Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:05

Nee, alleen vingertoppen om het geld aan te pakken :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:05

Dat zegt mijn vriend ook altijd tegen me :+ Lekker hoor! Je hebt gelijk geniet ervan!

Tsjah ik moet deel v/d neus zelf betalen (het cosmetische gedeelte) en we willen trouwen, dus tsjaaah

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:06

En wil nog een trailer en eigenlijk een andere auto :+

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:06

Goedemorgen allemaal!

Maartpaard werd van 2 wijntjes dronken :')

Colway is snotverkouden en zoekt de neusspray. Ben je ook verslaafd aan neusspray? ik was er wel een tijdje aan verslaafd, een maand lang denk ik, vond het vreselijk als de neusspray op/weg was.

Vogeltje heeft slecht geslapen en gaat nu 3 uur wandelen met haar hond. Poe, mij niet gezien, succes!

Toes is ook al verkouden

Mootje heeft last van een opgezette keel, jeetje, het lijkt wel een ziekenboeg hier!

Ik ben de ochtend begonnen met een smoothie van: banaan, 5 sinaasappels, spinazie en tarwezemelen. Ik vind hem erg lekker! Had extra veel gemaakt zodat mijn vriend ook nog wat heeft maar ik wil dan altijd alles in 1 keer opdrinken :P

Zometeen ga ik of een ei bakken, tosti maken of een speltboterham eten. What to do?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:07

Mijn vriend was wel verslaafd aan neusspray, ik heb er eigenlijk een hekel aan, maar als ik echt helemaal verstopt zit doe ik het wel. Als ik mn neus laat doen heb ik de eerste week 2 tampons in de neusgaten, dan kan ik dus echt 24/7 alleen door de mond ademen :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:07

Ik denk dat een paar van ons misschien last hebben van de pollen? Ik zit hier ook met brandende rode ogen en een waterige loopneus :+ Gelukkig is het in mei/juni bij mij meestal wel weer over.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:09

Ja dat denk ik ook, jeukende keel, rode ogen, voorhoofdpijn, al denk ik dat ik nu wel echt verkouden aan het worden ben, nummer 2 al van 2012

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:09

Ik had net een nieuw paard, nieuwe auto en nieuwe trailer en toen besloot ik van de ene op de andere dag ermee te stoppen :') Geldtechnisch gezien een hele stomme zet!
Col, Een nieuwe neus (?) is inderdaad niet goedkoop!
Toad, Tosti op speltbrood?
Phor, Ik heb nog nooit last van pollen oid gehad... Volgens mij word ik 'gewoon' verkouden.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:11

ohhh jah, nou ja ik kocht een huis, verbouwde de boel volledig en bedacht me na 3 maanden dat ik uit elkaar wilde :+

En inderdaad paard gekocht, trailer gekocht en volledig gerestaureerd, nooit gebruikt, alles verkocht, om 2 jaar later toch weer een paard te kopen :+

Miss impulsief

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 11:18

neuscorrectie...ben benieuwd hoe het je afgaat colway!
Die staat op mn verlanglijstje :o wie weet, ooit.....

ik kan vrij goed met geld om gaan. Wij gaan graag lang reizen en ver weg (naar niet alledaagse bestemmingen), dat is ook waar wij voor sparen :)
Maar komend jaar doen we wat rustiger aan, vakantie gaat ws naar Denemarken (kamperen???) en dan flink sparen voor een koophuisje :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:20

Colway schreef:
Ja dat denk ik ook, jeukende keel, rode ogen, voorhoofdpijn, al denk ik dat ik nu wel echt verkouden aan het worden ben, nummer 2 al van 2012

Hou op, schei uit. Ik ben sinds Kerst 2011 al 5 keer ziek geweest. Ik word er zo langzamerhand echt knettergek van! Ik zie het ook veel om me heen, mensen die steeds vaker ziek worden. Tien jaar geleden gebeurde dat gewoon niet, of heb ik dat mis?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 11:23

ff iets heel erg offtopic... is 1 van jullie toevallig sterk in Nederlands? ik zoek iemand om even een brief op spelling/zinopbouw te checken :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:24

Ik niet.... Op mijn werk gaat alles in het engels en daardoor wordt mijn nederlands steeds slechter :')
Phor, Daar word je niet blij van!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:41

Mri schreef:
neuscorrectie...ben benieuwd hoe het je afgaat colway!
Die staat op mn verlanglijstje :o wie weet, ooit.....

Wat wil je dan? Ik wil het al heul heul lang, maar durfde niet, maar aangezien ik ook 'medisch' een indicatie heb, dacht ik, dan doe ik alles tegelijk....Een designer-neusje s.v.p. :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:43

Mijn ex heeft het ook laten doen, supermooi geworden :j Zijn neus was zo groot dat hij geen duikbril, zonnebril of motorhelm op kon!
Ik ga maar eens de salade in elkaar flansen!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:48

Hahah nee dat heb ik niet, maar ik ben redelijk 'fijntjes' en mijn neus is gewoon te groot wat mij betreft dus ze gaan hem rechter maken (neusbrug) smaller en korter, zijkanten breken etc. tussenschot rechten, doorgang verbreden, oftewel alles wat ze maar kunnen doen :+

Ik ga zo de paprikasoep maken, heb nog een knorr-pakje (fout, maar moet op) en ga zelf met de blender paprika-sap maken met een beetje bleekselderij dacht ik

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:05

Century schreef:
Colway schreef:
Waar halen jullie die ongezoete pure cacao vandaan?

Die van mij heb ik bij gezondaanhuis.nl besteld.

_Mara_ schreef:
Ik doe maandag wel weer 'gezond', had vandaag een 'rare' (maar wel hele leuke) dag. Was naar de Elf Fantasy Fair in Haarzuilens/Utrecht. En als ik op een evenement ben vergeet ik gewoon te eten en te drinken om dat ik te druk met de andere dingen bezig ben. Dus ontbijt was 2 witte bolletjes met hagelslag, middageten was 2 witte bolletjes en 'avondeten' was een halve meter vleespies van een duits kraampje en een soort appelbeignets. Heb maar 1 flesje water op, nooit genoeg en dat merk ik nu ook wel en oja, nog een appel, wat chocola en 1 liga tussendoor. Ben nu weer thuis en er ligt nog afhaalchinees in de koelkast, denk dat ik daar maar wat ga eten want heb honger gekregen. Heel slecht dagje dus voor mij, maar wel een hele leuke dag. Maandag ben ik weer in Groningen dus dan ga ik weer 'normaal' doen. :)

Ik wilde net zo'n soort verhaaltje schrijven, want ik was daar ook! Was jij ook verkleed? Misschien heb ik je wel gezien! Ik had een Angry Bird op mijn schouder :P Dat was mijn kostuum (ze waren zelfgemaakt).
Ik had wel redelijk gezond spul meegenomen en regelmatig gegeten en gedronken, dus helemaal geen slecht dagje eigenlijk voor mij. Voelde wel raar om salade mee te nemen en yoghurt-met-inhoud te zitten eten, maar het vulde goed en had weer lekker energie.

Wat grappig! Ik was niet echt verkleed, al was het wel verkleed genoeg voor mijzelf aangezien ik zelf nooit in een rok loop, haha. Had een bruine rok aan, dikke groene wollen trui en een mooie grote LOTR hanger. Ik heb wel iemand gezien met een angrybird op haar schouder, was jij ook bij de lezing van Brian Muir? Jij hebt beter gegeten als mij zo te zien, ik was al 'trots' op mezelf dat ik bedacht had om een appel mee te nemen, haha.

Hoorde nog van iemand een vraag over de Elf, het is echt een heeeel leuk festival! Geloof dat er rond de 25.000 bezoekers waren gister, als het er al niet meer waren. Er is ook muziek maar het gaat toch vooral om zien en gezien worden. Er staan veel kraampjes, er zijn lezingen en workshops, heb dit jaar weer meegedaan met de Balfolkinstructie, heel leuk weer. :D Maar het leukste is gewoon om mensen te kijken, sommige kostuums, echt wauw! +:)+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:08

Nou, avocado was eenmalig :') Het proefde nergens naar, maar was ontzettend romig als textuur. Net alsof ik boter in mijn mond had!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:15

het is bij avocado's belangrijk dat je een goede hebt. De onrijpe, of slechte avocado's smaken inderdaad nergens naar. Degene met bobbels vind ik altijd lekkerder dan met gladde schil.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:17

Maar de textuur blijft toch hetzelfde? Rijp was hij iig wel.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:21

ja dan moet je hem nog kruiden peper en zout....ik ben er niet weg van met of zonder kruiden.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:27

Ik heb geen verstand van avocado's vind het vaak maar niets, had laatst dus een onrijpe, nu liggen er nog 2 te 'rijpen' zag inderdaad ook met bobbelige schil, die waren ook kleiner?

Zal die eens proberen..

Leuk mensen kijken op zo'n festival...dat vind ik op een dancevalley of mysteryland ook het leukste :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:27

Zit aan mijn restje lasagne van vrijdag te knabbelen, vanavond heb ik soep, dus dat compenseert weer wat ;-)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:30

Advocado´s, ik vond er ook weinig aan toen ik ze een tijdje geleden gebruikt had, ze waren super vol olie maar smaakten niet echt ergens naar, misschien dat ze nog onrijp waren inderdaad.

S´middags alvast wat steviger warm eten om s´avonds wat lichter te eten is een goede compensatie en kan ook weinig kwaad denk ik. Ik heb nog maar een uurtje mijn ontbijt achter de kiezen dus ik wacht nog even met me lunch.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:41

Ik had er zo'n trek in en inderdaad beter smiddags stevig eten dan avond..Moet zo soep gaan koken maar weinig zin. Heb sowieso weinig zin in dingen vandaag, vette hagel net hier, beetje onweer en regen...bij jullie ook?