Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:11

ja ik hoorde dat vorige week, had er nog nooit over nagedacht eigenlijk :o maar het klinkt logisch

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:11

@Maartpaard Waar doe jij je inkopen? Wel in Amersfoort? Ik kom mestal op de bloemendaalseweg of bij het Julianaplein(geloof dat het zo heet ,met die bruidsmode zaak op de hoek) In het dorp waar ik woon geen bio/natuurwinkels en ga dan meestal net voor of na t werk ...

Weet inmiddels waar ik zo ziek van geweest ben woensdag..... We hadden een 2 daagse meeting van alle managers daar hebben we dinsdag waldorf salade bij de lunch gehad en iedereen die dat gegeten heeft is ziek geworden....

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:16

ohhh wat slecht zeg! Wel fijn dat je weet waarvan maar pfoehhhh van verkeerd eten kan je echt hondsberoerd worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:17

Heel erg bedankt voor het vertalen er van! Klinkt heerlijk, ga het zeker maken. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:18

Ik ben weer lekker naar de markt geweest en heb el cheapo veel groenten en fruit ingeslagen. Ik heb net een hele doos rode druiven naar binnen gewerkt (50 cent) zodat ik zometeen even lekker kan sporten, cardio en buikspieren :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:43

@ Roelke, ik was uberhaupt al absoluut geen zuivel fan hoor! Maar het schijnt bewezen te zijn dat melk en kaas een negatieve werking hebben op acne omdat hier vele hormonen in zitten verwerkt (dacht dat dat het was). Ik neem eigenlijk al zo lang zo min mogelijk zuivel dus ik kan er eerlijk gezegd niet veel over zeggen. Mijn huid blijft meestal toch een drama. Al moet ik zeggen dat het wel minder is geworden sinds ik zo gezond eet. Maar het blijft toch schommelen.. Het zal de leeftijd wel zijn :') Kwark en yoghurt schijnen wel te mogen omdat dat in zuurdere vorm is ofzo, je zou het even moeten googelen. Yoghurt is ook het enige van zuivel wat ik nog wel lekker vind dus dat kan best zo op z'n tijd! Ik eet altijd gigantisch veel noten en daar zit ook calcium in. Verder drink ik wel eens mineralen kokoswater of in bijv spinazie zit ook veel calcium. Ei mag wel hoor, is juist gezond dacht ik!

@ Hesterve, ik doe mijn inkopen bij: Vitaminstore (jorisplein), de tuinen (langestraat), Bio Buy/natuurwinkel (utrechtsestraat) en verder gewoon de bio dingetjes bij de appie of de groenteboer ;)

@ Sabrina, ja dat kan je wel zeggen haha! Ga nu lekker aan de gang!

Had laatst kokoswater van Dr Martins Antonius, maar was er toch niet een hele fan van. Nu heb ik de variant met ananas en acerola ook van Dr Martins, en die is echt heerlijk!!!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:44

Oh bah hesterve, voor jou voorlopig geen waldorfsalade meer :n

phormicola, de markt is ook zo leuk! Bij ons op de markt verschillen de prijzen vaak niet zo erg met die van de supermarkt heb ik het idee. Maar wordt altijd zo heberig als ik voor zo'n fruit- en groentekraam sta! :))

Mijn lijstje van vandaag:
O: biogarde met muesli, noten, cranberry's en lijnzaadolie+beetje kaneel
T: mueslikoekje en appel
L: 2 speltzuurdesemboterhammen, 1 met geitenkaas en basilicum, andere met carobe
T: kiwi en wat zonnebloempitten
D: restje van gisteren (spaghetti met geitenkaas, pesto en tonijn, en een paprikasalade)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 15:52

is kaneel gezond eigenlijk? Ik lees veel kaneel maar jullie gebruiken dat als smaakversterk/zoetstof denk ik?

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:01

ik gebruik kanel op aanraden van de mesoloog.
Zij vertelde mij dat kaneel antivirale en antibacteriële eigenschappen heeft.
Ook helpt het wanneer je het vaak ontzettend koud hebt (en ik ben nogal een koukleum :brr: )

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:01

Kaneel bevorderd vetverbranding, geloof ik :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:02

Ohhh meen je dat? Nooit van gehoord hihi

Ik heb trouwens weer wel last van mijn hoofdhuid (eczeem) normaal kreeg ik dat bij teveel melk en teveel suiker, maar beiden kan dat nu niet zijn, wellicht reageer ik toch ergens op? Zucht, branderig en trekkerig gevoel

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:02

Kaneel voor de vetverbranding? Super spul dus ;-), ga ik tegen mn vriend zeggen :+

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:04

Kaneel heeft een gunstige invloed op de glucose-stofwisseling en is erg lekker in zowel zoete als hartige gerechten.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:05

ohhh oke, ik ga dus maar kaneel aanschaffen, doen jullie dan poeder? Stokjes? whatever?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:05

Phylos: nog even over dat havermout, je kan het ook in een smoothie gooien! Maar wat mijn ontdekking van de eeuw is, is die havermoutpannenkoek waarvan Malu het recept in dit topic heeft gezet! Die is wel echt heel lekker :)

Colway: kaneel is ook supergezond :) idd voor de vetverbranding, voor je glucosepeil en tegen bacteriën en schimmels! Ik heb poeder, weet eigenlijk niet of dat uitmaakt? Nooit bij stilgestaan :+ ik vind het ook gewoon lekker :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:07

echt nog nooit geweten, haha leer iedere dag weer bij...hoeveel doen jullie door de yoghurt bijv? Ik vind kaneelsmaak wel erg lekker dus da's geen probleem

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:12

Waar kaneel toch allemaal goed voor is, haha!
Ik heb kaneel in poedervorm, maar gebruik ook regelmatig de stokjes
(daarnaast heb ik ook nog de etherische olie, ruikt heerlijk! Maar niet geschikt om mee te koken natuurlijk ;) )

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:13

Oke en kaneel via reform of gewoon Appie?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:15

Van biologische kwaliteit natuurlijk!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:28

Kaneel is ook een superfood volgens mij en idd vanwege bovenstaande redenen.
Ik heb kaneelpoeder.. van de jumbooo. Verstegen geloof ik..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:29

Maartpaar, dankjewel! Lees t vanavond even door mijn batterij is leeg..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:03

Ik ga nu meteen effe e.e.a. halen :')

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:05

Ik heb een smoothie gemaakt van spinazie, appel, peer en (een theelepel) kokosolie, maar ik vind het geen succes :n Vind de structuur echt ranzig.. En mn blender lekt aan alle kanten :+ Of hij is kapot, of ik doe iets vreselijk fout. Qua smaak is er verder niets mis mee :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:08

ik vind de structuur ook vies hoor, korrelig maar dat zijn peren en appels soms ook....ik heb het opgegeten als appelmoes...ga er zo ook maar weer 1 maken

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 17:12

hm, ik moet m echt ff pimpen, hij is ook erg waterig, blegh. Ga hem ff in een bakje doen en dan als yoghurt eten :') met iets met structuur erdoor!