Tip: steek de cookies er pas op het laatste moment in, anders worden ze slof.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kinke schreef:imd, heb verder geen detailfoto's gemaakt, maar ik heb het volgende gebruikt: onderbord bekleed, crimperrandje erin gemaakt, deze geverfd. Daar bovenop 2 laagjes gefrillde ehmm...roezels? Op de bruine taart draperieen gemaakt, hierin zat ook een patroontje (hiervoor heb ik een kanten plastic placemet gebruikt), bloemetjes gemaakt, bloemetjes hadden 2 kleuren, onder kleur donkerroze en bovenlaagje lichtroze, deze gedust met goud. Bovenste taartje ruitpatroon gemaakt maar dan met een crimper, bovenop inlays van 2 bruine harten (ook met kantpatroon) en dan nog het bruidspaartje geboetseerd.
Ingrid, even een stukje voor je gekopieerd over PME:
Deze cursus, opgezet door Knightsbridge PME Ltd, loopt door een grote hoeveelheid aan technieken heen.
Sommige technieken heb je misschien wel eens geprobeerd, anderen zullen helemaal nieuw zijn.
Het PME Professional Diploma is een diploma om trots op te zijn. Er zijn een drietal modules, sugarpaste, royal icing en sugarflowers.
Iedere module kan los van elkaar worden gevolgd en wordt afgesloten met een diploma.
Na het behalen van het diploma voor de derde module wordt er tevens een Master Certificate uitgereikt.
Dé manier om je te onderscheiden van anderen op dit gebied.
Citaat:Het maken van een boltaartje:
5 Dan maak je een vulling voor het bolletje (in mijn geval ook botercrème) en botercrème om mee af te smeren. Ik heb nu chocolade botercrème gebruikt
Falona schreef:@bambietje: het is niet nodig om met al die foto's te quoten. Ik denk dat de meesten hier die foto's wel kunnen dromen.
Daarnaast is botercreme voor de gemiddelde taartenbakker een begrip, dus alleen het woord verteld ons al wat je bedoeld
Kan gemaakt worden mbv de mix of je maakt 1:1 botercreme.
Falona schreef:Bedenk me net dat ik ook dowels nodig heb om te stapelen
Het is maar goed dat ik nog wat aan het rond snuffelen was voordat ik mijn bestelling deed doorzetten. Alleen nu nog uit zien te vinden hoeveel dowels ik moet hebben.