Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sizzy

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 14:30

Zo net weer 5 km hardgelopen, ging best lekker! Lachen Helemaal weer gelopen en halverwege even gerekt en gestrekt Haha!

Zometeen even een paar geroosterde boterhammen met tomaat Lachen

En? viel het mee Jamy?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 14:58

Ik hou vandaag even een sportvrije dag Knipoog
Morgenochtend ga ik weer hardlopen Lachen

Vandaag nog maar weinig gegeten, maar heb nogal last van m'n maag/misselijkheid. Heb ik de laatste tijd steeds vaker, is heel vervelend.
Nouja, vanavond gekookte aardappels, en gestoomde groenten en waarschijnlijk een visstick erbij, want we hebben niks anders Scheve mond

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 15:17

Ik ga vanavond met een huisgenootje vegetarisch koken Haha!

Groentencurry met cashewnoten en rijst Vork Mjam!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 15:22

goed idee van dat meten! Dat ga ik ook eens doen, dan kun je ook kijken of het vet zich omgezet heeft in spieren. Spieren nemen toch minder plaats in dan vet.... Tong uitsteken

Vandaag redelijke dag gehad.
Als ontbijd schaaltje yoghurt en boterham met kip.
tussendoor een appel, (granny, heerlijk)
Als lunch twee wasa krackers met tomaat, een boterham met appelstroop en een geroosterde boterham met kip.
En zonet twee rijstwafels, weet niet of dat wel goed voor je is, maar het is vrijdag en had tot nu toe hele dag geleerd.

Naja de hele dag... heb al een uurtje gereden en alweer drie kwartier hardgelopen Haha! niet aan een stuk door. In totaal denk ik een half uur hardgelopen.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 15:44

Ja ga ik ook maar eens doen. Ik heb het idee dat het per dag verschilt bij mij. Dan ben ik weer dikker dan de andere dag.
Kan volgens mij niet, maar dat gevoel heb ik zo af en toe.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:31

Je dag is super toch, Passival?
Gezond gegeten, en veel beweging! kan niet beter toch Lachen

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:46

Scarlet; percentueel wel, maar het gaat je toch vnl om absoluut vet!
Citaat:
Een regelmatig terugkerend misverstand is, dat om zo veel mogelijk vet te verbranden, een lage inspanningsintensiteit aan te raden is. Vaak wordt dan ook gesuggereerd dat wandelen een optimale manier is om dit te bereiken. Dit misverstand is waarschijnlijk toe te schrijven aan het in paragraaf 8.2 beschreven verband tussen de relatieve bijdrage van vetten aan de energievoorziening tijdens inspanning, en de inspanningsintensiteit. Hoe lager immers de inspanningsintensiteit, hoe hoger de relatieve bijdrage van vetten. Het gaat in het kader van gewichtsreductie echter om de absolute vetverbranding. Deze is het hoogste rond de 65% VO2max (Achten, Gleeson & Jeukendrup, 2002; Romijn et al., 1993a) , oftewel op ongeveer 75% van de maximale hartslag. Dat is dus zeker geen wandelintensiteit. Wanneer de inspanningsintensiteit veel groter wordt, neemt de absolute bijdrage van de vetverbranding weer af, tot een verwaarloosbare hoeveelheid wanneer men rond de 90% van de maximale hartslag inspant.bron: http://www.fontys.nl/sporthogeschool/ni ... hetnie.htm

Anders zou ik beter vet verbranden door de hele dag achter mijn bureau te zitten ipv te sporten Knipoog

Orrioneke: Nou snap ik die popcorn helemaal niet meer *LOL* ZOuden het dan toch 3 servings per bag zijn Verward

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:19

Laatste dag les van dit schooljaar vandaag, dus dat moest gevierd worden met snoepjes en pringles Schijnheilig
Verder wel gezond gegeten
ontbeten met 2 boterhammen met sandwichspread
als lunch 3 boterhammen zonder beleg (had geen tijd om ze te smeren) en een appel
als avondeten (komt er zo aan) vegetarische lasagna Lachen
En heb daarnet al een broodje met chocopasta op Bloos (niet heel dik)
En tussendoor dus chips en snoepjes.
Dit weekend zal wel niet gezond worden, ik moet leren voor examenweek, al die stress moet weggegeten worden ben ik bang Scheve mond

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:48

Ik schaam me diep maar hier gaat het niet zo goed... Bloos Lips are sealed
Heb 2 dagen toch flink wat gegeten (niet eens gesnoept, maar wel flink wat boterhammen met stroop) En ik ben weer op mn oude gewicht??? Verward Dat zijn dus weer een kilo of 5 erbij, snap er helemaal niks van, hoop dat het vooral op buikvulling is maar ik vrees het ergste... Scheve mond
En nu heb ik 6 boterhammen met pasta gesmeerd, incl 2 zakjes hamkaas chips en wat chocokoekjes...lekker puh
Morgen weer een dag maar hoop niet dat ik weer van voor af aan kan beginnen...(ik denk steeds bij mezelf dat kan toch niet 5 kilo in 2 dgn.. Nagelbijten / Gniffelen )

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:50

Ik heb net zóóóó'n lekker ijsje op Vingers aflikken
Echt, ik heb nog nooit zo genoten van een ijsje!
Wij hebben van die aardbeiencornetto's, en ik had al geen roomijs meer op sinds ik aan de lijn ben. Alleen waterijs, dus dit was echt super!
*geniet nog na* Vork

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:07

Mazzel-meid schreef:
Wij hebben van die aardbeiencornetto's, en ik had al geen roomijs meer op sinds ik aan de lijn ben. Alleen waterijs, dus dit was echt super!
*geniet nog na* Vork

Ooh aardbeien cornetto's, die zijn echt heel erg lekker!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:15

Spetterlover schreef:
Mazzel-meid schreef:
*geniet nog na* Vork

Ooh aardbeien cornetto's, die zijn echt heel erg lekker!

Idd Vingers aflikken
Ik heb net een solero gegeten maar volgens mij sta ik nu echt op knappen Whoosh! Vriendjes zijn?
Ach nu kan ik me morgen weer beheersen hoop ik, eerst maar eens zien wat de weegschaal zegt... Boos! Boos! }>

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:27

Ik hoop ook dat ik me het weekend een beetje kan inhouden, maar ik ga er niet van uit, tijdens het leren doet iets lekkers me altijd wel goed Bloos
Ik zal proberen het op thee met biscuitjes te houden Haha! Ookal kan ik daar ook aardig van dooreten.. Bloos

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:58

Spetterlover schreef:
examenweek, al die stress moet weggegeten worden ben ik bang Scheve mond

Gewoon zorgen dat je gezonde dingen hebt om te snacken tijdens het leren... Ik heb meestal fruit bijdehand als ik aan 't leren ben... Aardbeien of een grote bak fruitsalade ofzo... Smaakt me ook meer dan snoep en koekjes en ik voel me op het einde van de dag ook niet zo volgevreten Clown

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 19:04

Ja, stukjes aardbei, appel, peer, meloen enzo Vingers aflikken
Dat is superlekker Ja

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:23

Potverdikkie, Laura kreeg een heel groot stuk chocoladecake voor d'r neus vandaag en toen gingen we met z'n allen lunchen bij Red Lobster. Waar ik heel netjes van de gefrituurde vishapjes ben afgebleven, en vervolgens jammerlijk faalde biuj het weerstaan van hushpuppies; deegbolletjes met kaas en heel veel zout (oftewel, ultiem slecht) De gegrilde trout met bruine rijst was wel een goede keuze (en toch lekker!)

Nouja, ging vanavond toch weer fanatiek sporten. Wil zondag aan The Ultimate NY Body Plan; een strict fitness regime voor twee weken om net even dat laatste eraf te trainen. Ik houd jullie op de hoogte Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:11

*mist HELE GROTE OGEN SMILEY* Voor de mensen die kijken naar calorieen: Een stukkie Amerikaanse birthdaycake is 1100. *huil* En hij was nog niet eens zo lekker als een Hollandse Appeltaart...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 23:02

Pfff... wordt al moe als ik over al dat sporten lees Wow!
Ik houd het wel bij wat uitmesten en andere paardenklusjes. Sportief genoeg voor mij...

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 23:08

Van uitmesten krijg je buikspieren Haha! Zo kom ik aan mijn bovenste blokjes: 2x pw 15 stallen uitmesten *LOL*

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 23:10

Misschien hebben jullie iets aan het volgende: Als je begint met hardlopen, dan wissel je het hardlopen af met wandelen. Maak het jezelf niet te moeilijk, maar zoek een tempo wat 'makkelijk' loopt. Op een gegeven moment is het hardlopen minder vermoeiend en loop je langere stukken, als je dan moe wordt dan kun je in een heel rustig tempo door joggen ipv te gaan wandelen. Het is dan nl makkelijker om weer je tempo ietsje te verhogen als je dat weer aankunt. Je ademhaling moet zo blijven dat je nog 'tot een gesprek in staat bent' met een eventuele medeloper. Zelf zorg ik er altijd voor dat ik op het einde nog een behoorlijke sprint kan trekken en daarna natuurlijk uitlopen en wat oefeningen. Ik loop nu steeds zo'n 6-8 km achter elkaar zonder echt vermoeid te raken, wil dit opbouwen tot 8-10 km per keer.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 01:13

Oefff, we vierden vaderdag vroeg (vandaag dus), en als afsluiter hadden we Ben & Jerry's brownie gedoe Bloos Natuurlijk niet vanaf kunnen blijven, haha!
Wel 40 minuutjes gefietst overigens, verder me best netjes gehouden. Ontbeten met yoghurt en muesli, als lunch een kaasbroodje en een waldkornbolletje met yorkham en tomaat, en als avondeten een haasbiefstukje (oid) met sperzieboontjes met ham en tomaat.
Nog 2 blokjes chocolade gehad, terwijl die reep me héél verleidelijk aankeek, en 2 volkorenkoekjes (zonder suiker, puur biologisch).

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 10:46

Vanochtend was er gewoon een halve kilo af, ondanks die uberlekkere cornetto van gisteren Vork
Maarja, heb vanavond weer een barbeque, dus morgen zit die d'r vast weer aan.. Scheve mond
nouja, bij de vorige bbq had ik achteraf best wel spijt dat ik maar 1 stukje vlees genomen had en hartstikke honger nog Clown
Dus ik ga d'r gewoon lekker van genieten Lachen

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 10:50

Oeps gister stond er een doos belgische bonbons op tafel heb er iets van 4 gehad, viel nog mee Schijnheilig
Maar ze waren wel lekker Haha! *LOL*

Hmm ik kan geen meetlint vinden, dus weet het nog niet Haha!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:33

*tromgeroffel* Haha!

Ik ben inmiddels 2 kg kwijt! In twee weken, best netjes toch? Lachen

Ik ga zo ff ontbijten/lunchen en vanmiddag naar het strand Cool

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:49

Ik krijg vandaag m'n nieuwe hometrainer (fiets), gaan we s flink wat km maken Tong uitsteken