Taarten decoreren XIX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DmNqUe

Re: Taarten decoreren XIX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:13

@kinke oke dan!! nog nooit van gehoord/gezien

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 08:15

Exodus schreef:
@IngridB: wil je nog eens bedanken voor het recept en de tips voor de cakepops. Zijn helemaal top geworden en waren erg lekker. Ben alleen zo slim geweest om GEEN foto te maken helaas. Naja volgende keer dan maar. Maar goed nogmaals bedankt :)

Goed ecxuus om ze nog een keer te maken :D . Maar ze zijn lekker zo met dit recept hé!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 08:56

Nou ja zeg, kan m'n foto's niet plaatsen :( . Krijg telkens de tekst 'de afmetingen van de afbeelding konden niet bepaald worden'.
Doe toch normaal als anders. Iemand een idee??? :?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:03

Waar heb je het geüpload? Ik doe het altijd bij photobucket. Ideaal. Kan ik ook de max afmetingen aangeven zodat ze altijd passen op bokt :j

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:38

Wat is jullie ervaring trouwens bij DLT? Ik heb zojuist een aantal taartdozen besteld die ik zaterdag nodig heb.
Zou ik ze op tijd ontvangen? Spannend!!!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:40

O ja hoor, als je ze vandaag besteld hebt, dan heb je ze morgen of overmorgen (zou eerder op woensdag rekenen). Dus zeker voor zaterdag hoor :j

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:04

Ik zet ze altijd op hyves of bij 'mijn album' en gaat altijd perfect, maar nu dus niet :( .
Zal eens bij photobucket gaan proberen :j

edit: snap er geen bal meer van :? , nou heb ik de foto's naar photobucket ge-upload en nog steeds kan ik ze niet plaatsen _-:(
Heb al een 'oude' eerdere geplaatste foto geprobeerd te plaatsen en die pakt hij nu ook niet meer :( . Wat doe ik fout?????
Misschien dan toch maar een nieuwe muis gaan kopen ipv het knopje op de laptop in te drukken? Zou het daaraan kunnen liggen?

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:46

@ingridB en bij http://imageshack.us/ daar upload ik altijd mijn foto's doet het echt geweldig!!
moet je eerst op browse klikken.
dan kies je je foto
dan zeg je upload now.

nou dan gaat hij uploaden
dan komen er een hele boel linkjes te staan
dan kies je de link van forum code en dan kopieer je die link hier als goed is doet hij het dan :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:49

Gaat het niet me je selectie maken verkeerd? Zoals ik het lees is je upload platform het probleem niet.
Als je dat knopje gebruikt kan je gewoon met de pijltjestoetsen omhoog en omlaag en dan met enter selecteren.
Misschien is het makkelijker ctrl-c en ctrl-v te gebruiken?
Of wij moeten geduld hebben tot je een nieuwe muis hebt :+

Hee, maar een laptop heeft meestal toch ook een touchpad met een linker en rechtermuisknop :)*

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:50

mijn biscuit ligt al in de oven! dalijk vulling maken zodat die beetje kan opstijven.
kan ik de botercreme nu ook al maken of moet ik daar nog mee wachten?

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:55

Kan je na al wel maken.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:56

oke dankjewel ga ik daar alvast aan beginnen :j

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:00

Het kan ook aan Bokt zelf liggen, zo kan je ook niet altijd foto's bij je advertenties plaatsen, althans dat wordt dan aangegeven :( , maar plaats je dan je advertentie staat de foto er wel bij :? en ga je daarna bewerken en kan het ineens wel..........
Normaal doe ik het ook via Mijn Album en tot op heden gaat dat prima, ik zou het vandaag nog eens proberen, wellicht dat het nu wel lukt?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:03

Falona schreef:
Gaat het niet me je selectie maken verkeerd? Zoals ik het lees is je upload platform het probleem niet.
Als je dat knopje gebruikt kan je gewoon met de pijltjestoetsen omhoog en omlaag en dan met enter selecteren.
Misschien is het makkelijker ctrl-c en ctrl-v te gebruiken?
Of wij moeten geduld hebben tot je een nieuwe muis hebt :+

Hee, maar een laptop heeft meestal toch ook een touchpad met een linker en rechtermuisknop :)*

Yep die heeft ie, maar dan moet ie het wel doen :D . Waarschijnlijk hebben we een big problem met onze laptop. Muis reageert bijna niet meer, touchpad doet ook waar hij zin in heeft _-:( . Heeft waarschijnlijk met de harde schijf te maken waardoor heel de laptop
z'n eigen gang gaat :( . Zijn we mooi klaar mee dus :? !

Maar als ik een foto hier wil plaatsen, wat normaal zo gaat hoor, dan kijk ik bij voorbeeld (voordat ik de foto echt plaats) en dan staat er
met rode letters dat de groote van de foto niet gevonden kan worden :? Hij doet het dus ook als ik al een eerder geplaatste
foto wil plaatsen ( om te kijken of dat wel lukt). Of ik doe iets héél blonds :D of er is echt iets niet goed met de laptop, muis, foto's, harde schijf, heel de zooi dus := . Ben in staat om die latop door het raam naar buiten te smijten |o

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:15

hier een photobucket gebruiker!
Je moet ze ff "resize-en" voor ze op bokt passen ;)

Weer veel leuke taartjes voorbij zien komen! Ook weer een paar in mijn "inspiratie-mapje" gedaan 8-)

Ik ben ook weer na lange tijd aan de freubel geslagen, en heb ondertussen 2 (!) opdrachten achter de rug en nog twee te gaan (voor deze week en volgende week) En ik kan het nog steeds niet geloven hihi.
Let wel dat ik aan de mensen die mij vragen aangeef dat ik normaal niet in opdracht bak. Ik bak tot nog toe alleen voor de leuk, en dus voor vrienden en bekenden, maar nog niet echt voor derden!
Als ze dan toch een taart willen hebben van mij tel ik ook alleen het materiaal dat ik gebruikt heb, want tja, meer durf ik er gewoon nog niet voor te vragen :+ En als de mensen dan toch een fooi willen geven is dat alleen maar mooi meegenomen :P

De 1e opdracht was voor een meid met een zoontje dat 5 werd, deze wilde ook nog cupcakejes voor op t kinderfeestje!
Thema taart: Ajax (deze was gevuld met zelfgemaakte chocolade bavarois, en afgesmeerd met icing)
Thema cupcake's: Groen/ Blauw (niet gevuld)
Nou ik heb mijn best gedaan, de mensen waren er heel blij mee maar ik durf die taart niet te laten zien hier :o
De cupcakes waren wel heel leuk *D
Afbeelding

Nu wil het lot dat haar bezoek die ajax taart wel heel erg mooi en vooral lekker vond. Dus ongeveer een maand later ging de telefoon. Een vriendin van opdracht 1 wilde ook graag zo'n taart! Haar zoon werd 16, en was net als dat andere manneke helemaal ajax-fan.
Nou, ik zat werkloos thuis, dus ja graag bak ik die taart!
Aan de slag gegaan, met de zelfde opdracht en combinatie als bij opdracht 1, alleen nu wat stoerder, en ik ben heel tevreden over het resultaat! De opdrachtgeefster ook trouwens 8-)
Afbeelding
http://i1162.photobucket.com/albums/q522/tinkergirl89/2011-11-16220759.jpg?t=1327312075

En toen kreeg een vriendin van mij een nieuwe baan, en wilde haar oude collega's verassen met een taart:
Thema: Eenvoudig en blauw (gevuld met aardbeien jam en banketbakkersroom :9 )
Afbeelding

Daarna even geen opdrachten gehad, maar kerst met de familie is ook reden om te bakken toch?
Taart (gevuld met slagroom met klopfix en mokkasmaakstof)
Afbeelding

Cupcake's (niet gevuld)
Afbeelding

En de kids van mijn neef en nicht gaan in februari met mijn nicht en mij naar Disneyland Resort Paris! Een originele manier om het aan ze te vertellen?
Afbeelding
http://i1162.photobucket.com/albums/q522/tinkergirl89/2011-12-22221451.jpg?t=1327311986

En nog 2 opdrachten in aankomst!
Één voor mijn "wandelmaatje" met de honden. Ik mag hem helemaal zelf invullen, als ie maar gevuld is met aardbeien bavarois.
Dacht meteen aan een taartje enkele topics geleden. Weet niet meer wie hem gemaakt heeft, maar hij was lichtblauw met een hondenriem en hondenpootjes. Was toen voor een dierenarts? Ik zie de taart zo voor me :) maar dan ga ik m met lichtroze doen :P en misschien valt er nog een schoen aan te passen met een paardje. ( :+ volgens mij klinkt dit nergens naar)

En de andere opdracht is eigenlijk een cadeau! Mijn jongere nichtje is bijna jarig, en wil heel erg graag samen met mij een taart maken :+ dus tjah... een taart voor het "grotemensenfeest" gaat het worden, en wel met de kleuren roze, limegroen, lichtblauw en violet! pfff hihi

pfff weer een heel verhaal! :o :o :o :o :o
Ik BELOOF dat ik in de toekomst vaker zal posten om dit soort "megaposts" te voorkomen }>

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:17

Hallo taartenmaaksters,
Ik lees al een poosje mee, en zie steeds al die mooie creaties voorbij komen.
Nou wil ik al heel lang zelf een keer cupcakes gaan maken. En aangezien ik morgen de laatste dag heb bij mijn stageklas wou ik graag voor hun cupcakes gaan maken. Ik heb er ongeveer 30 a 35 nodig.
Ik heb al vanalles in huis, maar ik heb een vraagje over het beslag.
Ik heb hier nog een pak boerencakemix thuis liggen, maar is dit wel geschikt voor cupcakes?
En hoeveel pakken cakemix ben ik nodig?

Ik weet dat via internet kant en klare cupcake mix verkrijgbaar is. Maar aangezien het morgen klaar moet zijn, is via internet bestellen geen optie.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:38

Moon: Bij de supermarkt hebben ze op kant en klare cc mix. Meestal zitten daar zelfs de papiertjes al bij. Je kan dan op de verpakking kijken hoeveel papiertjes erbij zitten. Zou zelf nooit cc's met boerencakmix maken.

Tinkergirl: je bent al lekker bezig! Mooie gelukte ajaxtaart. Vind je kerstcc's er ook erg leuk uitzien. Jammer dat je er net teveel botercrème onder hebt gedaan, je ziet het zitten. Je taarten zijn ook al mooi strak. Heb je er veel water op gebruikt dat sommige zo glimmen? (de eerste cc's bijv.)

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:47

@PriscaZ: Thanx! jah de kerstcc's waren voor de familie, en eigenlijk had ik niet veel tijd meer :o vandaar een beetje slordig hihi, en idd, de eerste cc's en de mickey (zichtbare foto) heb ik met water "opgepoetst"
Ik werk met poedersuiker, en vind het dan zonde als er van die witte vegen en vlekken op zitten!
En ik weet ook dat dit niet zo is als je met Crisco werkt, maar ik heb dan altijd problemen met de fondant :? Deze scheurt dan heel makkelijk bij mij...
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:05

Ik zou toch proberen om minder water te gebruiken. Fondant smelt namelijk van water. Als je je handen steeds goed schoon houdt en je let ook op je spulletjes, komt er al niet zoveel poedersuiker meer op en als je het dan meteen wegveegd met een kwastje, zie je er niets meer van.

Scheurende fondant met crsico herken ik niet... Misschien dat je dan toch een stukje hebt gemist op je werkblad en het daar blijft plakken of zo? Fondant wordt niet breekbaarder van crisco.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:09

nou mijn ervaring is dat door de crisco de fondant veel soepeler wordt, en omdat mijn taarten gemiddeld 16 cm doorsnee zijn, gebruik ik aardige lappen :p
Wat er bij mij gebeurd is dat wanneer ik de fondant dan op wil pakken (om hem op te rollen op de roller) dat ik m niet gepakt krijg, en ALS het dan lukt (dmv een mesje ofzo eronder te steken) DAN scheurt hij dus ...
Heb het idee dat ie juist te soepel wordt ofzo...

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:09

Jaaaaaaa het lukt := hahaha. Heb via mijn album op 'link delen' geklikt en dan pakt ie hem wel. Ga eerst de hond even uitlaten (staat me heul zielig aan te kijken :D ) en dan zet ik ze meteen erop (nu weet ik nog wat ik net deed := )

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:10

Wat ik doe is op het aanrecht met poedersuiker werken, maar op de bovenkant van de fondant niet, dus de roller invetten met crisco, maar het aanrechtblad bepoederen. Welk merk fondant gebruik je? Want daar zit echt verschil tussen. Satin Ice scheurt bijvoorbeeld veel minder snel.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:13

Als je hem niet kan oppakken, is hij dan te glibberig of zit hij vast?

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:14

Rinske: hm... Die tip ga ik eens proberen :) Ik gebruikte namelijk boven en onderkant hetzelfde, dus poedersuiker op aanrecht en op roller, of crisco op aanrecht en roller, maar nog nooit "gemengd" gebruikt!
Ik gebruik de Pettinice van Bakels... werd mij geadviseerd in de bakwinkel :)

priscaz: tjah das een goede hihi volgens mij te glibberig en te soepel ?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:19

Gebruik je de crisco dan door hem door je fondant te kneden of smeer je het in een dun laagje op je werkblad?

Persoonlijk gebruik ik trouwens niets op de roller. Is nog nooit iets blijven plakken als hij goed schoon is. Dus dat kan je ook nog proberen.

Ik gebruik ook pettinice. Die satin ice heb ik nog niet geprobeerd. Lees heir wel goede verhalen.