Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:56

Ik bedoelde sec maar ben bij jouwe ook benieuwd :)

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:59

Hoi,
Mag ik meelezen / -praten?

Ben een enorme snoepkont en hou vreselijk van lekker - en veel - eten. Dat was voor mijn zwangerschap niet zo'n ramp, maar nu (kind is er al bijna een jaar uit!) hangt er nog steeds 10 kg te veel aan mijn lijf. Ik was niet gedisciplineerd met eten, had voor mijn gevoel bijna nergens tijd voor met baby + werk + paard etc. Dat was mijn excuus om ongezond en vooral te vet en te zoet te eten.

Na de vakantie heb ik er een streep onder gezet; dus KHA. Daarmee ben ik een paar jaar terug voor mijn bruiloft netjes en blijvend 3 kg afgevallen. Nu moetdDie 10 kg moeten eraf, maar het tempo waarin dat gebeurt maakt me weinig uit. Mag gerust 10 maanden duren, zodat ik niet overdreven streng hoef te zijn en het daarna ook goed vol kan houden. Dus ik ga meelezen en (snelle & eenvoudige...) recepten van jullie proberen!

Travellust

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:01

Ik ga hem morgen maken MDH ben heel erg benieuwd :)
Zo even een boodschappenlijstje maken kan ik dat vanmiddag meteen halen.

Ik weet eigenlijk net zoveel als Sec, ook niks.
Heel veel onderzoeken gehad, verplicht rust etc maar ze kunnen niks vinden en er ook de vinger niet op leggen. Heb elke week contact met de DA, dan overleggen hoe we het gaan doen die week.
3x daags pijnstillers en om de 2 dagen prednison en veel rust zo zien haar dagen er uit..

En ik? Verveel mij :') Ben dol op trainen met de hond dus daar moet een optie voor komen want ben nu soms wat gefrustreerd. Paard staat ook niet in de buurt, andere dingen die ik wil worden ook afgekeurd dus nogal vervelend soms... :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:05

He wat naar gribaldi! Wat voor symptomen heeft ie?

Ik net maar weer een salade op, moet echt wat meer af gaan wisselen, merk dat ik t saai begin te vinden.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:13

Eerste keer was het anemie, (bloedarmoede) daar van is ze hersteld. Al eet ze al een week wat minder maar goed dat kijk ik even aan. Ze is nog niet van de prednison af dus verwacht niet dat het zo snel al terug gekomen is eigenlijk.
Ze zit aan de pijnstillers omdat ze mank loopt, hebben ze geen verklaring voor. Röntgen is niks te zien, dat is wel balen. Had liever dat wel iets vonden dan kun je daar aan werken nu is het een raadsel...

En een Duitse herder rustig houden is een moeilijk opgave kan ik je vertellen :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:15

Dat geloof ik ja... Naar als het ook zo onduidelijk is wat er aan de hand is!

edit: kom net het topic van Secricible tegen, jemig zeg :(:)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:21

Ja, zeker omdat ze graag wilt werken...

Spoiler:
Dat zorgt wel eens voor irritaties thuis :') ik wil graag een andere erbij, hoeft niet eens een pup te zijn als ik maar iets kan doen. Mijn paard mag niet eens aan huis staan en ik ben een slechte stilzitter dus dan weet je wel een beetje hoe het gaat dan }>

Sla ben ik ook wel een beetje klaar mee als lunch, ga ik ook nog even over brainstormen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:37

hmm, dat is wel heel naar Gribaldi.

Heb net naar de koolhydraten bij thee gekeken.
Dat is nog wel lastig :wow:

Kijken jullie daar ook naar of sla ik dan gewoon door?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:40

Hahaha gribaldi

Ik ben even een kleine beetje klaar met "dat stomme dieet" :o Komt wel weer goed hoor, maar heb het er even zwaar mee. Moet 's avonds andere dingen koken dan ik vaak deed (aten heel veel pasta's, koolhydraatrijke ovenschotels, rijstgerechten, stamppotten etc. Kan veel natuurlijk vervangen door alternatieven, maar het meeste vind ik het eigenlijk net niet), ben iedere ochtend een hele tijd bezig om mn lunch en tussendoortjes klaar te maken (avond ervoor vind ik met salades en rauwkost etc niet zo'n succes), ik mis de dingen die ik niet mag ontzettend, en nou ja, het heeft dus niet zo'n geweldig effect op mn humeur :+
Ik zat al niet zo lekker in mn vel, en het wordt er niet echt beter van. Voorlopig wil ik iig wel doorzetten, maar ik denk dat ik op den duur wel weer overschakel naar gewoon gezond eten en niet snoepen etc. Daarmee ben ik al succesvol afgevallen, t ging me alleen te langzaam en ik werd ongeduldig :o

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:49

MDH ik drink groene thee kan geen khd vinden op het doosje :')

Haha dus als je tips hebt hoe ik dat aan kan pakken, iedereen in de buurt zegt dat alles makkelijk aan huis kan staan :')

Als het je tegen gaat staan kun je beter langzaam en gezond verder gaan zoals je voorheen bezig was. Ik weet uit ervaring dat als je er helemaal klaar mee bent je sneller gaat "snaaien" en je kunt beter elke dag wat "ongezonds" pakken dan je een dag vol vreten :P Dan blijf je veel beter in het gareel haha.
En voor jou is het wat lastiger aangezien je gewoon een gezin hebt natuurlijk.
Doen waar jij je goed bij voelt :)

Als je nog maar wel hier gezellig mee blijf kletsen :P

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:51

Laura82 schreef:
Hahaha gribaldi

Ik ben even een kleine beetje klaar met "dat stomme dieet" :o Komt wel weer goed hoor, maar heb het er even zwaar mee. Moet 's avonds andere dingen koken dan ik vaak deed (aten heel veel pasta's, koolhydraatrijke ovenschotels, rijstgerechten, stamppotten etc. Kan veel natuurlijk vervangen door alternatieven, maar het meeste vind ik het eigenlijk net niet), ben iedere ochtend een hele tijd bezig om mn lunch en tussendoortjes klaar te maken (avond ervoor vind ik met salades en rauwkost etc niet zo'n succes), ik mis de dingen die ik niet mag ontzettend, en nou ja, het heeft dus niet zo'n geweldig effect op mn humeur :+
Ik zat al niet zo lekker in mn vel, en het wordt er niet echt beter van. Voorlopig wil ik iig wel doorzetten, maar ik denk dat ik op den duur wel weer overschakel naar gewoon gezond eten en niet snoepen etc. Daarmee ben ik al succesvol afgevallen, t ging me alleen te langzaam en ik werd ongeduldig :o

:(:)
Ik herken dat wel, maar ik vermoed dat ik er altijd wel wat rekening mee zal moeten houden (omdat ik anders weer terug naar de medicijnen moet.
Maar lekker makkelijk een ovengerechtje oid dat kan niet echt meer.

Ik heb zaterdag,zondag en maandag beurs in het buitenland. ik weet echt niet wat ik moet gaan eten. iets meenemen kan niet, want je bent onderweg, maar dat beurs eten is zo ongezond :(

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:06

Ja dat onderweg eten is ook lastig idd, loop ik ook tegenaan.
En hoewel ik het echt geen punt vind bepaalde dingen te laten staan, vind ik het wel vervelend mensen te vragen speciaal rekening met me te houden, of om zelf iets mee te nemen.
Het is nu met kinderen idd ook echt lastiger dan toen we nog met zn tweetjes waren. Dan at ml gewoon met mij mee, en die vind alles best als het voor hem gemaakt wordt haha. Maar de kinderen hebben gewoon khd nodig, en vinden ook lang niet alles lekker. En de ochtenden zijn al zo chaotisch en druk. Vanochtend was mn dochter verdrietig, en ik merkte gewoon dat ik ongeduldig was omdat de tijd opraakte en ik nog eten moest maken. Kan ook niet ff wat op mn werk halen als het in de soep loopt 's ochtends. Nou ja, ik laat t nog ff bezinken, misschien heb ik weer meer goede moed als ik me wat beter voel. En anders idd overschakelen...

Haha geen tips gribaldi, ik heb geen paard en ook niet een huis waar een paard aan huis zou kunnen staan :')

M_D_H snap dat bij jou je medicijngebruik (of eigenlijk het gebrek daaraan) een goede stok achter de deur is!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:13

Lastig MDH zeker omdat je zoals je nu eet niet echt je medicatie nodig hebt..
Beurs is wel leuk ondanks het slechte eten haha.

Ja als je ergens heen gaat is het wel lastiger! Ik weet nu al dat ik aankomend weekend 2x een bbq heb en ben er al niet zo heel erg fan van...
Ik gooi gewoon wat dingen om een salade van te maken in mijn tas en maak dat op mijn werk klaar, is dat voor jou ook geen optie Laura? Of het een dag van te voren voorbereiden?

Ik heb nu ook nog dingen in mijn tas voor een salade maar heb daar absoluut geen zin in, heb de zak dry roasted pinda's open getrokken :')

Jammer dat je geen tips hebt :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:19

Welkom Esther!

En Sum heeft idd haar eigen topic hier: [BB] even mijn verdriet kwijt, wat heeft onze hond?

Ergens heen vind ik eigenlijk helemaal niet lastig met kha. Meestal kies ik voor vlees met rauwkost oid. Dat is meestal wel te krijgen. Bij tankstations koop ik vaak iets van kaas ofzo, soms hebben ze ook wel nootjes oid. Ik heb ook altijd wel wat bij van kaas/worst of noten.
Ik mis op dit moment inderdaad pasta, zoete deegwaren en baksels en een keer een lekker broodje.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:20

Avond van te voren vind ik niet zo'n succes, ik vind al die gesneden dingen zo slap worden. Dingen los mee zou op zich kunnen, maar denk niet dat mn collega's heel dankbaar zijn haha. Dan staat er wel heel veel van me in de koelkast ipv een bak salade :')

Mag je dry roasted pinda's :oo ?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:22

17gr per 100gr noten, dus is te doen. Ongeveer hetzelfde als chocolade.
Ik neem wel salades mee, als ik dressing los doe blijft het meestal wel lekker in mijn tas. Ik maak op zondag voor 3 dagen lunch en de woensdag is sla vaak te slap dus kies ik rauwe soinazie of een omelet mee.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:26

de thee die ik drink heeft ,0,5 khd per 100ml thee.
Maar, ik gebruik maar 1 zakje op een dag (ik drink water met een smaakje volgens mijn vriend :+)
Moet ik dan per 100ml <0,5 khd rekenen?
Of blijf ik dan steken op <0,5 khd per dag?
Ik snap het even niet meer :')

Moet wel zeggen dat ik af en toe het gemak mis, of een pistoletje (ik ben gek op pistoletjes :') )
maar omdat ik GOK en dus 1 maaltijd per dag wel gewoon mag eten kan ik dat af en toe nog wel nemen.
En dat is ook wel weer fijn :)

BBQ kan wel gewoon, zolang je maar geen brood of saus neemt :+
Ik ben laatst uit eten geweest en vooraf heb ik carpaccio genomen, hoofd 500 gram t bone (en dus zonder saus friet etc ) en als na een kaasplankje. wat dat betreft is het wel makkelijk in delen :))

Maar onderweg blijft lastig, en dan bedoel ik niet een dagje onderweg, maar meerdere dagen waarbij je verblijft in een hotel :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:29

Deze zijn zelfs maar 13,8 gr khd per 100 gr. ;) Veel beter dan een handje naturel chips :')
En het vult goed.

Wat bbq betreft dat is zo, maar heb afgelopen weekend al een bbq gehad en heb nu aankomende zaterdag en zondag een bbq :') dat hoeft voor mij ook weer niet :Y)
Laatst bijgewerkt door Travellust op 30-08-16 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:29

Hmm dat is op zich te doen, maar wel als je er heel weinig van neemt, geloof niet dat ik die discipline heb :o 85% chocolade kan ik 1 stukje van nemen, dat lukt me bij pinda's niet :')

Dressing doe ik er sowieso pas op het werk door, maar laatst paar keer 's avonds salade gemaakt en vond het echt niet zo lekker :o Tomaten waren helemaal slap en al het vocht was onderin gelopen dus de onderste sla ook slap. Komkommer zelfde, al was dat wel iets beter. Maar ik vind salade ook echt alleen lekker als het helemaal vers en knapperig is, zeker als ik het iedere dag "moet" eten. Maar eerlijk is eerlijk, dat is ook niet mn grootste "probleem", het is een kleintje die in combinatie met al het andere heel vervelend wordt. Het missen van producten en mn humeur zijn eigenlijk het ergste, dat laatste vooral voor mn omgeving.

Ik mis fruit echt enorm, ik ben normaal een grote fruit eter. En pasta... En brood, ondanks dat ik niet eens zo'n broodeter ben. Maar vooral de afwisseling, ik eet echt veel eenzijdiger dan ik ooit deed.

Thee kijk ik trouwens niet zo naar, ik koop losse thee dus geen idee wat daar precies in zit. Ik drink er geen liters van dus zal wel loslopen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:34

Haha die heb ik ook niet Laura :') En heb vandaag nog niet zoveel op en de dag duurt zo enorm lang. Hb nu wel leerboeken mee maar ben dan echt een verveel eter :P

Hahah ja het is wel eentonig soms :P brood pasta rijst oid mis ik dan weer totaal niet haha.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:36

ik heb van de week 99% pure chocolade gekocht.
minder dan 5 gram koolhydraten per 100 gram.
Ik kan dus een hele reep weg kanen zonder dat ik boven mijn KHB kom te zitten <3

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:41

Is dat nog een beetje te eten? Ben bang dat dat mij net een beetje te bitter wordt.. 85% vind ik nog net lekker. Nou heb ik dan na 1 of max 2 blokjes ook echt wel genoeg (viel zowat van mn stoel van verbazing :+ )

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:48

Ik heb 100% en vind het wel lekker :P Maar eet dan ook maar 1 blokje :')

Welk merk heb je MDH? Een witte verpakking met zwarte opdruk?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:00

gribaldi schreef:
Ik heb 100% en vind het wel lekker :P Maar eet dan ook maar 1 blokje :')

Welk merk heb je MDH? Een witte verpakking met zwarte opdruk?

Ja...
Van die Zwitserse luxe chocolade of zo...
Erg lekker <3

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:14

Die is echt heerlijk ja :)) :9