Wie van jullie bakt trouwens taaten met een combimagnetron?
Mijn oven doet het nog steeds niet, en nu zit ik te denken om misschien toch maar m'n combie gebruiken.
MamaMiesje
Geplaatst: 30-09-10 16:28
Ikke Althans, dan staat hij op de ovenstand he? Bij die van mij moet ik er wel op letten dat ik dan de oventhermometer gebruik, want hij wordt niet zo warm als dat de temperatuurknop aangeeft.
imd
Geplaatst: 30-09-10 16:29
Je bedoelt een ding dat je als oven en magnetron kan gebruiken toch? Die gebruik ik. Werkt prima. Zowel op 3d hetelucht als intensief.
imd
Geplaatst: 30-09-10 16:30
MamaMiesje schreef:
Ikke Althans, dan staat hij op de ovenstand he? Bij die van mij moet ik er wel op letten dat ik dan de oventhermometer gebruik, want hij wordt niet zo warm als dat de temperatuurknop aangeeft.
Ik moet hem er wel altijd langer dan de aangegeven tijd inzetten inderdaad..
Kinke
Geplaatst: 30-09-10 16:31
Ik ga morgen even richting het noorden, 'k ga ook eens even een kijkje nemen bij Ellen's Creative Cakes
sammyvriend
Geplaatst: 30-09-10 16:39
Mijn eerste (nouja, anderhalfste) cake/taart is ook een feit Had al eens eerder alleen de bovenkant bekleed van een door mijn moeder gemaakte taart. Nu hebben een vriendin en ik een cake gekocht bij de AH (we hadden geen tijd om zelf te maken) en we hebben de grootste lol gehad om ze te versieren! Dit is de mijne:
De afwerking is niet helemaal van je het, maar het ging om het idee
annastasia
Geplaatst: 30-09-10 16:40
Bij mij zou ik dan de convectiestand moeten gebruiken. liever dan op 180 graden dan op 170.
astridastrid
Geplaatst: 30-09-10 17:03
Hoi! Ik heb hier eigenlijk nooit gepost maar geniet altijd mee! Ik heb nu ook het bak-virus en vroeg me af of jullie (vast wel) al bekend waren met Betty Crocker: http://www.usfoodz.nl/ontbijtproducten- ... cturer=141
Ah mijn eerste taart was mislukt De BC was niet mooi gelukt maar ik was eigenwijs en heb hem toch gebruikt... Dom dom de fondant erop leggen lukte eigenlijk vrij goed maar de het zag er niet lekker uit . Ga nu beginnen aan een Ganache met chocolat fudge vulling alleen 1 vraagje: Moet ik de zijkant perse met BC afsmeren of hoef dat niet?
Ik bak ook met een combi op de ovenstand wel te verstaan. Maar wij hebben wel een degelijke combi, mijn ouders hebben in de caravan een of ander flutding staan dat niet eens broodjes kan afbakken, laat staan een taart bakken
astridastrid, de naam betty crocker ken ik wel maar de producten niet. Ik zal hier ook eens in de supermarkt opletten of ze het hebben. Bedankt voor de tip
Ik even gezocht op het DLTforum over de producten van Betty Crocker en je kunt er mee vullen en afsmeren. Het schijnt alleen wel rétezoet te zijn en als je er mee zou willen afsmeren, dan zou je het ietsje moeten 'magnetronnen' want van zichzelf is het nog wel een stugge substantie, dat smeert dus niet prettig.
Voor dusten gebruik ik allerlei kwastjes, kheb hele minimale als ik oogjes wil schilderen heb gewone kwastsjes keer bij de action gekocht voor een prikkie, heb een wilton kwastjes set, en als je hele delen van een taart wil dusten kan je ook bijv een poederkwast van de hema gebruiken
hmmm dan toch maar eens proberen. Broodjes afbakken wil wel heel goed in dat ding.
Heb ooit eens een cake gemaakt , maar dat ging niet goed. Kan ook aan mezelf liggen hoor......
Kinke
Geplaatst: 30-09-10 20:40
ok, fijne kwastjes van wilton, en een grote poederkwast van de hema Hebben jullie de nieuwe Mjam Taart al gelezen? Ik krijg daardoor vreselijk veel zin om een taart te maken
kladruber
Geplaatst: 30-09-10 20:55
Dit is de 2de taart die ik gemaakt heb, bloed zweet en tranen want het was me eigen bruidstaart. Ik dacht lijk wel gek om 350 euro te betalen voor een taart dus ben het zelf gaan maken, een dag van te voren en hij was gelukkig erg lekker en goed gelukt. Helaas niet zo hoog, hij wou wel rijzen, maar daarna zakte hij steeds toch weer een cm in
Op de middelste laag ben ik lekker met pure choco gaan kliederen Niemand wilde geloven dat ik hem zelf had gemaakt Had gelukkig bakbewijzen hhaah
Dit was me eerste probeer taartje en die lukte ook al aardig