Girley_ schreef:@saskiaa: die taart klinkt heerlijk fris, heb je misschien het recept?
Dat heb ik. 
Gemarmerde mango-yoghurttaart
Ingrediënten
125 gr boter
250 gr lange vingers
13 blaadjes gelatine
425 ml mangostukjes uit blik
600 ml volle yoghurt
100 g + 1 tl suiker
1 zakje vanillesuiker
1 el citroensap
400 ml slagroom
Bereidingswijze
- Smelt de boter op laag vuur. Verkruimel de lange vingers in een plastic zak (ik doe dat altijd met de staafmixer). Meng de koekkruimels met de boter. Vet de bodem van een spring vorm (26 cm ø) lichtjes in en sluit de rand om de bodem. Vul de taartvorm met de langervingermassa als bodem en druk hem goed aan. Zet de taartbodem ca. 1 uur koud weg.
- Week 5 en 8 blaadjes gelatine afzonderlijk in koud water. Pureer de mangostukjes met sap. Verwarm 4 el mangopuree, smelt 5 blaadjes hierin en voeg het mengsel aan de mangopuree toe.
- Meng de yoghurt met 100 gr suiker, de vanillesuiker en het citroensap. Verwarm 3 el yoghurtcrème, smelt 8 blaadjes gelatine hierin en voeg het mengsel aan de yoghurtcrème toe. Zet de yoghurtcrème ongeveer 5 min koud weg, tot hij begint te geleren.
- Klop 300 ml slagroom stijf en spatel hem door de yoghurtcrème. Doe de yoghurtcrème over de taarbodem en daarna de mangopuree. Roer de yoghurt en de puree met een vork spiraalvormig door elkaar, zodat een marmerachtig patroon ontstaat. Zet de taart ca. 5 uur koud weg.
- Klopt 100 ml slagroom stijf en voeg geleidelijk 1 tl suiker toe. Garneer de taart met toefjes slagroom en evt stukjes mango.
Dat klinkt niet fijn Prairy! Gaat het nu weer beter?
gaia, misschien heb je de oven tussendoor/te vroeg open gedaan? Een cake laat ik bijvoorbeeld altijd in de oven staan tot de oven afgekoeld is, dan zakt ie niet in.
Girley, als je frambozen moet pureren, kan je prima diepvries frambozen nemen. Deze smaken op zich prima, ze zien er alleen niet uit als ze eenmaal ontdooit zijn.