Heb nu mijn biscuit in de oven. Ik doe er jam tussen en mona toetje aardbeikwarktaart. Alleen nu wil ik hem niet gaan bekleden met maresepein of fondant. Ik wil er een beetje een slagroomtaart idee van maken. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Ik heb dat nog nooit eerder gedaan!
MightyJoe: gewoon vullen, en helemaal afsmeren met slagroom. Wel klopfix erdoorheen doen! Dan kun je de taart iets schuin houden en bijvoorbeeld van die nootjes op de zijkant strooien, die blijven wel plakken in de slagroom . Voor bovenop zou je toeven slagroom met een spuitzak kunnen spuiten. En dan in de toeven een stukje fruit of chocolade steken?
Dat lijkt mij de simpelste manier van een slagroomtaart .
Zag hem ook staan, inderdaad erg gaaf . Maar ik dacht dus echt dat dat iets van kant was Is dat dan marsepein of fondant wat met een mat zo is gekregen?
Ik heb een boek, daar staat een taart in met kant (niet zo'n groot stuk als hier hoor) en daar hebben ze met gewoon kant dit gedaan. Het valt altijd te proberen toch?
astriidj
Geplaatst: 07-07-11 20:59
Het lijkt wel echt kant, wat een prachtige taart is dat zeg! 't is alleen wel heel veel geld, anders had ik 'm nu meteen besteld haha
Naomi_Haffie
Geplaatst: 07-07-11 21:06
Gevuld met kersenjam, en een laagje slagroom met stukjes kers.
Had liever het lint zwart gehad.. maar dat had ik nu niet.
wietske98
Geplaatst: 07-07-11 21:09
Naomi_Haffie schreef:
Gevulg met kersenjam, en een laagje slagroom met stukjes kers.
Had liever het lint zwart gehad.. maar dat had ik nu niet.
Mooi, dat patroontje bovenop!
Kinke
Geplaatst: 07-07-11 21:10
IngridB schreef:
Zag hem ook staan, inderdaad erg gaaf . Maar ik dacht dus echt dat dat iets van kant was Is dat dan marsepein of fondant wat met een mat zo is gekregen?
dat is een soort suikermengsel, die smeer je in een soort reliefmat en het wordt dan hard maar blijft flexibel.