Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:53

Laatst bijgewerkt door Just_Natural op 30-01-16 11:03, in het totaal 2 keer bewerkt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:00

Tillie20 schreef:
Kennen jullie deze trouwens al:
[ Afbeelding ]

Ik hou eigenlijk absoluut niet van bapao, maar voor 75 cent wilde ik deze wel proberen! Hij is trouwens ook vegan. Deze was echt lekker! Zaten ook stukjes paprika tussen. Lekker goedkoop ;)

Omg! Dit mis ik zo als vegetarier :+

denice

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:28

Ik heb echt een lekkere burger gemaakt vandaag! Had eters en ze hadden het niet eens door :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:48

denice schreef:
Ik heb echt een lekkere burger gemaakt vandaag! Had eters en ze hadden het niet eens door :+

:')

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:03

Vertel :9

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:09

Het was een vegan-burger van de AH. Ik twijfel over de mate van vegan, maar op de verpakking zag ik alleen soya-eiwit staan en geen ei.

Ik moet ff kijken welke het precies was, maar het was lekker en zag er in een broodje best wel uit als een verlepte hamburger :=

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:34

Het boek van Ella is binnen en ziet er echt goed uit! Dat is hoe ik echt zou willen eten; zonder gluten en zonder bewerkte producten. Ik heb met mijn vriend afgesproken dat we de komende weken gaan overschakelen (bv. nog veel pasta met ei in huis) en dat we bij onze verhuizing eind maart niks meer meenemen en volledig veganistisch gaan eten. Blij met deze keus, maar zie wel al op tegen alle etentjes buiten de deur :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:14

Dat boek gaat nu wel heel erg knagen haha!
Eventjes mijn centjes in de gaten houden en anders toch echt wachten tot eind deze maand om te bestellen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:01

Gaaf boek he! Ik eet er wekelijks een paar dagen uit.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:34

Echt de moeite waard wat mij betreft!

De veganbox was trouwens ook geslaagd - mooie verse producten en lekkere recepten - maar de levering verliep niet zo soepel, dus weet niet of ik er nog een keer gebruik van ga maken..

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:48

Heeft hier iemand nog tips voor een gezond tussendoortje? Ik eet hier nu vaak een stuk, een rijstwafel of bakje soja yoghurt maar het wordt een beetje saai :o

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:51

Rozijnen, gedroogd fruit, noten?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:53

Noten inderdaad! Of een stukje pure chocolade, of fruit... Of een groene smoothie.. Of een lekker koekje? :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:53

Smoothies :j
tosti met pittige hummus, tomaat, spinazie :9
salade
Of gewoon een lekkere bruine boterham :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:11

Precies! Of bak een cake of brood?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:40

dondeyne schreef:
Het boek van Ella is binnen en ziet er echt goed uit! Dat is hoe ik echt zou willen eten; zonder gluten en zonder bewerkte producten. Ik heb met mijn vriend afgesproken dat we de komende weken gaan overschakelen (bv. nog veel pasta met ei in huis) en dat we bij onze verhuizing eind maart niks meer meenemen en volledig veganistisch gaan eten. Blij met deze keus, maar zie wel al op tegen alle etentjes buiten de deur :)

....als er niet te veel oven gerechten en gerechten waarvoor je lang in de keuken moet staan in staan
(....ik ben 's middags op stal, paard staat 's morgens los/ in de wei - en ik ben dan toch een beetje moe/ graag met 30 a 45 minuten aan tafel)
.....dan houd ik mij aanbevolen!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:25

Weten jullie misschien iets/recepten wat ik vrijdagavond kan gaan koken?
Ik dacht zelf aan iets van een groententaart maar iets totaal anders kan ook.

Ik zit wel te kijken bij recepten op internet maar ik loop een beetje tegen het probleem aan dat het wel betaalbaar moet blijven. :')
Kruiden hebben wij grotendeels vers/gedroogd in huis, dus dat is sowieso het probleem niet, edelgistvlokken hebben we ook (die kwam ik vaak tegen haha).

Dat het lang duurt maakt niet uit, ik heb de tijd! Het moet wel voor 4 personen zijn, waarvan 2 grote eters. Daar liep ik weer tegen aan bij de groene meisjes, dat is allemaal voor 2 personen en dan zou ik echt niet weten hoeveel ik dan moet gebruiken. Ik kan wel een beetje omrekenen, maar vind het toch lastig te bepalen.

Dus iemand nog geslaagde gerechten die je wilt delen? :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:34

Ik heb eergisteren lasagne gemaakt, en daar hebben we twee dagen heerlijk van gegeten.
En het is heel makkelijk, en prima vegan te maken!
Pastadeeg heb ik zelf gemaakt, van bloem met water..
Saus van ui, knoflook, tomatenpurree, verse tomaten, sojabrokjes of vegan rul gehakt, zout, peper, oregano, basilicum en edelgist of willemsburger
Soja creme fraiche mengen met sojamelk totdat het redelijk vloeibaar is
En dan laagje saus, laagje pasta, laagje creme fraiche, laagje pasta, laagje saus en zo door. Afsluiten met de creme fraiche, en daar bovenop wat willemsburger en plakjes tomaat. Drie kwartier op 190 graden in de oven.. :9

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:38

Helaas heb ik echt een hekel aan pasta in combi met tomatensaus. :=
Dus die valt helaas af.

Ik at er laatst nog eentje, bij een kerstetentje. Had de stiefmoeder van mijn vriend gemaakt, speciaal voor ons vegan, echt ontzettend lief maar het was zo niet te pruimen. :o
Nu kwam dat ook deels omdat zij niet zo goed kan koken en er waren gewoon geen kruiden te bekennen. Maar ook verder heb ik nooit in mijn leven van pasta/tomatensaus gehouden.

Voor de rest vind ik heel erg veel lekker haha!
Pasta met pesto, groenteprutjes vind ik allemaal prima, maar tomatensaus... :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:53

Haha :+ En ik zou het haast elke dag kunnen eten :+

Ik maak ook regelmatig burrito's, als je van pittig eten houdt. Die zijn echt héérlijk!
Is eigenlijk niets meer dan wat groenten, bonen, maïs en evt vegan kipstuckjes met een hele hoop kruiden, en dat oprollen in wraps :j
De kruiden zou ik voor je moeten opzoeken..

Oh, en pompoenrisotto, dat valt hier ook altijd wel in de smaak :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:00

Ja, risotto. Dat lijkt mij dus heel erg leuk om een keer te maken, heb het namelijk nog nooit hier thuis gegeten. En daar kwam ik ook wat leuke recepten van tegen!
Dus daar dacht ik ook aan, zei dat tegen mijn moeder, vind zij dat dus vies. Dat verklaard waarom we dat nooit thuis eten. :+

Oeh, burrito's ga ik in mijn achterhoofd houden!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:15

Aan de risotto doe ik altijd wat bouillonpoeder toevoegen, en lekker veel kruiden. Je moet het echt lekker op smaak brengen, anders is het inderdaad niet zo lekker!

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:18

Wat hier altijd in de smaak valt zijn gepofte zoete aardappel met linzen, verschillende bonen en vegan guacamole. Tortillachips erbij en een tomatensalsa en je hebt een heerlijk en best uitgebreid diner :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:26

Bonna schreef:
Wat hier altijd in de smaak valt zijn gepofte zoete aardappel met linzen, verschillende bonen en vegan guacamole. Tortillachips erbij en een tomatensalsa en je hebt een heerlijk en best uitgebreid diner :)

oooh, dat klinkt goed!! :9
Hoe maak je de linzen en bonen het beste klaar en op smaak? Ik heb namelijk nog nooit echt linzen en bonen klaar gemaakt. :o En vind 'gewoon' bonen nooit zo smaakvol, welke kruiden kan ik daar het beste voor gebruiken?
Guacemole en gepofte zoete aardappel moet wel goed komen!

Ik merk dat ik een beetje lui ben geworden wat betreft avondeten doordat ik thuis woon. Ontbijt en lunches maak ik altijd heel erg uitgebreid en divers, maar avondeten... :=

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:48

De makkelijke versie:
Ga naar de aldi, koop een pot met Mexicaanse bonenschotel(die is vegan :) ) fruit een uitje, een paar teentjes knoflook, voeg de linzen toe en de bonenschotel. Alleen nog op smaak brengen met peper, zout en een beetje sambal als je van pittig houdt.
Je kan ook zelf een mixje maken van mais, chilli bonen, kidney bonen, een blikje tomatenpuree en wat ui en knoflook. Zelf gebruik ik verder niet veel meer kruiden daar bovenop dan peper zout en misschien een beetje hete paprikapoeder.

Voor 4 personen is hier een pot bonenschotel, 4 grote aardappelen, een blik linzen, 2 avocados genoeg. Ik maak er wel altijd nog een tomatensalsa bij met 2/4 tomaten en een zak chips