Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CleovG schreef:Als je alleen fruit eet lukt dat idd niet. Maar als extra kan het toch best aantikken?
falionrule schreef:Hallo (ik hoop dat ik dit goed plaats, hier in dit topic)
Ik houd sinds een tijdje mijn eten bij op mijnvoedingscentrum.nl. Ik besloot vandaag eens te kijken naar wat ik over 30 dagen gemiddeld aan voedingsstoffen binnen had gekregen, en wat blijkt? Ik heb een aantal tekorten! (behalve dan natruim, daar heb ik dus teveel van)
Hier schrok ik nogal van, aangezien ik dacht dat ik juist gezond bezig was. Ik ben nu 14 jaar, en ik ben altijd al zwaar geweest, en zit nu eindelijk (sinds een maand ofzo) op een mooi gewicht (60,6 kg, met mijn 1,69 m)
Ik zou dus graag wat tips willen krijgen, bepaalde groentes die ik meer zou kunnen eten om de tekorten 'beter' te maken![]()
Vooral het ijzertekort vind ik belangrijk, want ik sport veel.
Mijn tekorten![]()
http://tinypic.com/r/a1g7a/6
Alvast bedankt voor het lezen, en hopelijk kunnen jullie me helpen
Toad schreef:@falionrule: ik denk dat het handig is als je dit topic (en evt. de vorige) globaal doorleest, dan kun je al heel veel informatie vinden over wat wij zeggen over gezonde voeding.
Mijn mening is dat 4 boterhammen voor ontbijt en lunch te weinig is. Heb je niet de hele dag honger? En als avondeten een bakje yoghurt met 2 eetlepels muesli is ook erg weinig.
_Mara_ schreef:En ik wil deze week ook zelf mueslirepen maken, zag vandaag een mooi recept voorbij komen op 24Kitchen van the free range cook, met sesamzaadjes, pompoenpitten,havermout, zonnebloempitten en om alles aan elkaar te binden een mengsel van water, suiker/honing en pindakaas geloof ik. En het zag er zo lekker uit! Plus het was wel 2 weken te bewaren, ben benieuwd. ^^
phormicola schreef:Zo hey, bestaat Koffietijd nog?
wijnsteenbakpoeder....dat heb ik laatst nog ergens gezien *gaat nadenken*