Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Morfeo schreef:Breghje schreef:Wij hadden vandaag het pakje bloemkoolroom ovenschotel met gehakt en aardappelschijfjes. Nu vindt ik niet snel iets ranzig of goor, maar dit was écht niet te eten! Niemand hier lustte het, dus het werdt brood.
Van Maggi? Wij hebben hem zondag op en vonden het heerlijk!
Toad schreef:hoe maken jullie je spruitjes klaar? En wat doe je erbij? Ik heb ze al eeuwen niet gegeten, maar wil ze wel weer eens maken. Geen idee hoe
Jet schreef:Ik had de spruitjes zo'n 5 minuten gekookt, aardappelpuree en de spruitjes erdoor. Spekjes gebakken en die met het uitgebakken vocht erbij, was erg ekker. De argentijnse rundersteak er apart bij, maar die vond ik niet echt bijzonder...
Ik maak er ook wel echte stamppot van en dan met rookworst erdoor.
Normaal kook je ze niet te lang ( dan krijg je dat je later zoveel moet winden...), nootmuskaat erop, aardappelen en vlees erbij, bv. rundervink o.i.d., eventueel een kaassaus erover.
Als je geen schoongemaakte gebruikt: Kontje eraf, buitenste blaadjes als ze niet mooi zijn, eventueel het restant van het kontje inkruisen, dan zijn ze wat sneller klaar.
Jet schreef:Oeps Breghje, dat is wel heftig, twee keer koken, dan wordt het net spinazie om te zien denk ik...
Ik had wel ooit een vriend en zijn moeder liet de paardenbiefstuk lekker sudderen op de kachel... In die tijd was er net een heel oud paard van de manege afgemaakt en bij iedere hap moest ik daaraan denken. Ik durfde er niets van te zeggen, ze had erg haar best gedaan, het was voor hun een uitzondering dat ze biefstuk aten, het hoorde bij de eerste keer nieuwe aardappels. Ik eet dus geen paardenbiefstuk meer.
Toad schreef:hoe maken jullie je spruitjes klaar? En wat doe je erbij? Ik heb ze al eeuwen niet gegeten, maar wil ze wel weer eens maken. Geen idee hoe
Froukje1993 schreef:Aardappelen, spercieboontjes en de bedoeling was hamburgers, maar die zijn zo raar uit de vriezer gekomen dat je er geen hamburger meer van kunt maken.Daar dus maar een gehaktbal van gedraait.