Hier is het beetje rustig op taartgebied. De eerste taart staat gepland voor volgende week donderdag. Ik heb dus nog even
Gister 12 cupcakes gemaakt voor de nieuwe groep Samen Bevallen cursisten. Vielen erg in de smaak. Vandaag 31 cc aan Nadine meegegeven. Gaat ze verkopen, morgen tijdens de rit in Dodewaard. Rit is inzamelingsactie voor een paardje wat met zijn been in het draad heeft gezeten. Om de onkosten een beetje te drukken.
Echt wel Claudia Ben ook blij dat ie af is. MaTuMi, taart plat neerzetten, dus niet op de stoel maar ervoor. Stukje antislip mat eronder (voor een prikkie bij de Action, Blokker e.d. te koop)
Geweldig die Mickey! Is dat met een mal of uit het blote hoofd? Supergaaf.
Ik wil voor sinterklaas een taart maken en dan vullen met een laag amandelspijs en kruidnotenvulling (recept van bokkepootjesvulling maar dan met kruidnoten ). Zou je met die vulling ook af kunnen smeren? Is misschien wel een beetje te grof van structuur en slagroom is natuurlijk een beetje nattig..
Dat gaat niet nee. Met slagroom kan je niet afsmeren, teveel vocht. En inderdaad te korrelig. Je kan wel afsmeren met botercrème die je op smaak brengt met speculaaskruiden. Dat zou er wel goed bij passen. Wel een beetje goed testen wanneer er genoeg kruiden in zitten, kan snel te sterk worden.
Dat zou ik niet doen ivm bochten nemen en zwaartekracht. Gewoon helemaal voorin, of achterin de kofferbak. En dan op een antislip matje. Ik heb zo 4-hoog stapeltaarten vervoerd en nooit problemen gehad.
DIVA2
Geplaatst: 26-10-12 21:49
Verjaardagstaartje van vorige week zaterdag.
En de cupcakes die Nadine heeft meegenomen naar Dodewaard. Taarten zijn meer mijn ding
Dorus
Geplaatst: 26-10-12 21:52
Leuk Mickey Kinke!
Mooi Diva! Vind je cupcakes nog niet zo slecht hoor.
DIVA2
Geplaatst: 26-10-12 21:54
Ik vind cc gewoon een stuk minder leuk om te maken Nu moet ik ook zeggen dat deze 'effe snel' zijn gemaakt. Gisteren gebakken en vanmorgen gezorgd dat ze er ook nog een beetje gezellig uitzien.
Laatst bijgewerkt door DIVA2 op 26-10-12 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Lindas2
Geplaatst: 26-10-12 21:54
Leuke taart claudiahs!
Gefeliciteerd dancertje!
Hij is mooi geworden kinke! Boetseersel is echt heel gaaf
Ik vervoer taarten ook altijd door m op de grond te zetten voor de passagiers stoel.
Hoe gaat het met de zwangeren/ net bevallen bokkers?
Diva2: ziet er mooi uit! Vind de bloem bovenop wel heel gaaf! Welke mallen heb je hiervoor gebruikt?
Dat had ik eerst ook, maar ik had er voor onze verjaardagen een lading gemaakt en begon er toen toch lol in te krijgen. Het geheim is niet teveel verschillende en niet te ingewikkelde ontwerpen
Bij mij gaan de taarten trouwens in de achterbak. We hebben een station dus die is mooi vlak en makkelijker in en uit te komen dan vanaf de voorstoel.
DIVA2
Geplaatst: 26-10-12 21:57
@ Linda; volgens mij is dat de Rose 5 petal(of hoe je het ook schrijft )
Purkii
Geplaatst: 26-10-12 21:57
mooie taart Kinke en Diva cc en taart zijn ook weer prachtig! mmm lkker idee ook voor sinterklaastaart om botercreme met speculaaskruiden te maken !!
Ik zei net gewoon serieus wauw toen ikje fotos zag, Diva.
DIVA2
Geplaatst: 26-10-12 22:06
Kinke schreef:
Da's een mooi geheel Diva!
Thanks!! De parelranden van de bovenste taart zitten trouwens niet op het fondant geplakt. De onderste rand wel maar bij die andere was het strook fondant, rij parels, strook fondant, rij parels. De gaatjes zijn opgevuld met suiker pareltjes. Bovenop liggen de parel randen bloot op de ganache.