Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:25

Bizar he, zo veel keuze ineens! In oost binnenkort ook mr. &mrs. Watsons.. ik wil ze allemaal wel eens proberen. Bij Mastino in de pijp was het iig erg lekker :)
Ben wel voor de junk food bar of dutch wees burger. Heb jij een voorkeur?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:27

Ik wil ook wel mee. Maar misschien dan even een BM ervoor maken? Dan gaan hier geen tig gesprekken door elkaar heen lopen

Selka, ik had het ook niet specifiek tegen jou := Snap het ook wel hoor. Ik denk ook dat ik liever mijn vriend ga vragen om te bestellen bij koopeenkoe ofzo, dan is het in elk geval van een goede bron. Ik weet eigenlijk niet of die ook broodbeleg hebben trouwens... Maar dat kan je misschien zelf nog maken.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:39

Mij lijkt het ook leuk om mee te gaan! Wie gaat een topic maken? :D

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:03

Jij? ;)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:28

Haha wil ik wel doen hoor! Doe ik als ik vanavond achter de laptop zit! :)

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:44

Ben nog redelijk nieuw hier, maar lijkt me ook wel leuk om mee te gaan!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:57

Leuk idee! Ik heb weekend ov, dan is Amsterdam wel bereikbaar vanaf Nimma :)

Ik heb t hier al eerder aangegeven, maar ben gezegend met een vegetariër als vriend. Wel veel strikter dan ik. Hij moest zich sterk afzetten tegen familie, die van mij vond t altijd wel prima. Kippen en eieren van onszelf eet ik bijvoorbeeld wel, net als de ganzen die de buurman soms schiet. Dus enkele keren per jaar. Hij heeft altijd strikt moeten zijn om te zorgen dat z'n ouders niet toch met vlees kookten (nu nog steeds trouwens, vorig kerstdiner was een kleine portobello voor ons en anderhalve kalkoen voor de rest. We zijn maar achteraf een frietje gaan halen). Wij merken t dus vooral sterk bij zijn familie en bij mijn opa, die er van overtuigd is dat ik hem dwing om geen vlees te eten :")
Nu we meer veganistisch eten is hij ook al weer fanatieker dan ik en is hij enthousiast kaas aan het maken :P

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:23

Magrathea, die repen waar je mee kwam zit palmvet in. -O- Plus heel veel toegevoegde suikers. Helaas toch redenen voor mij om het niet te halen. Maar ik ga morgen toch de keuken in voor zelf repen maken.

Eerlijk, ik weet niet of ik nog een relatie zou kunnen hebben met een vleeseter... Ja, klinkt nogal bot en je perkt je keuzes erg in. Maar je moet toch wel raakvlakken hebben met een persoon om er iets mee te kunnen en voeding is voor mij toch een aardig groot principe geworden. Nu ligt het natuurlijk ook compleet aan hoe bewust iemand is met het eten van dierlijke producten, maar toch, ik denk niet dat ik het nog zou kunnen. Mijn ex is vegetariër en door hem ben ik zelf ook vegetariër geworden aangezien ik toch al amper vlees at. Uiteindelijk veganist geworden dan en mijn vriend van nu is vegetariër (al sinds zijn 9e, dus dat wint hij sowieso al van mij haha) en erg bewuste eter. Koopt bijvoorbeeld liever sojamelk dan koemelk. Als ik kook eten we standaard veganistisch en daar heeft hij totaal geen probleem mee, liefde gaat door de maag hé :') En als hij kookt is het eigenlijk ook al meest van de tijd veganistisch en anders let hij er op of vraagt het aan mij.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:27

Twee keer oer week kook ik en eet mijn man met me mee. Soms koopt en bakt hij daar zelf vlees bij maar dat is zelden.
Hij kookt zo'n drie keer. Gerechten waarbij hij voor mij het vlees weglaat en waar ik dan wat nootjes/Hummus/vleesvervangers/extra groente/etc bij eet. De andere dagen eten we buitenshuis. Ik ga geen vlees voor hem bakken denk ik... kopen tot nu toe ook niet.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:29

Mijn vriend vindt vlees erg lekker, maar eet regelmatig vegetarisch met mij mee als hij bij mij eet :j Ik wil eigenlijk geen vlees kopen en bakken, wat hij zeker terrecht vindt dus hoeft het van hem gelukkig ook niet.

En over kinderen wel of geen vlees laten eten, ik ben 19 en heb gelukkig geen kinderen, maar ik zou mijn kinderen later denk ik we vegetarisch willen laten eten. Als ze oud genoeg zijn om te snappen waar het vandaan komt kunnen ze zelf de keuze maken, maar daarvoor liever niet.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:52

[BM] Vega(n) bokkers gaan snacken!

Het topic voor de meeting, lijkt me leuk als we met een stel zijn! Ik ben normaal niet zo van de Boktmeetings, maar ik vind het wel grappig een keer naar een vegan snackbar of restaurant te gaan! :)

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:00

Mijn vriend eet ook vlees en gaat daar ook niet mee stoppen, helaas. We wonen beiden nog thuis (dure studie haha) en hij eet wel echt de kiloknaller zegmaar. Later zorg ik dus wel dat er alleen biologisch vlees oid in huis is, zodat we in ieder geval niet helemaal dramatisch bezig zijn. Hij is gewoon een geweldige man en ik weiger om er om deze reden een eind aan te maken ofzo, dat is het me niet waard.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:04

Wie heeft het trouwens op zijn geweten dat ik hooked ben aan bosh?
Te veel aanlokkelijke filmpjes en nu heb ik trek -O- :')

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:41

*wijst naar Magrathea*
Maar ze zijn ook gewoon echt chill. Ik ben met dank aan dit topic ook verslaafd :j

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:26

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:04

Iemand de vegetarische turkse pizza van appie al eens gegeten heeft? Is ook vegan.
Heerlijk voor een makkelijke maaltijd!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Marvel op 27-04-17 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:09

Vandaag langs een vegan broodjesstandje geweest hier in Delft... Of nou ja, een tafeltje met een snijplank en een menukaart :P
Heb een heerlijk broodje tempeh op, en daarna nog een broodje seitanworst met mosterd <3 Jummm! En goed geprijsd ook, voor 3 euro een flink broodje :o Dat zie je niet zoveel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 02:37

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 07:31

Jotoma schreef:
Iemand de vegetarische turkse pizza van appie al eens gegeten heeft? Is ook vegan.

[ [url=m/GmKqRj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja ik al een paar keer, echt heerlijk! Ben er zo blij mee want ik miste Turkse pizza's zo erg!! En ze zijn nu in de aanbieding :)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:12

Na een lange aanloop van enkel biovlees een paar dagen per week, is ons huishouden sinds deze week vleesvrij. Gek genoeg zei mijn man dat hij hier ook over dacht toen ik hem vertelde dat mijn dochter van 9 en ikzelf geen vlees meer zouden eten. Voor ons is het belangrijkste argument het dierenleed. Ik dacht er goed aan te doen enkel biovlees te eten, maar gezien de misstanden in de slachthuizen, is dat een farce... Ik zou nog wel een uitzondering willen maken voor het vlees van kippenboerderij hier in de buurt. Daar zie je met eigen ogen hoe de dieren leven en de boer slacht wekelijks zelf enkele kippen. Maar, helemaal geen vlees is wel zo praktisch en overzichtelijk. Weeten nog wel eieren en zuivel en af en toe vis.

Ik heb de afgelopen week het hele topic doorgelezen op zoek naar tips en recepten en wat me aansprak heb ik bewaard. Ik ontkom niet aan af en toe een vleesvervanger omdat mijn man een bloedhekel heeft aan koken en echt niet verder komt dan avg en nassi. Daarbij eet min dochter maar heel lastig peulvruchten en andere 'raar' uitzinede dingen. Gister de spinazie/kaasrondo van tivall gegeten, die was alvast heerlijk!

Vandaag wil ik zwarte bonenburgers maken voor mijn man en mij en voor mijn dochter maak ik een wrap. Heeft iemand nog een absolute aanrader voor een recept van bonenburgers?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:22

Jotoma schreef:

[ [url=m/GmKqRj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh deze ken ik nog niet, ga ik proberen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:33

Vandaag twee probeerseltjes

Vegan banaan-pindakaas brownies: niet verkeerd maar niet heel brownieachtig vond ik. Ik proef nog best veel nootjes en banaan.
Werd wel een mooi beslag.

Vervolgens Vegan chickpea spread
http://ohsheglows.com/2015/07/21/chickpea-salad/
Makkelijk en lekker!!

Hoe lang blijft aquafaba goed? Ik wil er zondag chocomousse mee maken.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:37

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:15

Poes, aquafab kan je invriezen :) dan blijft het erg lang goed!

Die vega(n) turkse pizza ga ik denk ik vandaag even halen bij de ah <3

Ook lekker die avocadospinaziepasta!

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:09

Die recepten van de VeganChallenge zien er lekker uit, heb er wat uitgeprint!

Ik heb mijn vriend zo ver dat hij vegan mee eet met het avondeten! Klein stapje, maar he, het is gelukt! Dus ik ben opzoek naar nog meer lekkere recepten die vegan zijn, of makkelijk de veganizen. Jullie nog lekkere sites voor recepten?