Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:56

Ja ik heb ook een aparte koelkast, een eigen oven alles, maar dat is nog niet goed genoeg :')

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:07

Rinske schreef:
Nee precies, echt irritant :+ . Ik had ook ergens gehoord dat je een aparte koelkast moet hebben voor je 'werk'spullen. Lekker doelloos zeg. Net alsof er een alien uit een pak melk kan kruipen en in de taart gaat zitten :') .

Op zich wel logisch, in je 'eigen' koelkast zitten allerlei voedingsmiddelen en bacterien, schimmels etc. Met HACCP heb je te maken met schoonmaakregime, en dat doe je thuis niet natuurlijk, tenminste niet zo frequent.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:07

Balen rinske ;( . Ik denk dat als je écht voor jezelf wil beginnen met taarten bakken, dat je eerst een complete
verbouwing moet ondergaan voordat het uberhaupt mág.
Aparte keuken, aparte koelkast, geen dieren in de buurt. Dus heb je die ruimte in huis niet, dan moet je al gaan
aanbouwen en dat kost aardig wat centjes :j . Zie dat allemaal maar eens eruit te krijgen :n

Maar zoals Valina al zegt, misschien toch bij je vader in z'n atelier :D
Nou pa, fijn dat ik de ruimte mag gebruiken, zet er meteen een keuken in hoor _O-

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:11

Ja idd, wel jammer dan he. Maar vraag me wel af hoeveel die kvk hebben, daar aan voldoen.
Wij hebben trouwens uitgebouwd, haha maar daar zit onze keuken in. ;)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:27

Samantha_ schreef:
Ja idd, wel jammer dan he. Maar vraag me wel af hoeveel die kvk hebben, daar aan voldoen.
Wij hebben trouwens uitgebouwd, haha maar daar zit onze keuken in. ;)

Wij zijn ook net klaar met een grote verbouwing en hebben nog een vergunning voor een garage. Maar ik denk niet dat ik mijn vriend zo gek zal krijgen om ipv een garage maar een aanbouw voor een keuken weg te zetten :=
Maar ik ben nog lang niet zover om voor mezelf te beginnen hoor, dus ik droom nog even verder :D

Ik denk dat heel veel mensen niet alles precies zo voor elkaar hebben als zou moeten en toch ingeschreven staan bij de kvk. Weet ook niet of er écht op gecontroleerd zal gaan worden. Denk dat het wel streng is en ze vast wel zullen komen kijken als het zover is, maar de tijd die daarna komt, zouden ze dan echt aan de deur staan?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:28

Samantha_ schreef:
Rinske schreef:
Nee precies, echt irritant :+ . Ik had ook ergens gehoord dat je een aparte koelkast moet hebben voor je 'werk'spullen. Lekker doelloos zeg. Net alsof er een alien uit een pak melk kan kruipen en in de taart gaat zitten :') .

Op zich wel logisch, in je 'eigen' koelkast zitten allerlei voedingsmiddelen en bacterien, schimmels etc. Met HACCP heb je te maken met schoonmaakregime, en dat doe je thuis niet natuurlijk, tenminste niet zo frequent.

Maar als ik me thuis in mijn koelkast verder aan de HACCP zou kunnen houden zou het geen probleem moeten zijn. In een gewoon restaurant staan er ook verschillende dingen in een koelkast natuurlijk :D .

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:46

IngridB schreef:
Nou pa, fijn dat ik de ruimte mag gebruiken, zet er meteen een keuken in hoor _O-

"Oh pap, heb je dan te weinig ruimte voor je schilderkunsten? :(:)
hmmm, eens even denken,... <<)

Ja! :)* Bij de Gamma hebben ze van die dekzeilen!! :))
Zal ik er ééntje voor je spannen? +:)+
Mag jij kiezen of je vóór of àchter het atelier onder het afdak wilt !! ;) "

Je vader ziet je aankomen,..... 8-)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:48

Dat zou kunnen Rinske, dan moet je aan lijsten om af te tekenen etc, en alles dateren enzo.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:48

Valina schreef:
IngridB schreef:

"Oh pap, heb je dan te weinig ruimte voor je schilderkunsten? :(:)
hmmm, eens even denken,... <<)

Ja! :)* Bij de Gamma hebben ze van die dekzeilen!! :))
Zal ik er ééntje voor je spannen? +:)+
Mag jij kiezen of je vóór of àchter het atelier onder het afdak wilt !! ;) "

Je vader ziet je aankomen,..... 8-)

_O-

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:56

Ik werk in een winkel, en hier komen ze minstens 1 keer per jaar kijken. Dus ik denk dat ze bij je thuis ook komen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:20

Wat een gedoe zeg! Taarten maken is al amper rendabel, laat staan als je zó enorm moet investeren :=

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:42

Rinske schreef:

Nou zo gek is dat nog niet, als ze koeien kunnen opbeamen.....is in een pakmelk gaan zitten ook vast en zeker mogelijk :D
Afbeelding

Balen zeg :( , je vader onder een afdakje zal hij vast niet zien zitten :brr: in de winter........., al was het best een goed voorstel :D
Wellicht de ruimte delen, dus een wandje er in zetten, met deur, water aansluiten op dat van de buren...........
Op zich valt HACCP mee hoor, het is even wennen en je dient het e.e.a. bij te houden, maar zo'n probleem is dat niet.
Een voorbeeld: http://www.haccpdirect.nl/haccp-hygiene/
http://www.euronorm.net/content/template.php?itemID=43
Maar vraag mij idd af of anderen dat ook zullen hebben............

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:42

Ik heb weer eens wat baksels gemaakt voor mijn man's verjaardag. Deze keer cupcakes en kleine gebakjes, ook erg leuk om te doen. De toeven kunnen beter maar het was de eerste keer dat ik ze maakte dus ik was best tevreden:)
Mini CCs met pure chocolade ganache:
Afbeelding
De ganache was heerlijk maar die cupcakes leken wel karton:( toch iets te lang in de oven gehad...

Vanille CCs met witte en melk chocolade erdoor en een pure chocoladetoef:) (roosjes kwamen uit een doosje)
Afbeelding
Ze waren nogal ongelijk en een beetje ingestort maar heeeel lekker:D

Aardbeienschaaltjes met zelfgemaakte banketbakkersroom en kuipjes uit de supermarkt (had geen zin meer om ze zelf te maken)
Afbeelding

Mini-aardbeienkwarktaartjes (ik zag ze in het forum dus dat moest ik ook proberen)
Afbeelding

Ik had ook kleine kersen-monchou taartjes gemaakt maar dat is toch echt niet een succes, ze smaakten heerlijk maar dat eet echt niet handig uit een cc papiertje, daar maak ik volgende keer wel weer een grote taart van. De kleine appeltaartjes uit een cc blik waren wel erg goed te doen maar niet echt fotowaardig;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:48

Ziet er heerlijk uit hoor! :9 :9 Welk recept heb je voor de ganache gebruikt?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:50

Ziet er heerlijk uit :9 , springt in de auto om te komen proeven :D

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:51

Dank je:)
Ganache: 250 ml slagroom opwarmen (niet laten koken), van het vuur halen en 250 gram chocola erdoorheen smelten. Goed laten afkoelen en dan opkloppen, vervolgens nog een uurtje in de koelkast, daarna was het stijf genoeg om op te spuiten:)

Edit: @ Josie, Tnx! maar helaas hebben de vrienden van mijn man alles al verorberd zondag:( (4 taartjes pp ongeveer, stelletje vreetzakken...)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:56

Wat makkelijk!! Daar ga ik ook eens mee aan de slag! :)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:59

Ik ga vd week ook ganache maken. Heb een hele bijzondere opdracht, haha. M'n eigen man wil een eigen taart, met chocola, veel chocola!

Iemand wel eens cake pops gemaakt?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:00

Heeft een van jullie weleens een schwarzwalder kirschtorte gebruikt als basis voor een taart, ipv biscuit? Zou dat te eten zijn? (ja, het zal waarschijnlijk heeeeeel machtig worden denk ik..)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:05

Tequilaatje schreef:
Dank je:)
Ganache: 250 ml slagroom opwarmen (niet laten koken), van het vuur halen en 250 gram chocola erdoorheen smelten. Goed laten afkoelen en dan opkloppen, vervolgens nog een uurtje in de koelkast, daarna was het stijf genoeg om op te spuiten:)

Dat heet ganache? Bij mij heet dat chocolademousse :=

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:06

Samantha_ schreef:
Ik ga vd week ook ganache maken. Heb een hele bijzondere opdracht, haha. M'n eigen man wil een eigen taart, met chocola, veel chocola!

Iemand wel eens cake pops gemaakt?

:j volgens mij heeft MM die weleens gemaakt in de vorm van kerstboompjes :)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:10

Hmmmmmm keerd de auto weer om :(
Jammer hoor...........

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:11

Tequila, je toeven zijn trouwens mooi hoor :j

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:48

Edit!

Samantha ja ik heb wel eens cakepops gemaakt.. Gisteren nog namelijk }:0
Laatst bijgewerkt door Monique1985 op 30-08-11 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:03

imd schreef:
Heeft een van jullie weleens een schwarzwalder kirschtorte gebruikt als basis voor een taart, ipv biscuit? Zou dat te eten zijn? (ja, het zal waarschijnlijk heeeeeel machtig worden denk ik..)

Ik heb laatst een Sachertorte-mix gebruikt voor mijn Pig-in-the-mud-pie ;)