Ziet er goed uit Saskia! Klein maatje is wel handig.
FuGeLiCu
Geplaatst: 21-01-13 09:12
Saskia, vind het zelf niet echt cake, het is steviger, ook steviger als brood. Veel mensen eten het nu koud en dan in plakjes als brood. Maar van oudsher hoor je het warm te eten met gesmolten boter en bruine suiker, dat doen wij nu nog altijd.
Ik ben er ook wel benieuwd naar. Ik houd ook van brocante spulletjes en je ziet daarbij ook nog wel eens oude poffert vormen voorbij komen. Misschien maar eens proberen te maken.
Even gegoogled, er zijn wel veel verschillende manieren, de ene 'kookt' hem au-bain-marie, maar hij kan ook in de oven.
Lijkt het misschien een beetje op de Italiaans Pannetone? (Of ken je die dan weer niet?)
Jodyy93
Geplaatst: 21-01-13 15:03
heyhey,
ik heb 2 pakken voor cakepops hier liggen, maar hoe maak ik die bolletjes? ik heb geen popcake maker of zon silicone vorm hier voor... heeft iemand nog ideeén hoe ik dit kan doen?
Nee, panntone vind ik persoonlijk niet zo lekker. Je kunt hem idd op twee manieren klaarmaken, altijd het beslag in een pofferttrom en dan kan het in een snelkookpan of in de oven.
@Saskia: die mini appeltaart ziet er goed uit zeg!
Bij mij gaat het bakken ook niet geheel voorspoedig, mijn lemon merengue pie is jammerlijk mislukt vorige week. Hopelijk heb ik morgen meer succes met mijn kersen stratciatella gebak. http://mijnzoetebesluit.blogspot.nl/201 ... aster.html
Met de cacepops zoals veel mensen hem maken bak je eerst een cake, die je een dag laat uitdrogen zeg maar. En daar kneed je dan 50 gram botercreme doorheen.
Ik ben vandaag begonnen aan deel 1 van mijn bakmarathon. Morgen organiseer ik en high tea als verlaat 21 feestje en vroeg 22 party. Ik ben nu even een dagje bij me ouders en maak even gebruik van de handige grote gasoven. Ik bak nu de koekjes, vanille en citroen en de scones. Morgen thuis staan er nog brownies op het programma, appel-kaneelcc en waarschijnlijk blueberry cupcake, 2 soorten hartige cupcakes waarvan sowieso 1 met ham en champignon en de ander moet ik nog even verzinnen. Ook heb ik nog zalm en kipfiletwrapjes op het programma staan en worstenbroodjes. Maar die laatste koop ik denk kant en klaar, want ik heb waarschijnlijk niet genoeg tijd om ze zelf te maken. Iedereen komt tussen half 4 en 4, dus het wordt morgen vroeg op! Maar ik heb er wel zin in, het zijn ook allemaal beproefte recepten dus ik heb er vertrouwen in.
FuGeLiCu
Geplaatst: 25-01-13 13:48
Heb je alinea gelezen en een paar keer oehh! Gedacht Mara! - een gasoven! (die mis ik best nog een beetje uit ons oude huis...) - high tea! - koekjes - scones (nog nooit zelf gemaakt trouwens) - appel kaneel en bosbessen cc - kipfiletwrapjes (zou je daar het recept willen posten?)
Oef, nou in Cuba houden ze van ZOET! Echt, zelfs bij mij vielen mn tanden spontaan uit mn mond. Ze maken hele mooie taarten, maar de biscuit is niet heel lekker en ze hebben een soort marshmallowtopping wat ook niet echt lekker is. Voor de rest hebben ze eigenlijk niets op bakgebied.
_Mara_
Geplaatst: 27-01-13 20:31
Welkom terug SF! Echt super nice dat je helemaal naar Cuba geweest bent! En jou beschrijving over de bakcultuur in Cuba Heb je alweer wat Hollands gebakken? ^^
Thanks. Ben vandaag weer wat bloemetjes gaan maken want mn schoonzus wil 40 cupcakes meenemen naar dr werk donderdag voor dr verjaardag. Ik ga kokos, vanille, chocola en appelkaneel maken.
Klinkt als een geslaagde high tea! Lekker ook. Scones moet ik ook nog steeds maken, zo lekker!
Dat ziet er allemaal heerlijk uit Mara! Mooi dat alles gelukt is en idd, koekjes stop je in een trommel en komen wel op Heb je je koekjesrecept gebruikt wat je laatst poste? Als basis appeltaartdeeg? Volgens mij heb ik die opgeslagen, zal m eens opzoeken.
SF welkom terug! Je zult vast wel even hebben moeten wennen aan de temperatuur hier vorige week. En direct weer druk aan het werk gezet door je zus, haha! Maar wel leuk werk toch Scones moet ik idd ook nogsteeds maken.
Ik heb inderdaad voor de koekjes het appeltaartdeeg gebruikt. Werkt echt perfect!
FuGeLiCu
Geplaatst: 29-01-13 09:47
Heb de kast met koekjes eens bekeken, die begint aardig leeg te worden. Dus mag van het weekend weer wat bakken! Denk dat het muffins met twee soorten chocolade worden. Dan heb ik nog 1 ei over, dus miss ga ik je koekjesrecept ook wel proberen Mara.
IloveGuus
Geplaatst: 31-01-13 10:32
arans schreef:
Ziet er heelrijk uit!
Ik heb de chocolatchip cookies gemaakt en ze zijn super Wel een grote bach, maar dat is alleen maar beter.
Heb ik ook gemaakt, ik zou er een vorm mee bekleden (kleine boltaartjes voor een wedstrijd) maar door al de suiker, boter en chocolade smolt het en zakte het deeg naar beneden. De rest van het deeg ga ik licht bakken en er dan bonbons van maken.
Heb voor de wedstrijd uiteindelijk een soort rondo met appel/spijs/noten vulling gemaakt en een boltaartje van amandelzetdeeg gevuld met noten met karamel, een mislukte Zwitserse-room, pure chocolade en getrempeerd kapsel. Het boltaartje had ik overgoten met chocolade en afgewerkt met nootjes karamel en chocolade. Helaas niets gewonnen