Taarten decoreren XIX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:03

Ziet er allemaal heel netjes en super lekker uit Ingrid!!!

Had voor de kerst eens iets anders gemaakt dan een kerst taart..
Vruchtenschelpjes! :)

Afbeelding

dancertje

Re: Taarten decoreren XIX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:09

ziet er goed uit lindas2 waarvan is de bodem gemaakt?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:14

Dankje! Is van bladerdeeg :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:26

Oh die zien er smakelijk uit :9

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:32

yes! heb de cakepopmaker besteld en die komt morgen binnen. van het weekend even rommelen. hubs moet een traktatie meenemen naar de klant waar hij weg gaat, ik ben volgende week jarig, de week erop hubs weer en de maand erop onze dochter. ding gaat dus goed gebruikt worden haha

nu die candymelts nog leren smelten :+

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:41

IngridB schreef:
Nou hé hé hier dan eindelijk de foto's :D
Afbeelding

Had de cakepops nog willen versieren eigenlijk, maar had er echt geen fut en zin meer in. Maar ze smaakten
er niet minder om hoor :D

Wauw jij bent er echt goed in zeg. Ziet er allemaal weer heerlijk uit :j

Hoe heb jij die cakepops zo netjes in de chocola kunnen dompelen? Heb je dan alleen chocolade gesmolten?
En hoe heb je die rode zo gekregen. Is dat ook gesmolten chocolade met een kleurtje ofzo?
Ik had chocolade gesmolten, maar denk niet genoeg aangezien ik de bolletjes maar voor de helft ondergedompeld kreeg.
Daarna in dezelfde snoepjes gedompeld als jij had. Maar die van mij zagen er echt niet zo heel netjes uit als die van jou.
Heb ik daar dan ook te weinig van gebruikt ofzo?

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:42

benangelique schreef:
yes! heb de cakepopmaker besteld en die komt morgen binnen. van het weekend even rommelen. hubs moet een traktatie meenemen naar de klant waar hij weg gaat, ik ben volgende week jarig, de week erop hubs weer en de maand erop onze dochter. ding gaat dus goed gebruikt worden haha

nu die candymelts nog leren smelten :+

Haha jij ook besteld. Is echt leuk ding hor :j

Bedoel jij met candymelts die zakjes van Dr Oetker?

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:43

Jouw vruchtenschelpjes zien er ook erg lekker uit zeg Lindas2

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:45

nee, ik bedoel deze melts, van wilton:
Afbeelding

wat me vooral fijn lijkt aan de pops-maker is dat je een luchtig bolletje krijgt en niet zo'n compacte hap als wanneer je ze maakt met BC.

exodus; als je je bolletjes maar voor de helft onder gedompeld kreeg, had je idd niet genoeg chcolade. de rode krijg je door candymelts te gebruiken.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:53

Die vruchtenschelpjes hierboven zien er lekker en vrolijk uit zeg!
*gaat googelen op candymelts

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:58

nou hier is mijn 2e taart die ik ooit gemaakt heb. vind hem wel redelijk. hij is voor het afscheid van stage ( fotografie-opleiding )
de studio heet studio braaf en de kleuren zijn rood, zwart en wit. verder werken ze met apple heb ik proberen terug te laten komen. vind hem wel redelijk gelukt voor een 2e keer
Afbeelding

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:00

Thanks benangelique. Dat gevoel had ik idd ook al. Die Candymelts zien eruit als een soort slagroom met een kleurtje. Horen die dan vloeibaar te worden? En is dat dus dan ook hetzelfde als de rode decoraie van die cakepops van IngridB?

Wauw Dmnque die taart ziet er top uit zeg. Snap alleen het woordje braaf niet :o

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:00

Vooral een groot compliment voor de camera!
De taart zelf kan idd nog wat strakker, en als je op een gegeven moment tappits voor de letters gaat gebruiken wordt het nog strakker, maar dat komt wel. Gewoon veel oefenen. Heb je 'm al gegeven of ga je dat nog doen?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:01

hartstikke gaaf toch! hoe heb je de camera gemaakt?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:02

candymelts zijn eigenlijk stukjes chocolade maar dan met een kleurtje. je kan ze smelten in de magnetron, waarna ze vloeibaar genoeg zijn om de pops in te dopen. dat smelten levert soms nogal problemen op en bij mij altijd :+

je kan ook witte chocolade kleuren, maar dan heb je kleurstof op oliebasis nodig.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:04

@exodus braaf staat voor studio braaf zo heet het bedrijf waar ik stage loop ( dat zijn de letters van het logo ) dankjewel voor je compliment :j leuk om te horen haha :P

@polivy ik ga hem morgen geven :D tappits zijn uitdrukvormpjes of niet? dankjewel ook voor jouw leuke reactie leuk om te lezen! ga zaterdag weer aan de bak want mijn oma word 67 haha :P

@benangelique de camera heb ik ook van taart gemaakt!, heb het beslag in een echte cakevorm gedaan zodat je een brede maar hoge biscuit kreeg. daarna in de vorm uitgesneden , doormidden gesneden ( 2x) want is gevuld met 2 lagen en daarna bedekt met marsepein!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:05

Ik heb ooit een camera willen maken, maar nooit aangedurfd. En jij doet het gewoon maar even met je tweede taart :')

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:05

benangelique schreef:
candymelts zijn eigenlijk stukjes chocolade maar dan met een kleurtje. je kan ze smelten in de magnetron, waarna ze vloeibaar genoeg zijn om de pops in te dopen. dat smelten levert soms nogal problemen op en bij mij altijd :+

je kan ook witte chocolade kleuren, maar dan heb je kleurstof op oliebasis nodig.

+:)+ thanks :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:06

BA, ik denk dat in Marie's badje echt nog het beste werkt bij candymelts.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:06

iemand trouwens enig idee waar ik een stuk piepschuim vandaan kan halen? om de pops in te zetten? had het vorige keer in oase gestoken, maar dat is toch niet zo'n succes met vervoeren.

dominique, knap hoor die camera! je hebt talent! en wat hierboven al gezegd is: als je met tappits gaat werken worden je taarten nog strakker!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:07

Piepschuim zal je toch in de bouwmarkt wel hebben? Knutselwinkel is het meteen een stuk duurder.

benangelique

polivy, in bad met marie lukt bij mij dus ook niet. het blijft te dik. krijg het niet zo mooi vloeibaar als chocolade.

Exodus

Pfff ik vind het knap hor. De camera is dus ook een hele taart eigk.
haha nu snap ik het :=

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:08

Polivy schreef:
Ik heb ooit een camera willen maken, maar nooit aangedurfd. En jij doet het gewoon maar even met je tweede taart :')

haha, gewoon aan beginnen heb ik ook gedaan op een gegeven moment kwam er aardig een vorm in (heb mijn eigen camera ernaast gehouden ) op de achterkant zit ook nog het ''schermpje'' en paar knopjes. ben er wel heel lang mee bezig geweest hoor met deze taart vooral omdat ik er eigenlijk nog geen ervaring in heb!

@benangelique dankjewel !! ik zal inderdaad is naar tappits gaan kijken scheelt ook een hoop gepuzzel haha :P

@exodus ja de camera is eigenlijk een 2e laag haha :P

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:09

Bij praxis hebben ze zelfs piepschuim letters zag ik op internet :j

En wat als je een dekseltje op het bakje doet wat au bain marie staat? Dan blijft de damp er in.... (heb zelf nog nooit met candymelts gewerkt, behalve die van de AH voor kerst :D)