Mayo schreef:Setti, wat is het recept van de champagnecrème? Weet ik zo snel even niet. Betreft de frosty's geen idee helaas, daar heb ik nog geen ervaring mee. Ik heb voor de maten 28-24-20-15 enkellaags BC vulling 3 porties gemaakt. Dus dan zou ik toch zeker 5 porties maken. Of is het alleen voor afsmeren?
Maandag kan wel hoor, als je ze maar zo laat mogelijk vult, dus eerst alles voorbereiden qua bekleding en decoratie en dan pas je vullingen maken en zsm de koelkast in.
Dank je voor je tips!
Het recept van de champagnecreme is:
◦De helft van de suiker met het sap van de citroen, de citroenschil en de champagne aan de kook brengen, ongeveer 5 minuten laten trekken.
◦Het vocht zeven, iets laten afkoelen.
◦De eidooiers met de andere helft van de suiker luchtig kloppen.
◦Mengsels bij elkaar doen en zachtjes verwarmen tot het gaat binden, daarna de geweekte gelatine erbij doen.
◦Slagroom stijf kloppen.
◦De champagnecrème op ijs of in ijskoud water kloppen tot het afgekoeld is.
◦De champagne crème mengen met de stijfgeklopte slagroom.
Dus echt met slagroom. Zoals het er nu uit ziet is er iets minder warm weer voorspeld (23 graden) voor maandag. Dat scheelt al wat. Ik zal inderdaad maandag die vulling pas maken. De rest is zonder slagroom en moet eerst verwarmd worden. In de koelkast blijft dat wel goed. Ik kan zondag al wel de marsepein kleuren en de roosjes maken, dus dat komt wel goed. Verder wordt er een simpele taart verlangd, dus ik hoef geen extreem moeilijke dingen te doen. Dinsdag kan ik gelukkig ook nog een en ander doen.
De botercreme is overigens alleen voor dijkjes en afsmeren. De taarten mogen incl vulling ook maar maximaal 8 cm hoog worden ivm de standaard. Wat denk je dan? Is 3 keer voldoende? Of voor de zekerheid 4? Kan de botercreme natuurlijk altijd invriezen natuurlijk.