarrush tralalalala *\%/* morgen gewoon normaal maar vandaag gewoon ff los. Iets met stroopwafels en magnums :=

Brr ja die repen vind ik ook ontzettend smerig. Ooit een keer een doos gekocht en die is direct weer de prullenbak ingevlogen.

Verder lees ik hier nog steeds mee :)) Ik merk dat ik de overgang naar volledig kha (nog) niet aankan, maar het schrappen van/letten op helpt me wel als steun bij het afvallen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:29

Ik verlies nog steeds centimeters maar in gewicht zelfs geen gram ;(