Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:57

Oe dat klinkt lekker! Heb alleen geen broodbakmachine helaas... Het kan niet met de hand?

Mijn mama had gekookt. We aten pasta (helaas wel witte) met broccoli, zalm, bosui, paprika en weet niet precies wat er nog meer doorheen zat. Heb vooral veel groente genomen en maar een klein beetje pasta. Ze had ook een smoothie gemaakt van aardbei, yoghurt, stevia, vanille en munt. Die ben ik nu als toetje aan het oppeuzelen :) Lekker!

Vanavond weer eens de stad in. Ben benieuwd! Ga gewoon een rood wijntje bestellen. Wat kan ik verder bestellen wat de minste schade aanricht? Non alcoholisch zeg maar?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:00

Waarom stevia door de smoothie, de rest is toch wel zoet genoeg? Gebruikt je moeder daarvoor verse muntbladeren?
Ik heb asperges gegeten :9

Maartpaard, spa rood, of bitter lemon / tonic?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:01

Geen idee dat vindt ze leuk ofzo :P Jup ze heeft verse muntbladeren gebruikt. Ook verse aardbeien trouwens. Zijn veel lekkerder dan die bevroren dingen. Daar zit toch altijd wat zurigs aan.

Ja is bitter lemon enigszins gezond?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:03

Ik zou aan de spa rood gaan denk ik of tonic?

Ik heb nu lekker schelvis in de oven met een mengsel van rode ui, lente ui en champignon lekker stoven in een 'badje' van kruidenazijn/citroen/water, ben benieuwd! En ga zo lekker een groentewok maken voor erbij

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:04

Bitter lemon en tonic zijn redelijk gezonde frisdranken :j
Gemeentepils en spa rood zijn natuurlijk helemaal gezond, maar als je naar de stad gaat is dat ook niets!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:09

Maartje: er staat ook een recept op de site voor handgebakken brood, moet je maar eens kijken :) www.speltwinkel.nl

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:11

Volgens mij zijn er ook mensen die brood bakken in een cakeblik, phylos toch?
Wel een stuk bewerkelijker trouwens :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:29

Ik ga me er niet aan wagen...wil sowieso gistvrij brood...bevalt me goed. Ik betaal volgens mij 2,19 ofzo voor een heel brood?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:07

Colway schreef:
Ik ga me er niet aan wagen...wil sowieso gistvrij brood...bevalt me goed. Ik betaal volgens mij 2,19 ofzo voor een heel brood?

Dat valt mee ja, koop jij het bij c1000?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:11

Hier een hele slechte dag. Hadden familiedag op de vereniging dus kwamen mijn ouders langs. Had cake voor bij de koffie. S'middags lunch op de vereniging met veel ongezonde maar lekkere dingen. S'middags nog een stuk appeltaart met chocomelk in een restaurantje en vanavond was zelfgemaakte soep met broodje hamburgers (ik nam een halve)
Ach ja het was erg gezellig en lekker en genoeg beweging. Rondleiding stad, martinitoren beklommen en net paardlief nog even gereden

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:56

Ik ben gisteren naar m'n moeder en haar vriend gegaan in Limburg (we moesten de computer fixen). Daar wel netjes gegeten, maar vandaag op de terugweg zijn we Roermond ingedoken en daar hadden ze heerlijke friet meet zuurvlees :9 Ik heb net voor het avondeten een gezonde, maar wel vette maaltijd gegeten (kip+vel) en helaas daarna 3 plakken choco cake die m'n moeder schijnbaar aan m'n man had gegeven. Onder het mom 'kan die dochter van me wel gebruiken' _O- Ach, het was lekker!

Morgen ein-de-lijk weer gewoon voluit sporten, dat is er de laatste twee weken bij ingeschoten door alle tripjes en ziek zijn. Heb er weer zin in :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:04

Ik doe maandag wel weer 'gezond', had vandaag een 'rare' (maar wel hele leuke) dag. Was naar de Elf Fantasy Fair in Haarzuilens/Utrecht. En als ik op een evenement ben vergeet ik gewoon te eten en te drinken om dat ik te druk met de andere dingen bezig ben. Dus ontbijt was 2 witte bolletjes met hagelslag, middageten was 2 witte bolletjes en 'avondeten' was een halve meter vleespies van een duits kraampje en een soort appelbeignets. Heb maar 1 flesje water op, nooit genoeg en dat merk ik nu ook wel en oja, nog een appel, wat chocola en 1 liga tussendoor. Ben nu weer thuis en er ligt nog afhaalchinees in de koelkast, denk dat ik daar maar wat ga eten want heb honger gekregen. Heel slecht dagje dus voor mij, maar wel een hele leuke dag. Maandag ben ik weer in Groningen dus dan ga ik weer 'normaal' doen. :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:12

Colway schreef:
Waar halen jullie die ongezoete pure cacao vandaan?

Die van mij heb ik bij gezondaanhuis.nl besteld.

_Mara_ schreef:
Ik doe maandag wel weer 'gezond', had vandaag een 'rare' (maar wel hele leuke) dag. Was naar de Elf Fantasy Fair in Haarzuilens/Utrecht. En als ik op een evenement ben vergeet ik gewoon te eten en te drinken om dat ik te druk met de andere dingen bezig ben. Dus ontbijt was 2 witte bolletjes met hagelslag, middageten was 2 witte bolletjes en 'avondeten' was een halve meter vleespies van een duits kraampje en een soort appelbeignets. Heb maar 1 flesje water op, nooit genoeg en dat merk ik nu ook wel en oja, nog een appel, wat chocola en 1 liga tussendoor. Ben nu weer thuis en er ligt nog afhaalchinees in de koelkast, denk dat ik daar maar wat ga eten want heb honger gekregen. Heel slecht dagje dus voor mij, maar wel een hele leuke dag. Maandag ben ik weer in Groningen dus dan ga ik weer 'normaal' doen. :)

Ik wilde net zo'n soort verhaaltje schrijven, want ik was daar ook! Was jij ook verkleed? Misschien heb ik je wel gezien! Ik had een Angry Bird op mijn schouder :P Dat was mijn kostuum (ze waren zelfgemaakt).
Ik had wel redelijk gezond spul meegenomen en regelmatig gegeten en gedronken, dus helemaal geen slecht dagje eigenlijk voor mij. Voelde wel raar om salade mee te nemen en yoghurt-met-inhoud te zitten eten, maar het vulde goed en had weer lekker energie.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 01:10

Nou ik ben weer thuis en heb het aardig netjes gehouden. 2 rode wijn en een spa rood op. Ben meteen dronken, jezus echt niet normaal!

Net nog even een appeltje, gedroogde vijgen en wat nootjes gegeten. Nu lekker douchen en tegen vriendlief aankruipen. Morgen weer vroeg op! Wel leuk, leerlingconcertje van mijn toekomstige pianoleerlingen :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:27

@ Phylos, bij de ekoplaza, maar kan zijn dat ik het mis heb? Brood was zeker geen 3,00.

Ohhh Fantasyfair, vaak over gehoord, kan me er nooit echt een voorstelling van maken, maar wordt druk bezocht volgens mij? Collega van mn vriend gaat er vaak heen. Ik ben meer van de dance festivals ;-) Wordt er ook muziek gedraaid daar? Of zijn het meer 'standjes' waar je dingen kan kopen? Ik eet altijd schandalig slecht op een festival, haha, maar dan mag het ook gewoon effe ;-)

@ Maartpaard, netjes gedaan toch? Ik wou dat ik 'dronken' werd na 2 glazen haha ;-) Ik doe nu i.i.g wel om en om, dus water, wijn, water, wijn.

Ik ben snotverkouden, voel me niet brak, maar alles zit potdicht, was dus om 6uur wakker :( M'n vriend heeft de neussprays weer mee naar zn werk :(

Over 2 maanden wordt ik geopereerd aan mijn neus, o.a. vanwege vaak verstopt zitten, neustussenschotje wordt iets rechter gezet en doorgang linker neusholte wordt iets mee gedaan. Laat meteen ook wat aan de 'vorm' van de neus doen, bedoel...als ik er toch lig :+ Hoop dat ik dan minder vaak 'vol' ga zijn

Lijstje van vandaag
O: Halve glas water met citroen. Kop thee met melk
O: (30 min later) smoothie van bleekselderij, spinazie, kiwi, peer, banaan (en wat water) + Spelt broodje met een etje
T: Appeltje
L: Salade
T: Kwark met noten
D: Paprika soep met kip en salade

Sport: Paardrijden en 2 keer een uurtje hond wandelen

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:30

Goedemorgen :O

Hier een superbrakke nacht gehad, ivm het feestje van mn vriend. Zou eigenlijk geen feestje worden, maar het is toch ontaard in mannen die wild dansen op o.a. K3 :P Maar ik heb dus voor geen meter geslapen helaas (lees: maar 2 uurtjes ofzo). Qua eten gisterenavond ook best slecht. Ben wel van de chocola en cake etc. afgebleven, maar wel een paar stukjes pizza op, en chipsss.

Nu zit ik aan een ontbijtje: 1 geroosterde speltboterham met komijnenkaas en een smoothie van 2 sinaasappels en een handje frambozen. Moest vroeg op, want we hebben zometeen een wandeling met de hondenvereniging. Heb dus een wandeling van ongeveer 3 uur met de hond in het verschiet ~~}>

Klinkt wel heftig, die operatie, Colway! Maar wel prettig als je dan idd een minder verstopte neus hebt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:32

Ohhh sterkte vandaag, wel leuk zo'n wandeling, en vanmiddag lekker uitblazen

Mannen die dansen op K3 dat had ik willen zien ;-)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:35

Haha geloof me... het hangt ook een beetje van je eigen alcoholconsumptie af hoe aantrekkelijk je je vriend nog vindt als hij op teleromeo aan het meeblèren is :')

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:41

Vogeltje :')

Colway, hier nog iemand die snotverkouden is :(

Net mijn glas water met citroensap op, de rest nog bedenken. Moet in ieder geval straks op verjaardag, maar zag op FB al een zelf gefabriceerde taart die me absoluut niet aantrekt dus denk niet dat ik in de verleiding kom :+

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:03

Haha nou succes vandaag vogeltje :')

Jeetje heavy oliebol Colway. Naja wel fijn als je dat van je verkoudheden af bent!

Ik zit aan een smoothie met pruimen en romeinse sla. Best oke, niet bijzonder. Had nog graag even lekker in bed willen liggen want sliep pas om half 3. Naja vanmiddag maar even dan!

Fijne dag allemaal!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:30

Ik heb helaas een mega opgezette keel -O- Slikken gaat niet van harte.
Ik heb mijn kopje zonnatura balans thee en schaaltje Brinta met moeite opgekregen!
Voor vanmiddag ga ik een avocado-salade maken... Heb op het internet een simpel recept gevonden. Nu hopen dat ik het lekker vind.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:47

Vast wel toch? Meerdere mensen 'brak' en niet fit dus, tijd voor mooi lenteweer vindt ik

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:00

Volgende maand zit ik heerlijk in de zon op vakantie 8-) Als ik dan maar niet ziek, zwak, misselijk ben!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:02

Ohhhh heerlijk waar ga je heen? Ben jaloerrrrsssss! Ga dit jaar niet weg, nou ja misschien oktober weekje griekenland o.i.d. meer zit er even niet in, teveel spaardoelen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:04

Ik ga dit jaar in totaal 5x en hopelijk 6x weg O:) Heerlijk, geld overhouden omdat je je paard verkocht hebt! Ik ga in mei naar Cuba :o
Sparen is momenteel een beetje moeilijk voor mij. Volgens mijn toemalige instructeur had ik geen gat in mijn hand, maar was ik handloos :+