heen netjes hoor je sesamstreet taart en cupcakes heb voor komend weekend een opdracht voor een jarige waar ik de doop cupcakes ook voor gemaakt heb toch leuk als de mensen dan terug komen
DIVA2
Geplaatst: 24-02-13 10:29
Mijn boerenkool taart versie Schoonmama is jarig. Ik denk dat ze een jaar lang van de taart kan eten , zo groot is ie. Zo, nu rennen. Moet naar de Negenmaanden beurs, stand van Samen Bevallen bemannen. Toedeloe!!
Wauw, wat komen er weer mooie creaties voorbij. Die boerenkool taart is echt gaaf!
Wij zijn gister naar de ikea geweest, eigenlijk om inspiratie op te doen voor een kinderkamer,maar de blanda schalen bleven niet achter Heb er 1 van 20 meegenomen, 2 van 12 en 4 van 5 cm ,en die laatste zijn zo schattig Heb alweer een hele nieuwe inspiratie voor een bruidstaart
Nu alleen nog een keer de schaaltjes en hoeveelheden uit proberen.
Voor degene die eentje van 5 cm hebben,hoelang doen jullie die in de oven?
De K3 taart viel hier ook erg in de smaak, maar het broertje heeft de kroon al gesloopt Dus ik ga vanavond of morgen maar een nieuwe kroon maken, want ze wilden die eigenlijk op de slaapkamer zetten. De dames zijn nog wel heel, hoewel een van de armen wat los zit, maar dat is puur plakwerk.
Diva en Daisy super goed gelukt, ik vind de Bumba prima, wellicht zijn mutsje iets groter maken een volgende keer, zodat deze meer over z'n hoofd valt.......... Diva, ook heel leuk zo je foto aangekleed!!
Bumba is gewoon een takke poppetje om te maken. Hij lijkt simpel maar die verhoudingen zijn best lastig. Te dik, te dun, te kort, te lang..... Dank je wel Josie! Schoonmams dacht dat de pan echt was, hahahahaha
Nou Irene, moest ook ff 2 keer kijken voordat ik zag dat die van fondant was hoor
Bumba is ook leuk! Ik heb afgelopen vrijdag ook een bumbataartje gemaakt. Puzzelplaatje, rode letters en wat bloemetjes was de opdracht. Zal straks ff foto uploaden.
Ik ben bezig met mijn eerste barbie in mooie jurk taart. Heb geen tulbanden kunnen vinden in de tussentijd helaas, dus maar gewoon 2 biscuits gebakken en op elkaar gezet en daarna bijgesneden. Nu heb ik hem gevult en staat hij even hard te worden in de vriezer, zodat ik de rok nog wat kan bijsnijden en dan kan afsmeren. Tot nu toe lijkt ie behoorlijk goed gelukt. Foto volgt nog.
nientje78
Geplaatst: 25-02-13 15:00
Ben heel benieuwd naar je foto
_PassoaJus
Geplaatst: 25-02-13 18:42
Hier mijn opkikker taart! Gevuld met botercreme en een dikke lagen verse aardbeien schijfjes!
Heb net bij de action zo'n RVS schaaltje gekocht, die kunnen gewoon in de oven toch? En ik had een nieuwe ''mat'' gekocht laatst in de taartenwinkel. Daar zit een uitsteker van ''bolletjes'' op. Ik dus vandaag enthousiast bezig, maar krijg de bolletjes er absoluut niet mooi uit. Hij blijft kleven. Wat doe ik fout?
dancertje
Geplaatst: 25-02-13 18:49
rvs kan de oven in moet je alleen even opletten of je geen dubbel wandige heb dus met een dikke wand die gaan niet goed. ik smeer een mat die ik gebruik altijd in met crisco.
Dancertje: Nee, heb een dunne gehaald! Crisco nog niet geprobeerd in de mallen matjes. Vond het zo vreemd want alle andere figuren e.d. haal ik er zo uit zonder Crisco.
DaisyE
Geplaatst: 25-02-13 20:05
Ik gebruik ook altijd crisco in malletjes, dan gaan ze er super gemakkelijk uit!