Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 08:03

Ga ik dan ook maar eens doen dan...... :P

Zooist

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 08:04

Ik dacht precies hetzelfde. Maar het is dus zuivel en niet perse melk?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 09:41

Ik drink thee met een scheutje melk en aangezien ik de hele dag door thee drink en op zo'n 3-4 liter kom, denk ik dat ik stiekem al genoeg melk binnenkrijg. Over de hele dag genomen is dat twee bekers.

Ik was gelukkig weer afgevallen vanmorgen.....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 09:47

Ik doe atkins en dan is melk niet toegestaan in de inductiefase....misschien dat ik het toe kan passen in de latere fases :-)
Ik hou het voorlopig maar bij water en thee en maximaal 2 wijntjes per week.

Menu van de dag:

O: 2 Gevulde eieren (die zijn toch ook erg lekker :D )
T: Stukje kaas
L: Blik tonijn met zaanse mayo en dille
T: Komkommerschijven met roomkaas
D: Fruits du mer in gorgonzolasaus

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 09:48

Jij bent echt een visfanaat he :D :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 09:49

Ik heb gisteravond een reep pure chocola gegeten. :o Verder de hele week niet gezondigd, maar ik MOEST chocola. :)) Was heerlijk! Nu weer volgens plan.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 09:51

ja lekker :9 maar ik begin ook een enorme fan te worden van jouw bakrecepten :D

Morgen probeer ik weer een vleesdag te houden gegrilde kipfilet omwonden met katenspek in de planning als hoofdgerecht ;-)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 09:56

Hahaha jullie bakken meer dan ik hoor, ben nog steeds bezig met die notencake, hoewel ik denk dat die vandaag wel opgaat! Had gisteren nog een restje cheesecake en ik wilde daar een beker chocomel bij (melk, cacaopoeder en wat zoetstof) maar toen ik terugkwam, liep die takkehond weer op de salontafel en was mijn cheesecake foetsie!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:03

Daf, wat een dag had jij gisteren!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:04

Erg he, maar het komt goed, vanavond lekker tv kijken en ik zoek één van die zalige recepten in het andere topic uit, manlief is lekker weg dus ik heb het rijk alleen :D

Zegt er net één hier op kantoor dat ongelukken in drieën komen dus dat ik uit moet kijken de rest van de dag.......

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:07

Ik moet echt zo goed boodschappen gaan doen......
Misschien tussen de middag even naar de Lidl en de AH.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:19

Voor diegene die zich afvraagt waarom ik altijd eieren voor ontbijt eet...het helpt je bij het afvallen :j wetenschappenlijk bewezen!

http://www.happynews.nl/2010/03/09/een-ei-per-dag-is-supergezond-en-helpt-afvallen/

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/56462-afvallen-met-eieren.html

In navolging van mijn net naar binnen gewerkte overheelijke gevulde eieren,
hieronder 10 variaties daarop voor bij wie de eieren inmiddels de neus uitkomen :Y)

Eieren koken,pellen en halveren en de dooiers eruit halen. Eigeel fijnprakken met mayonaise.de gewenste ingredienten toevoegen en op smaak brengen met peper en zout.Koud wegzetten.

Vullingen:
1 Met tonijn en olijven: 50 gr.gepureerde tonijn door eimengsel mengen en met een plakjes olijf garneren.
2 Met ansjovis: 4 fijngehakte ansjovisfilets met 1 eetlepel kappertjes door het eimengsel doen.Garneer met een opgerolde stukje ansjovis.
3 Met garnalen: 50 gr.grofgehakte garnalen door eimengsel en mengen met 1 theelepel dille en een beetje citroensap.Met een garnaal garneren.
4 Met rauwe ham: 50 gr.fijngehakte ham en 1 eetlepel gesnipperde bieslook door het eimengsel doen.Met aspergepunten garneren.
5 Met gorgonzola: 50 gr.gorgonzola fijnprakken en met eimengsel mengen.Versier het met een reepje tomaat.
6 Met kruiden: 2 eetlepels gehakte kruiden (maak niet uit wat als het maar heel fijn is),1 eetlepel zeer fijngesneden sjalotje en wat mosterd door het eimengsel mengen.Versier het met kervel.
7 Met parmesaanse kaas en tomaat: 1 eetlepel geraspte kaas en een eetlepel ontvelde en fijngesneden tomaat met eimengsel mengen.Garneer met basilicum.
8 Met gerookte forel: 50 gr.gerookte forel fijnprakken en door het eimengsel mengen.Garneer met peterselie.
9 Met gerookte zalm: 50 gr.gerookte zalm fijnsnijden en samen met citroensap en dille bij het eimengsel doen.Garneer met tuinkers.
10 Met kaviaar:het basisrecept in het ei spuiten en garneren met (imitatie)kaviaar.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:21

Zo, die mag ook in het receptentopic!

Mijn eieren waren op. Denk dat ik kippen ga nemen!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:28

Ik zal het er neer zetten!

Echt een straf hè Low carb eten....pfoeeheee als ik dat maar vol kan houden := :')

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:30

Ik heb nog nooit zo lekker gegeten! Haha!

Ga zo even mijn boodschappenlijst bijstellen want ik ga zondag even los in de keuken denk ik!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:00

Damn Listje, wat een lekkere varianten op het oerhollandse eitje! Ik ga straks wat snackeitjes maken voor vanaaf op de bank :~

Ik val nog steeds maar mondjesmaat af, blijf steeds rond de 66 kilo wegen en wil toch echt naar de 62 kilo. Maandag maar eens een 0 kh dagje inlassen om mijn lijf te laten schrikken....

Mijn plan voor vandaag:
O: kwark met kokosrasp en siroop
T: blokjes kaas
L: 2 crackers met kaas en tomaat
T: 80 gram gekookte worst
D: Rode paprika gevuld met shoarma uit de oven met kaas. Komkommer met knoflooksaus on the site.
T: gevulde eitjes!

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:29

Ja die melk/zuivel werkt wel goed! Wel oppassen dat je er ook weer niet teveel van drinkt aangezien er behoorlijk wat koolhydraten inzitten. :o

Ik kwam vanochtend helaas tot de ontdekking dat hier alle melk op is (morgen boodschappendag) en de supermarkt niet echt om de hoek is. Dus mijn eetschema ziet er een beetje anders uit.

O: Een Sultanakoekje met een kop thee
T: 1 glas koude groene thee
L: Noodles
T: 2 glazen groene thee
D: - weet ik nog niet, eet alleen vanavond en meestal is het dan of patat thuis of op mn werk (de snackbar) - en dat is nou net niet goed voor me!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:33

Eet je geen fruit? Thee is trouwens geen tussendoortje, daar zit niets in dus daar blijft je verbranding niet van op gang. Kan je beter een appel eten, heb je meteen je fruit gehad. Vind je ontbijt ook ongezond weinig. Wat zit er in je lunch? Ik weet dat je af wil vallen, maar met crashen kom je er niet op een gezonde manier. En ja, ik ben wat bot en je wil het vast niet horen, maar ik zeg het toch. O:)

Voor vandaag heb ik nog geen planning. Gister gegeten (south beach):
O: 2 roerei met wat mayonaise, glas melk
T: gehaktballetjes, halve paprika
L: bolletje mozarella, twee tomaten, stuk komkommer, verse koriander
T: gehaktballetjes, halve paprika
D: indische curry met kip en veel tomaten
T: enorm stuk pure chocola :o
Laatst bijgewerkt door Imre op 21-01-11 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:34

Dat van die eieren klinkt ook best interessant! misschien moet ik daar dan ook maar mee beginnen :-) Dat gerecht met zalm lijkt me erg lekker!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:35

Das echt geen eten hoor, de kloktikt....ik weet niet wat je zoal overdag doet maar eerdaags vind iemand je flauwgevallen op de grond vrees ik en op deze manier doet je stofwisseling helemaal niets!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:38

Mijn dag:

O: Drie flinke scheppen griekse yoghurt met lightsiroop
T: Ham/monchourolletjes die nog over waren en een paar cherrytomaatjes
L: 2 KHD arme crackers met roomkaas en wat blokjes kaas
T: kokosmacroon zelfgemaakt
A: Echt geen idee, ben ernstig druk, dus moet even kijken waar ik tijd voor heb
T: ook geen idee!

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:40

Imre schreef:
Eet je geen fruit? Thee is trouwens geen tussendoortje, daar zit niets in dus daar blijft je verbranding niet van op gang. Kan je beter een appel eten, heb je meteen je fruit gehad. Vind je ontbijt ook ongezond weinig. Wat zit er in je lunch? Ik weet dat je af wil vallen, maar met crashen kom je er niet op een gezonde manier. En ja, ik ben wat bot en je wil het vast niet horen, maar ik zeg het toch. O:)

Mijn ontbijt bestaat dus meestal uit "Smack" dat is zon kinderontbijtje met melk. Maar aangezien de melk op was werd dat hem vandaag niet ;) Thee is inderdaad niet echt een tussendoortje maar ik eet voornamelijk uit verveling en als ik dan een glas thee neem is dat idee dat ik wat moet eten weer weg. Eigenlijk hebben we nooit fruit in huis, want als we het wel hebben dan eet ik of behoorlijk snel dat fruit op of ik laat het 3 weken liggen.

Mijn lunch bestaat dus uit noodles, dat is zon zakje van Unox waar je kookend water of heen giet. Verder voeg ik hier - op de kruiden na - niets aan toe.

Wil dan nu als ontbijt graag met 2 eieren beginnen en dus de smacks weglaten.

Met mijn dagritme verbrandt ik trouwens ook niet heel veel! Ik zit voornamelijk achter de computer, bij het paard of evt. stilstaan op t werk ( de snackbar ).

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:43

daffodil schreef:
Das echt geen eten hoor, de kloktikt....ik weet niet wat je zoal overdag doet maar eerdaags vind iemand je flauwgevallen op de grond vrees ik en op deze manier doet je stofwisseling helemaal niets!

Overdag doe ik nagenoeg niks, als ik moet werken dan sta/zit ik ook voornamelijk stil. ;) Ik weet dat het opzich wel weinig is maar juist omdat ik zo weinig beweeg kan ik eigenlijk ook niet veel meer eten aangezien ik dan van afvallen naar aankomen ga.

Maar ik zal inderdaad eens gaan kijken wat ik evt. als tussendoor zou kunnen eten, misschien toch maar weer een zakje appels halen!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:47

Ik denk echt dat jouw stofwisseling stilligt en zodra je iets eet, denkt je lijf opsparen voor de moeilijke periode.....dus dit schiet niet op! Ik ben pas gaan afvallen door 6x op een dag iets te eten.

Smacks is een suikerbom, das niet verstandig.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:50

Juist als je niet veel beweegt op een dag heb je al die kh's die je nu eet niet nodig. Ik zou de smacks, noodles, sultana's laten staan en elke 3 uur wat eiwitrijk voedsel eten. Het hoeft niet veel te zijn, wat blokjes kaas of wat plakjes worst is al voldoende. Daarmee stimuleer je namelijk je verbranding en het verzadigd veel beter en langer.