Groene smoothies! Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBonny

Re: Groene smoothies! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:03

Ik had laatst een grapefruit erin gedaan, maar daar kan ik nog geen goede combi mee maken..Iemand hier nog tips!

Wat knap dat sommige hun lunch (brood) vervangne voor een smoothie, dan moet hij goed gevuld zijn! :j Ik wil de smoothies als tussendoortje gaan gebruiken...

Even het topic doorspitten, voor goed gevulde smoothies!

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:19

Als je er genoeg van drinkt is het vullend genoeg :) Een flinke smoothie, van 750ml tot 1 liter is echt genoeg voor ee nlunch :)
Ik vind de smoothies teveel voor tussendoortje (of moet alle tussendoortjes met 1 shake vervangen hahaha)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:41

Vullend misschien wel, maar als maaltijd alleen wat groente en fruit is toch niet volwaardig?

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:44

Ik voeg ook altijd havermout toe wat de vezels zijn in mijn ontbijt. Normaliter ontbijt ik ook met fruit + vezels dus opzich is er weinig verschil. Nu voeg ik alleen nog wat gezonds toe: groente.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:06

Ik neem de smoothies als ontbijt. Meestal ergens tussen de 300 en 500 ml. Ik red het hier prima mee tot de lunch, ik neem wel nog een tussendoortje. Ik denk dat als ik het als lunch zou nemen ook wel red tot het avondeten.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:16

Vraagje, waar halen jullie kokoswater? Ik heb hier bij de jumbo en bij de ah gekeken en alleen bij de jumbo heb ik van healty people nu een klein pakje gevonden. Maar he daar doe je niet zo lang mee ;). Bij de ah kon ik niks vinden. Ligt het aan de supermarkten waar ik ben geweest of halen jullie het ook ergens anders?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:19

secricible schreef:
Vullend misschien wel, maar als maaltijd alleen wat groente en fruit is toch niet volwaardig?

Wat is de definitie van volwaardig ?
Het gaat er toch om dat je over de hele dag gezien alles binnen krijgt ?
Kan nou bv een frietje speciaal ook niet als volwaardige maaltijd categoriseren .

Ik drink s,ochtends altijd een groene smoothie als ontbijt , vind het heerlijk de dag
te beginnen zonder toevoegingen ...(e-nummers , geur , kleur en smaak stoffen )
Door de smoothies word ik iig niet meer getriggerd , chips , snoep , fastfood etc te kopen .

Smoothie vanochtend :
Verse ananas
Halve mango
Halve avocado
Verschillende sla soorten (gemengde zak )

@Kyrseltje : Nooit op gelet kokoswater ...zou het niet weten .

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:01

Kyrseltje schreef:
Vraagje, waar halen jullie kokoswater? Ik heb hier bij de jumbo en bij de ah gekeken en alleen bij de jumbo heb ik van healty people nu een klein pakje gevonden. Maar he daar doe je niet zo lang mee ;). Bij de ah kon ik niks vinden. Ligt het aan de supermarkten waar ik ben geweest of halen jullie het ook ergens anders?

Ja wel gewoon bij de AH! Helaas hebben ze de grootverpakkingen van vita coco eruit gehaald -O- maar het is nog wel te koop, van een ander merk! Kom zo even niet meer op de naam .. Staat bij de verse sappen ed :)

secricible schreef:

In principe kun je op enkel groente en fruit prima leven :j

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:46

Hier hebben ze bij de jumbo groene blikjes cocoswater. Hier staan ze bij de indische/indiase dingen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:52

prima dressagelady, maar daar horen ook peulvruchten e.d. bij en ik heb hier nog niemand linzen of erwten in zijn smoothie zien doen. De gebruikte groente voornamelijk zijn niet afwisselend, fruitwel iets meer war ik zo lees.
En wat je zegt is absoluut waar ditano, maar ik vraag me dat wel serieus af bij sommigen hier... Een gemiddelde groente smoothie hier id rond de 120kcal, dan is afvallen begrijpelijk.
Het is ook geen kritiek, ik wil hoogstens mensen laten nadenken. Meer groente eten is top, ik gebruik ze ook regelmatig om extra groente en fruit naar binnen tr werken. Maar denk wel na over wat je eet..

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:55

@Sec, mijn smootie van gisteren was 244kcal en ik was er goed vol van. Ik doe over mijn fles smoothie ongeveer 20minuten tot een half uur, drink het rustig tijdens pauze leeg. Vaak naam ik wel rond 3uur weer een tussendoortje (volkorencracker) maar ik heb aan die smoothie echt wel een maaltijd vervanger. Deed het eerder ook gewoon als ontbijt, maar vind 'smorgens toch een bak havermout lekkerder. Ik krijg dagelijks mijn eiwit, vet, koolhydraten binnen. Maar door de smoothie krijg ik wel beter en meer groente/fruit binnen!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:14

Mijn smoothies zijn ook rond de 300 Kcal .
En als dit minder zou zijn kies ik een tussendoortje met meer Kcal .
Zou nooit linzen of erwten voor mijn smoothie nemen .
Deze hoort met bladgroente te zijn . Suiker en zetmeel gaat volgens mij ook gisten .

Nadenken over wat ik eet doe ik zeer zeker , anders was ik ook niet 34 kg op een gezonde manier afgevallen .
En veel belangrijker , ben al 9 maanden stabiel op gewicht .

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:24

olga schreef:
Hier hebben ze bij de jumbo groene blikjes cocoswater. Hier staan ze bij de indische/indiase dingen.

Ga ik daar eens kijken, al vind ik mijn smoothie met kokoswater volgens mij niet zo lekker haha.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:47

Voor mij hoeft het ook niet zo nodig met kokoswater :r

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 07:38

Ik snap je secricible, al lijkt t mij geen kwaad te kunnen om 1 maaltijd per dag ermee te vervangen. Ik drink de smoothies als 'erbij' maar eet daardoor tussen de middag wel een of twee boterhammen minder :j

Met kokoswater vind ik de smoothie al snel te zoet, ik drink het liever gewoon :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 07:52

Smoothie van vandaag , ongeveer 3/4 liter

Banaan 130 gram 124 kcal
Avocado 73 gram 145 kcal
Ananas vers 130 gram 74 kcal
Sla, rucola, rauw 70 gram 16 kcal
Havermout 1 EL 19 kca

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:31

dressagelady schreef:
Ik snap je secricible, al lijkt t mij geen kwaad te kunnen om 1 maaltijd per dag ermee te vervangen. Ik drink de smoothies als 'erbij' maar eet daardoor tussen de middag wel een of twee boterhammen minder :j

Met kokoswater vind ik de smoothie al snel te zoet, ik drink het liever gewoon :D

Ik denk ook zeker niet dat het kwaad kan als je de rest van de dag er rekening mee houdt, maar ik heb niet het idee dat iedereen hier dat doet.
En nu posten er 2 mensen een volwaardige smoothie, maar ik zie ook mensen die een smoothie als ontbijt/lunch eten van een appel, wat spinazie en wat bosvruchten. En over die mensen heb ik het meer...

En ditano, volgens mij mis je mijn punt over de peulvruchten echt volledig....

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:52

Mijn smoothie vandaag voor de lunch:
1 banaan, 1 sinaasappel, 2el havermout, halve rode paprika en spinazie
Aangevuld met water, zit op 0,75ml.
Zit hiermee op 255kcal voor de smoothie. Voor lunch prima.

Neem vandaag tussendoortjes met volkorencrackers met huttenkase en komkommer.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:15

olga schreef:
Voor mij hoeft het ook niet zo nodig met kokoswater :r

Mijn conclusie is dat ik het ook niet lekker vind haha. Of het licht aan de moerbeien die ik er voor het eerst bij heb, maar vind er een raar smaakje aan zitten. Vind ik het met gewoon water lekkerder.

In de smoothie zit nu
Spinazie
Banaan
Mango
Moerbeien
Chiazaad
en kokoswater.

Ik heb lekkerdere smoothies gehad ;).

Morgen ga ik voor die van Ditano, alleen dan met spinazie of komkommer ipv rucola. Vind het wel lastig om te variëren met groente, gisteren een half uur voor het groente schap gestaan maar weet niet zo goed wat lekker is om te gebruiken.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:09

Als het goed is eet je bij je andere maaltijden ook groente, dus dat de groente in je smoothie niet zo verschrikkelijk afwisselend is lijkt me geen ramp. Iedere dag groene bladgroente binnenkrijgen is juist erg gezond en zouden meer mensen moeten doen. Ik ben er wel voorstander van om binnen die bladgroentes zoveel mogelijk af te wisselen. :)

Al het andere dat je nodig hebt kun je ook op andere eetmomenten binnenkrijgen. Ik ken niemand die peulvruchten bij het ontbijt eet (en ja, ik snap je punt wel). ;)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:17

Dani_ schreef:
Al het andere dat je nodig hebt kun je ook op andere eetmomenten binnenkrijgen. Ik ken niemand die peulvruchten bij het ontbijt eet (en ja, ik snap je punt wel). ;)

Ik wel! ME! :') in de vorm van soya yoghurt .. haha sorry flauw!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:34

Wat een leuk topic! Kan ik mee komen kletsen?

Sinds een paar weken ben ik fanatiek bezig met smoothies, in een poging om wat gezonder te gaan leven, wat meer fruit / groente binnen te krijgen en hopelijk een paar kilootjes kwijt te raken.
Ik ben erg druk bezig met uitzoeken wat lekkere combinaties zijn. Wij hebben thuis veel fruitbomen / struiken staan, en afgelopen zomer heb ik veel ingevroren, dus dat scheelt al behoorlijk.
Het volgende heb ik altijd wel in huis:

Fruit:
- Ananas
- Pruimen (ingevroren van eigen boom)
- Aardbeien (ingevroren van eigen planten)
- Frambozen en bramen (ingevroren van eigen planten)
- Appels
- Peren
- Bananen
- Avocado
- Witte druiven
- Kiwi's
- Lychee's (maar zo'n gedoe om in een smoothie te doen)

Groente:
- Bleekselderij
- Boerenkool
- Rode bietjes
- Wortelen

'Superfoods'
- Chiazaad
- Veenbessen (cranberries)
- Lijnzaad

Ik ben helaas allergisch voor spinazie, dus dat is geen optie voor mij.

Meestal leng ik de smoothies aan met water (ivm de calorietjes!). Soms doe ik er wel een scheutje honing door om het wat lekkerder te maken.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 02:37

Hoi, ik meld me ook even in dit topic.

Ik ben sinds kort ook begonnen met zelf maken van smoothies (vooral omdat ze kant-en-klaar zo duur zijn om te kopen).

Tot nu toe heb ik ze gemaakt met melk en banaan en aardbeien/bramen/frambozen.
Vandaag een nieuw experiment met sinaasappelsap met banaan en meloen, maar helaas niet zo'n succes, omdat de sinaasappelsap veel te zoet is :(
Voortaan dus toch maar weer gewoon met wat melk doen hahaha

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 07:13

Welkom Carola en Dispar_Vulgo

I love smoothie,s <3

@ Dispar_Vulgo Ga je ook de "groene " smoothie nog testen ?

@ carola Vervelend dat je allergisch voor spinazie bent , maar wellicht kun je nog
paksoi , veldsla , rucola aan je groente lijstje toevoegen ?

Mijn smoothie van vandaag :
1/2 kaki
1/2 mango
1/2 avocado
2 EL havermout
Rucola
scheutje kokos melk .

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:28

Welkom!

Ik heb vandaag komkommer, paksoi en banaan op en hij was jammie :D . Echt totaal niet verwacht dat paksoi lekker is een smoothie. Ik vind komkommer ook wel bijzonder, deze geeft toch wel heel veel smaak. Dat had ik niet verwacht omdat er niet echt veel smaak aan komkommer zit.

Volgende week op vakantie, dus even een weekje smoothie vrij.