@ ClaudiaHS: Wat gaaf dat je zo'n grote opdracht binnen hebt!
@ Jolien: hahaha wat heb je veeeel! Ik sta er ook steeds weer versteld van... Vind die met M&M's toch ook wel wat hebben hoor
Lindas2
Geplaatst: 24-10-12 23:05
Kreeg trouwens vorige week ook een vaag berichtje.. Half jaar geleden een aanvraag gehad voor een bruidsopdracht. Prijzen ingestuurd en nooit meer iets gehoord.. (Dit was via vrienden van mn ouders). Nu feliciteerde die vrienden van mn ouders me vorige week met een taartopdracht. Ik zo.. uhm, hoezo? 'Ja je mag voor ... de bruidstaart gaan maken!' Heb ze gezegd dat ik van niks weet.. Dus ik heb haar gemaild en tegen mij zegt ze dat ze het bij de bakker laat maken.. Ik mag toch hopen dat ze dalijk niet zegt dat het gebak van mij afkomt terwijl ze het van een bakker laat komen (ook gezien de kwaliteit die je vaak van bakkers ziet.. )
hallo, keek geregeld eens mee, (weleens waar onder een grote steen ) ik maak soms zelf wel een taart maar dan een gewone appeltaart.zeker nog niet zo spectaculair of creatief als alle andere hier. nu is mijn vader jarig (1 november) en ik wou wel een hele leuke taart maken. ik dacht zelf aan een advocaattaart (dus met advocaatlikeur) + slagroom+ chocolade letters. maar heeft iemand een goed recept, ik vind er zelf wel een, maar geen idee of hij mij lukt (beginner he ). moet ik soms op iets extra letten bij een advocaatbavarois (de vulling). ook wil ik er nog iets van marsepein bij hebben maar weet iemand of dat deze smaak goed gaan. dus advocaat en marsepein, ik lust zelf geen marsepein dus kan niet zeggen dat de smaken passen
Purkii
Geplaatst: 25-10-12 08:31
Even vraagje tussendoor....ik zie net dat deze week de De Profi Mixer AKM500 van Bestron bij de kijkshop in de aanbieding is...en ik ben bijna jarig. ...nu wil ik eens even kijken of er iemand is met zo'n mixer en of hij kwalitatief goed is? En praktisch....dat het geen ingewikkeld ding is of lastig schoon te maken of...of..of...
Lindas2
Geplaatst: 25-10-12 17:51
Geen idee purkill, heb een andere.. Misschien zoeken op reviews via google..
ClaudiaHS
Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-12 21:15
Volgens mij heb ik ergens eens gelezen dat de ballongarde en klopper niet erg steving zijn en makkelijk afbreken bij zwaardere degen. Ik denk voor het mixen van biscuit dat ie het prima zal doen. Ik moet de kom en garde van mijn Kenny ook met de hand afwassen (of eigenlijk, ik doe het altijd gewoon met de hand) dus ik denk dat die Bestron niet moeilijker schoon te maken zal zijn.
Zo mijn voetbaltaartje is klaar. Vind hem erg leuk geworden. Zag op de foto dat het lijkt of de onderkant gebobbeld is, zal wel door het licht/zweten komen ofzo. Ga ff de foto uploaden nu.
leuke voetbaltaart! Wat betreft de mixer...las ik ook ergens ja dat de onderdelen snel stuk gingen, maar aan de andere kant...ze geven ook 5 jaar garantie op het ding...ik denk er nog even goed over na.... Hij wodrt overigens ook verkocht op zo'n taartensite/webshop...
Ik had vandaag verder willen gaan met mijn baby Allstars, maar wat dinsdag begon als een ietwat gevoelige rug is vandaag bij iedere beweging drama. En ik zou morgen voor het eerst sinds een jaar ofzo weer een wedstrijd hebben. Ik hoop dat dat nog gaat lukken.
Dorus, das balen zeg. Hopen dat het morgen beter gaat.
Purki, volgens mij verkopen ze hem bij Bouwhuis ook. Zoals ik al zei, ik denk dat als je er geen zware degen mee kneedt, het wel goed zal gaan. Ik heb ooit eens Amerikaanse buttercreame icing gemixed met mijn Kenny, daar was ie ook niet errug blij mee. Had ie echt moeite mee, dus ik hou het wel alleen bij biscuitmix
Ik mix zowel biscuit als bc met mijn Kenny. Gewoon geen zware grote brokken gebruiken. Boter op kamertemperatuur in kleine stukjes, dan gaat dit prima.
Kom kan gewoon in de vaatwasmachine en de ballongarde doe ik soms ook in de vaatwasmachine. Gaat goed.
Bij mij gaat ook alles in de Kenny. Biscuit, cake en botercreme. Laatst had ik wel de handmixer gepakt voor cake, omdat ik de lui was de Kenny te voorschijn te halen en toen liep mijn handmixer er gewoon op vast. Nog nooit zo´n dik cake beslag gehad Ik was al bang iets verkeerds gedaan te hebben.
eclair98
Geplaatst: 26-10-12 16:33
GE-WEL-DIG is die fiets taart eruit gekomen als een misvormde ufo. NOU DAG IKEA ZOOI
Ben bang dat het niet aan de ikea schaal ligt... gezien we daar bijna allemaal bollen mee maken. Hoe hoog had je de temperatuur van je over gezet? Als hij te hoog staat, komt het midden vaak sterker omhoog dan als je laag begint.
Misschien kan je eerst zeggen op welke temperatuur je hem had staan. En hoe lang erin. Dan kunnen we betere adviezen geven. In het algemeen is het inderdaad wel zo dat als je je temperatuur lager zet, je langer moet bakken.