Taarten decoreren XXII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:58

Haha yuk, ingevroren koekjes _O- . Gewoon aan de lucht laten drogen de volgende keer :D .

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:08

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:10

Bizar die taart in de link! Ben benieuwd of een bokker dat gaat nadoen!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:19

meld me weer een keer. Ondertussen een aantal weken op vakantie geweest en afgelopen vrijdag is mijn galblaas eruit gehaalt, dus bakken is er niet van gekomen. Maar kriebelt nu wel weer. Als ik wat opgeknapt ben van de operatie ga ik snel weer aan de gang. Heb (wel in sneltreinvaart) de gemiste 65 pagina's bijgelezen, er is weer veel moois langsgekomen.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:31

charissiej schreef:

Ik zal het niet zijn vrees ik :=

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:36

Wat een mooie taarten weer zeg! Ik ben van het weekend bij mijn zus wezen helpen met taart bekleden. Jammer genoeg had ze fondant gekocht bij de Xenos. Ik had hier al gelezen dat het niet veel is, maar ik durf het gerust troep te noemen. Het is keihard en dat blijft het ook! Ik had gelukkig mijn eigen fondant meegenomen en deze was veel fijner :D

Ik heb trouwens ook wel eens de witte fondant van de boerenbond en deze vind ik persoonlijk ook wel fijn werken! Hij is vrij goedkoop en fijn te kleuren :) Bij gebrek aan een taartenwinkel in de buurt koop ik het dus daar wel eens :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:54

Nou daar ga ik mij ook niet aan wagen Ingrid :=

Ik heb hier ook wel wat van de boerenbond/welkoop liggen.
Is fijn spul hoor :j

Rinske, erg lastig die BI, had er alleen de laatste paar weken last van maar jij moet natuurlijk nog ff :(:)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:52

Rinske schreef:
Haha yuk, ingevroren koekjes _O- . Gewoon aan de lucht laten drogen de volgende keer :D .

`euh ja... :+ Ik ben niet altijd even slim hahaha. Gelukkig waren het er maar 6 ofzo, dus heb ze ook gewoon weggegooid :P
In lucht, so it is. Voor de volgende keer, bedankt :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:57

en mocht je nog een keer bij de Ikea komen, daar hebben ze opbergdozen met onderin een rooster. Gooi rijst onder het rooster, koekjes erin en dan blijven ze superlang knapperig :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:31

Kinke schreef:
en mocht je nog een keer bij de Ikea komen, daar hebben ze opbergdozen met onderin een rooster. Gooi rijst onder het rooster, koekjes erin en dan blijven ze superlang knapperig :)

Werkt dat ook om cupcakes vers te houden? Heb mijn biscuitmix in zo'n bak zitten (past precies een 5kg zak in :+) en had er laatste een bijgehaald omdat ik altijd bakjes tekort kom voor mijn cupcakes.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:33

Ik moet zeggen dat ik de witte fondant van de Sligro ook echt super vind werken. :j En goedkoop! Voor 1 kilo iets van 3 euro.

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 07:53

Ik heb de fondant van de boeren bond ook gebruikt. Vond het ook prima spul.
Heb nu voor het eerst satin ice besteld, ben benieuwd. Vandaag of morgen komen mijn nieuwe spulletjes van dlt binnen. :):)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:45

Wordt die fondant van de sligro hard of blijft ie zacht?

Komen weer hele mooie taarten voorbij zeg!
Ik heb even een dipje, lijkt wel of ik t niet meer kan! Fondant scheurt, plooit, vouwen erin etc etc... Durf gewoon bijna geen taarten meer te maken!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:09

Falona schreef:
Werkt dat ook om cupcakes vers te houden? Heb mijn biscuitmix in zo'n bak zitten (past precies een 5kg zak in :+) en had er laatste een bijgehaald omdat ik altijd bakjes tekort kom voor mijn cupcakes.

bedoel je nou de mix of cupcakes? Volgens mij kun je beide lekker houden door het te bewaren in een luchtdicht afgesloten bak.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:20

Ik bedoel die rijst onder het rooster, of dat ook werkt voor het beter vershouden van cupcakes.
Voor alle andere toepassingen heb ik ze al getest. Het stikt hier in huis van die vershoudbakjes ;)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:07

Kinke schreef:

Bedankt voor de tip! Zal is een lijstje maken wat ik nog meer bij de ikea kan halen verder :-)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:22

IngridB schreef:
charissiej schreef:

Ik zal het niet zijn vrees ik :=

Ik ook niet _O-

Wreckl wat naar zeg, gaat het al wat beter nu?

muppetmayo, dat is raar... Kan dat niet gewoon komen door het weer??

Hier ook een overload aan vershoudbakjes :Y)

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:37

Hoi hoi! Even een vraagje, normaal maak ik mijn dijkjes met botercreme, maar kan dit ook met chocolade ganache? Wil dat graag eens een keer maken om af te smeren, maar vraag me af of je hiervan ook dijkjes kunt spuiten/maken?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:44

Lijkt me wel. Het nut van een dijkje is voorkomen dat de natte vulling in aanraking komt met de fondant. Ganache kan zonder problemen in aanraking komen met fondant dus dat moet me geen probleem lijken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:46

Bij ganache hoef je niet eens perse dijkjes te spuiten, ik doe dat nooit :) .

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:55

muppetmayo schreef:
Wordt die fondant van de sligro hard of blijft ie zacht?

Komen weer hele mooie taarten voorbij zeg!
Ik heb even een dipje, lijkt wel of ik t niet meer kan! Fondant scheurt, plooit, vouwen erin etc etc... Durf gewoon bijna geen taarten meer te maken!

Hij wordt op een gegeven moment wel vrij hard, maar des te mooier bloemetjes enzo blijven!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:58

Weer even een vraagje.

Nog steeds druk aan het bakken en oefenen hier.

Nu heb ik na diverse cupcake recepten eindelijk een goede gevonden die mijn opa & oma goed vinden(die andere vonden ze te zoet of te hard, en daar gaf ik ze ook gelijk in) deze zijn precies goed!

klik, hier een foto

Nou zijn ze mooi van formaat vind ik, maar door de stukken eruit, wil ik ze graag afsmeren en daarna decoreren met fondant etc.

Is dat gewoon mogelijk met botercreme? Of moet ik dan ganache proberen? Ik ben nog niet zo thuis in het afsmeren en ik zie afentoe wel wat voorbij komen, maar wordt er niet veel wijzer uit haha.

Hoor graag jullie tips! :-)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:00

Afsmeren van cupcakes kan ook met botercreme. :j Dan gebruik ik 1:1 dus evenveel roomboter als poedersuiker mixen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:02

Als je minder beslag in de cupcake papiertjes doet en meteen als ze uit de oven komen even een minuutje een plank erop legt worden ze helemaal vlak. Dan een lik botercreme of chocpasta erop om de decoratie vast te plakken en klaar ben je. Je hoeft die 'gaten' (die dan nog nauwelijk zichtbaar zijn) echt niet helemaal op te vullen, als je decoratie erop ligt dan zie je ze al niet meer.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:04

@Spikkelfire, weet jij toevallig of van die ruitjes roomboter ongezouten is? (dat staat in de OP, dus dan doen we dat maar he haha) Want dan haal ik zo nog even een pakkie :-) Hoeveel heb ik dan ongeveer nodig 12 cuppies?
En op de botercreme, kan ik daarna meteen het fondant erop doen? Of moet dat uitharden in de koelkast oid.

@Falona: Ik had expres meer beslag gedaan omdat ik ronde cuppies wou :-) Heb inderdaad al geprobeerd met platte, en dat werkte prima, maar nu wil ik het ook eens zo proberen! :-)

:+