Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:16

Ik heb die in het glazen potje.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:51

phormicola schreef:
Zo hey, bestaat Koffietijd nog? _O-

wijnsteenbakpoeder....dat heb ik laatst nog ergens gezien *gaat nadenken*

Dat zit in die zakjes bakpoeder die je in de supermarkt koopt loop even naar mn kast ....

edit:
Yep e500ii staat erop(=wijnsteenbakpoeder)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:58

hesterve schreef:
phormicola schreef:
Zo hey, bestaat Koffietijd nog? _O-

wijnsteenbakpoeder....dat heb ik laatst nog ergens gezien *gaat nadenken*

Dat zit in die zakjes bakpoeder die je in de supermarkt koopt loop even naar mn kast ....

edit:
Yep e500ii staat erop(=wijnsteenbakpoeder)

Oh dus haal je gewoon in de super :P ?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:01

Wijnsteenzuur bakpoeder haal je volgens mij niet gewoon in de super. Daar moet je echt voor naar een natuurwinkel. Die winkel heet gewoon echt zo, natuurwinkel. Maar je hebt vast ook andere biologische supermarkten die dat verkopen.

Wat kokosolie betreft kun je het beste de extra vierge kokosolie van Royal Green kopen, in de glazen pot.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:53

in het zakje zit inderdaad ook nog dubbelkoolzure soda . Is van dr oetker.
Bij dille en kamille is het vanaf aanstaande week ook te koop. Zal morgen even kijken per hoeveel het verpakt zit, wat de prijs is en of het bio is of dat het alleen van een duurzaam producerend bedrijf is.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:42

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:01

Dat had ik gezien, ik zal vanmiddag eens kijken of het in de Tuinen staat.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:42

Geen wijnsteenbakpoeder bij de Tuinen, gebruik voor nu wel iets anders :) !
Was een drie halen twee betalen actie dus ik heb ook maar Chiazaad gehaald.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:37

Heb vandaag amandelmelk gehad en alvast een slokje geprobeerd, het doet me ergens denken aan chocomelk alleen dan anders. :') Maar dat pak komt wel op. :) Ook de notenaanbieding van de Lidl meegenomen, 2 zakken van geloof 200/250 g voor 3 euro, ik heb nu een mix met cranberries, de royale mix was al op helaas. Maar hier zitten ook genoeg noten in die ik lekker vind; walnoten, pecannoten,cashewnoten en hazelnoten. :)

Ik ga zo proberen die mueslirepen van Annabel Langbein te maken, heb het recept gelukkig terug kunnen vinden, voor de geïntresseerden: http://www.smulweb.nl/recepten/1411081/ ... l-langbein

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:16

Ik meld me ook even weer.

Heb gister ook even gezonde boodschappen gedaan bij de Jumbo.
Jeetje wat is dat moeilijk zeg. Dacht dat ik eindelijk weer wat gezonds te vinden stonden er allemaal E nummers op of er zat veel suiker in...
Ben uiteindelijk naar huis gegaan met kipfilet, bakje cherrytomaatjes, komkommer & havermout.

Dus binnenkort maar eens even iets maken met havermout, ben heel benieuwd of ik dat lekker ga vinden. Moet er denk ik wel even aan wennen...

Wel nog een vraagje. Waar kopen jullie je speltmeel? Wil dat ook meer gaan gebruiken voor bakken enzo maar het nergens vinden.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:18

Speltmeel ligt in de Jumbo in Groningen bij de bio/fairtrade spullen.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:24

Oow daar kon ik het niet vinden.
Ben bij de Jumbo in Reitdiep geweest.
Lag bij de bio spullen wel havermout enzo. Hmm.. Nou nog maar een keer beter zoeken dan.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:04

Goeie tip van die noten bij de lidl! Zal mijn zusje vragen wat mee te nemen, die werkt er toch

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:32

Ik heb vandaag voor het eerst havermout met sojamelk gegeten, en vond de sojamelksmaak eigenlijk helemaal niet overheersen. Had er nog kokos, banaan en kaneel doorheen gedaan :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:11

Voor degenen die in de buurt van Duitsland wonen: ga eens winkelen in een gewone Duitse supermarkt.... die hebben vaak een enorm assortiment aan noten, amandelmeel, maar ook dingen als speltmeel, volkorenpasta etc is echt veel meer dan bij ons. En ook nog eens erg betaalbaar...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:13

Ik zal eens kijken als we weer naar het Kaufhaus in Meppen gaan.
Volgens mij hebben ze daar ook wel speltbrood.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:03

Bedankt voor de tip Wendy!
Als ik weer naar Duitsland ga dan ga ik daar zeker op letten!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:35

Weten jullie hoe het zit met gist en de vervanging daarvan door wijnsteenpoeder en/of baking soda ???

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:37

Maris schreef:
Weten jullie hoe het zit met gist en de vervanging daarvan door wijnsteenpoeder en/of baking soda ???

En nog een vraag hoe gezond of ongezond is yogurt ( ivt andere melkproducten ) ? De een zegt dat yogurt een heel ander product is en dat je het wel kan eten, de ander vindt het een melkproduct en dus niet goed om te eten ?!
en wat zijn eventuele vervangers voor yogurt voor een smoothie ? Sojamelk mwah niet zo super. Maar wat dan wel ? Amandelmelk ???

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 21:37

Maris: zoveel mensen, zoveel meningen :) de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.. Weet wel dat amber albarda magere kwark beter vindt (meen ik me te herinneren) :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:45

Ik reageer erg goed op sojaproducten, m'n hele cyclus wordt daar zachter van (er zitten kleine hoeveelheden oestrogeen in soja). Ik ben er dus wel blij mee :)
Yoghurt is kwa voedingswaarde ongeveer hetzelfde als melk, alleen de bacteriën zijn weer goed voor je darmen. Melk ben ik zelf niet zo kapot van. De ene keer reageert m'n lichaam er goed op, de andere keer niet.
Kwark eet ik helemaal niet meer, ik word er kotsmisselijk van.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:43

Hallo! :wave:

Mag ik me ook melden?

Ik heb al jaren last van prikkelbaar darmsyndroom, weinig energie en kwaaltjes van hier tot ginder. Aan m'n eten kon het niet liggen, want ik eet altijd heel gezond (dacht ik :+ ) Cruesli als ontbijt, geen tussendoor, tijdens de lunch vaak een wit stokbroodje met verschillend hartig beleg (van zalm tot oude kaas), geen tussendoortje en 'savonds minimaal 5x per week 'gezond' vers gekookt met groente, bijna altijd vega en veel biologisch. Maar ook veel pasta, veel aardappel en veel brood... En een biertje :=

-O-

Ik ben niet te dik (63kg op 1.75 vind ik prima), dus ik wil niet gezonder eten om af te vallen, maar wel om me gezonder te voelen!! Ik heb het boek van Amber Albarda gelezen en ik lees al een tijdje mee in jullie topic.

Suiker at ik al weinig, maar wel als toegevoegd product in andere producten. Anyway, ik ben nu dus 2 stuks fruit als tussendoor gaan introduceren, met een handje noten, ontbijt met magere biologische kwark, banaantje, amandelschaafsel en chiazaad of lijnzaad. Lunch heb ik nu speltbrood voor (lekker!) of donker volkoren. Met Hüttenkäse en romatomaten of zalm, ei of iets dergelijks.

Avondeten vind ik lastig, dat moet ik meer plannen, gaat altijd gehaast en uiteindelijk eet ik toch graag gewoon een snel pastaatje. Wel ook volkoren speltpasta gehaald. Moet ik nog proeven.

Verder is de witte bloem de deur uit en omgeruild voor speltbloem, staat de kast nu vol lijnzaad, chiazaad, verschillende bakjes ongebrande ongezouten noten, (amandelen!!), kokosolie, volkoren crackers, roggebrood etc. Olijfolie hadden we al in overvloed.

Ik wil graag een sapcentrifuge gaan aanschaffen en echt de aanbevolen 'groentesap' in de ochtend gaan proberen. M'n lichaam kan wel een boost gebruiken. Wie gebruikt zo'n ding dagelijks? Of is ie al snel in de kast beland? Daar ben ik namelijk bang voor, en heel goedkoop vind ik ze niet.

Nog even een jaloersmakertje: hier op 5 minuten fietsen een marqt (biologische supermarkt) ecoplaza en de tuinen. Ach ja, ik heb weer wat meer uitlaatgassen te verduren ;)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:49

:wave: Nelleke!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:52

Hellen! :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 01:00

Hoi Nelleke :)

Ik heb zelf ook PDS en ik heb veel last van diarree. Daarom eet ik nu ongeveer 3 bananen per dag, als het er niet meer zijn, en daar wordt m'n ontlasting perfect van. Klinkt misschien raar, maar het scheelt zoveel als dat allemaal gewoon normaal is :)) Maar goed, dat zul je wel begrijpen!