Taarten decoreren XV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Taarten decoreren XV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:03

U vraagt, wij draaien:
Afbeelding
Tip: steek de cookies er pas op het laatste moment in, anders worden ze slof.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:32

Mijn creaties voor stal vandaag:
Afbeelding

Afbeelding
(dat groene is gras, was beetje mislukt :') Voor t eerst met sugarcraft gun gedaan xD)

T was zeer geslaagd <3 iedereen vond ze súper lekker en had er helemaal zin in, dus dat kwam mooi uit :D
Had ze gevuld met Mona yoghurt kwarktaartpudding citroen, die k ook voor taarten gebruik :P
Heb de muffinmix van Dr. Oetker gebruikt, ging goed :D

Super leuke cookie monsters hierboven! :D

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:23

Ah helemaal super mm ! zit daar gewoon blauwe cocos op?

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:01

Kinke schreef:
imd, heb verder geen detailfoto's gemaakt, maar ik heb het volgende gebruikt: onderbord bekleed, crimperrandje erin gemaakt, deze geverfd. Daar bovenop 2 laagjes gefrillde ehmm...roezels? Op de bruine taart draperieen gemaakt, hierin zat ook een patroontje (hiervoor heb ik een kanten plastic placemet gebruikt), bloemetjes gemaakt, bloemetjes hadden 2 kleuren, onder kleur donkerroze en bovenlaagje lichtroze, deze gedust met goud. Bovenste taartje ruitpatroon gemaakt maar dan met een crimper, bovenop inlays van 2 bruine harten (ook met kantpatroon) en dan nog het bruidspaartje geboetseerd.

Ingrid, even een stukje voor je gekopieerd over PME:

Deze cursus, opgezet door Knightsbridge PME Ltd, loopt door een grote hoeveelheid aan technieken heen.
Sommige technieken heb je misschien wel eens geprobeerd, anderen zullen helemaal nieuw zijn.
Het PME Professional Diploma is een diploma om trots op te zijn. Er zijn een drietal modules, sugarpaste, royal icing en sugarflowers.
Iedere module kan los van elkaar worden gevolgd en wordt afgesloten met een diploma.
Na het behalen van het diploma voor de derde module wordt er tevens een Master Certificate uitgereikt.
Dé manier om je te onderscheiden van anderen op dit gebied.

Deze cursus ga ik in september volgen... Dan begint die hier in het dorp erg handig en dichtbij :D!

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:02

Kinke schreef:
ik weet het nog niet, voorlopig nog maar flink bijleren en dan zien we wel verder :)

Gefeliciteerd nog! Super leuk en knap hoor! :D!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:20

Da's handig als het zo dichtbij is. Ik moet er ruim 100 km. voor rijden :)
Bij wie ga je hem volgend dan?

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:23

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:26

Maar weet toch heel zkr dat het de PME was.. Heb haar ook gemaild of er nog nieuwe PME cursussen kwamen, dus het is toch wel de PME denk dat ze die even van de site hebben gehaald?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:39

Wilton is amerikaans, je hebt een module waarin buttercream icing wordt gebruikt, dus taart afsmeren, rozen spuiten, randjes spuiten etc. Dan hebben ze een fondant/ flowerpaste module, dus basis bekleden fondant, bloemetjes maken van flowerpaste en een module met royal icing, dus afsmeren, en daarin wordt ook verder gegaan met bloemetjes spuiten. PME is engels, 1 module fondant/marsepein, dus bekleden en technieken als frillen, crimpers, inlays. Dan is er een module royal icing, taart afsmeren en veel technieken als randjes, figuurtjes spuiten, examentaart zoals bijvoorbeeld deze:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=141200 en deze: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=137255
en er is nog een module sugarflowers, daarin leer je verschillende soorten bloemen en blaadjes maken op draad. Examenvoorbeeld: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=133455
PME is uitgebreider, meer cursus uren, het zijn ook verschillende stijlen en PME is moeilijker, je krijgt je diploma niet zomaar :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:42

Wel vreemd dat het dan niet op de site staat. Je wordt nl. niet zomaar PME instructrice. Ze vermelden er ook helemaal niets over, terwijl Wilton wel uitgebreid vermeldt staat?

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:28

Kinke ja en toen stond het er wel op! Even een mailtje naar de sturen, want ik wil toch echt die PME workshop dan!

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:33

Ik ben vanmorgen bij de Eiteweert geweest hier in de buurt. Weer hele leuke dingen gezien. Ik haal m'n biscuit altijd bij hun vandaan. En heb later nog een bestelling bij Homebaked gedaan, die zijn echt veel goedkoper met dingen. En wat ik graag wou hebben was ook nog even in de aktie :D me=happy

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:27

Vraagje. Ik moet voor over een paar weken een vierkante stapeltaart maken. Gaat mijn eerste poging stapelen en eerste keer vierkant worden. Voor dat laatste wil ik dus eerst even oefenen.

Ik wil dus van het weekend een kleine taart maken om te experimenteren. Maar wat is dan handiger? Een taart maken die kleiner is qua afmetingen, maar wel ongeveer de uiteindelijke hoogte heeft of een taart maken die dezelfde afmetingen heeft, maar lager is?

De bedoeling is dat de onderste laag 25x25 wordt, en de bovenste 20x20.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:19

Kinke Gefeliciteerd!! :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 19:59

falona, hoe kleiner hoe lastiger :)
thanks ashleey :)

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:22

Citaat:
Het maken van een boltaartje:

Afbeelding

Afbeelding
5 Dan maak je een vulling voor het bolletje (in mijn geval ook botercrème) en botercrème om mee af te smeren. Ik heb nu chocolade botercrème gebruikt

weet iemand hoe je deze botercreme maakt?? :o
Laatst bijgewerkt door XNienke_ op 11-05-11 20:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:26

Maar hij moet ook opgegeten worden :+
Dus dan kan ik voor te proberen beter een platte taart van 20x20 oid maken dan een hoge van 10x10?

Ik moet alleen nog op pad voor de vorm. Was vandaag vroeg klaar bij mijn training dus dacht nog even vlug langs T&D te gaan, hadden ze hem niet in de winkel. En ik zit al 2 weken op hete kolen om het een keer voor elkaar te krijgen langs te gaan.

Gefeliciteerd trouwens met je PME!

@bambietje: het is niet nodig om met al die foto's te quoten. Ik denk dat de meesten hier die foto's wel kunnen dromen.
Daarnaast is botercreme voor de gemiddelde taartenbakker een begrip, dus alleen het woord verteld ons al wat je bedoeld ;)
Kan gemaakt worden mbv de mix of je maakt 1:1 botercreme.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:30

Met 1:1 botercreme bedoelt Falona, evenveel boter als poedersuiker/suikerbakkerspoeder.

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:41

Falona schreef:
@bambietje: het is niet nodig om met al die foto's te quoten. Ik denk dat de meesten hier die foto's wel kunnen dromen.
Daarnaast is botercreme voor de gemiddelde taartenbakker een begrip, dus alleen het woord verteld ons al wat je bedoeld ;)
Kan gemaakt worden mbv de mix of je maakt 1:1 botercreme.

hihi sorry, heb het al verandert :o
ik heb nog niet heel veel taarten gebakken dus ben nog een groentje vat betreft de taartjes :D

hoe doe je dan chocolade botercreme?
en hoeveel boter neem je dan ong. voor zo'n taartje?

sorry voor mijn 'domme' vragen..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:44

Daar kan je cacao voor gebruiken. Kijk anders eens op het forum van de leukste taarten, daar staat ook al heel veel informatie en waarschijnlijk ook iets makkelijker te vinden dan in dit topic.
Hoeveel je nodig hebt verschilt, maar je kan het restant ook invriezen en de volgende keer weer gebruiken.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:45

Ja,...eindelijk kan ik hier ook een berichtje plaatsen... lees al zo lang mee en geniet zo van jullie creaties.
Was laatst bij pipoos maar heb me weten in te houden, heb al zoveel hobby's :=
Nu lag er bij de Jumbo ook marsepein en kant en klare botercreme met 4 spuitmondjes van Dr.Oetker.

Heb ook lollies meegenomen, dus ga bloemen ervan maken in een cupcake :D

Heeft iemand het lekkerste recept voor cupcakes, voor mij? O:)

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:46

Falona schreef:
Hoeveel je nodig hebt verschilt, maar je kan het restant ook invriezen en de volgende keer weer gebruiken.

ojaa, slimm! -:) :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:20

Bedenk me net dat ik ook dowels nodig heb om te stapelen :oo
Het is maar goed dat ik nog wat aan het rond snuffelen was voordat ik mijn bestelling deed doorzetten. Alleen nu nog uit zien te vinden hoeveel dowels ik moet hebben.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:20

Falona schreef:
Het is maar goed dat ik nog wat aan het rond snuffelen was voordat ik mijn bestelling deed doorzetten. Alleen nu nog uit zien te vinden hoeveel dowels ik moet hebben.

Gebruik eetbare! Bij de Deka vandaan. Weet even niet meer hoe ze heten. Veel handiger en lekkerder.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:21

Falona schreef:

Je kunt ook gewoon rietjes gebruiken hoor :)