Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:53

daffodil schreef:
Ik denk echt dat jouw stofwisseling stilligt en zodra je iets eet, denkt je lijf opsparen voor de moeilijke periode.....dus dit schiet niet op! Ik ben pas gaan afvallen door 6x op een dag iets te eten.

Smacks is een suikerbom, das niet verstandig.

Daar zou je best gelijk in kunnen hebben. Alleen weet ik nooit aan wat voor tussendoortjes ik dan moet denken. Ik ben niet de grootste fruiteter en kaas lust ik niet. En als het echt iets lekkers is dan is het op binnen 1/2 dagen op door de familie :+

Ik zal er eens goed over na gaan denken!

@ Mrijn: zit in plakjes worst niet heel veel vet? :o

Mrijn

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:05

Ligt aan het soort worst dat je kiest. Je kunt ook kipfilet meenemen, daar zit amper vet in. En dan nog, beter wat vet dan al die loze kh's.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:11

Je kan ook stukjes kipfilet bakken als tussendoortje, is ook makkelijk mee te nemen als je ergens naartoe gaat. :) Eieren in plaats van smacks lijkt me een goed idee. :j

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:13

Imre schreef:
Je kan ook stukjes kipfilet bakken als tussendoortje, is ook makkelijk mee te nemen als je ergens naartoe gaat. :) Eieren in plaats van smacks lijkt me een goed idee. :j

Dat klinkt wel erg lekker! :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:17

Ik was voorheen ook KHD-en suiker junk :o
En chips fanaat pur sang, zakken werkte ik weg, maar tegenwoordig knabbelt knabbelbacon in het weekend erg lekker weg, net chips :P

ff die knop bovenin omschakelen ;-)

Morgen ff shoppen!

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:21

listiglistje schreef:
Ik was voorheen ook KHD-en suiker junk :o
En chips fanaat pur sang, zakken werkte ik weg, maar tegenwoordig knabbelt knabbelbacon in het weekend erg lekker weg, net chips :P

ff die knop bovenin omschakelen ;-)

Morgen ff shoppen!

Ik denk dat ik voor het eerst een boodschappenlijstje moet maken :')

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:23

Ik denk dat je eerst voor jezelf moet bepalen wat voor soort dieet je wil volgen, calorie arm of koolhydraatarm, een combi van die twee gaat niet werken want van de één mag je geen vet en van de ander moet je wél vet....

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:28

daffodil schreef:
Ik denk dat je eerst voor jezelf moet bepalen wat voor soort dieet je wil volgen, calorie arm of koolhydraatarm, een combi van die twee gaat niet werken want van de één mag je geen vet en van de ander moet je wél vet....

Wat zou effectiever zijn om zwembandrandjes en een dikke kont kwijt te raken? :+

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:28

Attitude schreef:
Ik ben ook al afgevallen door weinig kdh binnen te krijgen. Hoeveel weet ik niet, want ik weeg niet :+
Alleen jammer dat het op de verkeerde plek er als eerste af gaat, je boobs :D
Merk het nu ook al aan mn rijlaarzen *\o/*
Ben nu 1 week bezig, en daarvoor al een week gestopt met sapjes te drinken, en alleen maar water te drinken.

dat vind ik dus ook zo jammer!! mn boobs wil ik juist houden! :(:)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:33

Dekloktikt schreef:
daffodil schreef:

Wat zou effectiever zijn om zwembandrandjes en een dikke kont kwijt te raken? :+

Sporten in de sportschool!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:35

Precies wat daffodil zegt, je moet een keuze maken, beide samen gaat niet...

Bij mij staat caloriearm voor honger, terugvallen, jojo-effect, weinig lekker tussendoortjes....
Maar nu ik low carb heb ontdekt is er een wereld voor mij open gegaan!
Zonder honger, lekker eten, heerlijke tussendoortjes en toch afvallen! Jojo-effect wordt zo ook tot een minimum beperkt!
Fysiek ben ik er ook op vooruitgegaan, voorheen was ik altijd moe/lusteloos, hoofdpijn/druk achter mijn ogen, maar nu niet meer!

maar goed ook bij low carb geldt bewegen net zoals bij alle dieëten, alleen worden de overtollige onnodige KHD niet op opgeslagen als vetten!
Dus bij minder bewegen minder opslag van vet, goede vetten wordt nu je vriend en worden omgezet in energie!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:38

Eiwitdieet is wel beide samen, maar is daardoor praktisch niet haalbaar met producten uit de supermarkt. De producten die je eet moeten nl. wel zeer hoog in eiwitgehalte zijn, en zeer laag in khd en vet. Vind zoiets maar eens, je kunt moeilijk alleen nog maar eieren zonder eigeel en garnalen eten :+.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:41

Speedster schreef:
Eiwitdieet is wel beide samen, maar is daardoor praktisch niet haalbaar met producten uit de supermarkt. De producten die je eet moeten nl. wel zeer hoog in eiwitgehalte zijn, en zeer laag in khd en vet. Vind zoiets maar eens, je kunt moeilijk alleen nog maar eieren zonder eigeel en garnalen eten :+.

dat staat dus ook voor honger en afzien :D

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:43

Voor mij is sporten in de sportschool eigenlijk niet te doen! De dichtsbijzijnde sportschool is 20 km verder op en naast dat ik dat echt verschrikkelijk vind om te doen krijg ik ook supersnel last van een (oude)knieblessure. Dat is dezelfde reden waardoor ik niet even lekker kan gaan hardlopen in het bos oid.

Dat low carb dieet, is dat dus koolhydraatarm? Denk dat ik dat dan ook maar ga proberen. Al heb ik op het avondeten hier weinig invloed. Bij weinig calorieen heb ik inderdaad ook vaak last van hoofdpijn en nergens energie voor.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:45

listiglistje schreef:

Dat is dus echt helemaal niet zo. Ik heb super veel energie, geen honger, geen snack-trek... Schijnt dat het voornalmelijk eiwitten zijn waar je een verzadigd gevoel van krijgt. Ondanks dat ik eerst ook sceptisch was, kan ik nu alleen maar zeggen dat je hierover pas kunt oordelen als je het geprobeerd hebt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:48

Speedster schreef:
listiglistje schreef:

Dat is dus echt helemaal niet zo. Ik heb super veel energie, geen honger, geen snack-trek... Schijnt dat het voornalmelijk eiwitten zijn waar je een verzadigd gevoel van krijgt. Ondanks dat ik eerst ook sceptisch was, kan ik nu alleen maar zeggen dat je hierover pas kunt oordelen als je het geprobeerd hebt.

oké de honger zal meevallen door de eiwitten, maar afzien in die zin dat ik een lekkerbek ben.
Ik moet fysiek zien en proeven dat iets lekker is, mijn geest moet geprikkeld worden...visueel gezien!
Iedere dag verwennerij voor mijzelf zeg maar...zo heb ik geen "ik ben met een dieet bezig" gevoel ;-)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 21-01-11 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:49

Waar halen jullie je low carb brood,Appie had het niet meer.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:49

Super de boer heeft het ook.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:50

Om zelf te bakken of al gebakken?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:53

Ik eet geen brood.....ben een broodfanaat dus alles wat erop lijkt is het net niet! Ik eet lowcarb crackers en als ik zondig, doe ik het gelijk goed, lekker aan het stokbrood!!!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:53

listiglistje schreef:
oké de honger zal meevallen door de eiwitten, maar afzien in die zin dat ik een lekkerbek ben.
Ik moet fysiek zien en proeven dat iets lekker is, mijn geest moet geprikkeld worden...visueel gezien!
Iedere dag verwennerij voor mijzelf zeg maar...zo heb ik geen "ik ben met een dieet bezig" gevoel ;-)

Tja, dat is ieder voor zich denk ik... Ik heb ook al eens atkins gedaan, maar vind dit veel makkelijker vol te houden. Mij motiveert het juist als ik gewoon niet de mogelijkheid heb om op wat voor manier dan ook te smokkelen, dus voorgekauwde producten (die overigens ook heel lekker kunnen zijn), werkt bij mij beter. Maar zwaar vind ik het absoluut niet (wel een stuk duurder).

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:57

marleen_usar schreef:
Waar halen jullie je low carb brood,Appie had het niet meer.

Jumbo heeft het ook, alleen moet je het daar wel waarschijnlijk bestellen. Ik proef het er overigens totaal niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:01

Bakkerij het Stoepje heeft het ook (die staan vaak op de markt), ik geloof dat het daar 'afslankbrood' heet.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:05

daffodil schreef:
Ik eet geen brood.....ben een broodfanaat dus alles wat erop lijkt is het net niet! Ik eet lowcarb crackers en als ik zondig, doe ik het gelijk goed, lekker aan het stokbrood!!!

Welke crackers eet jij dan?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:06

rachel_j schreef:
Attitude schreef:
Ik ben ook al afgevallen door weinig kdh binnen te krijgen. Hoeveel weet ik niet, want ik weeg niet :+
Alleen jammer dat het op de verkeerde plek er als eerste af gaat, je boobs :D
Merk het nu ook al aan mn rijlaarzen *\o/*
Ben nu 1 week bezig, en daarvoor al een week gestopt met sapjes te drinken, en alleen maar water te drinken.

dat vind ik dus ook zo jammer!! mn boobs wil ik juist houden! :(:)

Ik heb mijn D (.)(.) ng steeds hoor! Ik had ze met maat 42 en nu met maat 36/38 ook nog.