Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 15:34

Ja en toch snel!!! Sommige mensen klagen met een halve kilo of een kilo per week!! Die vliegen er niet letterlijk vanaf ........ ik had toen 10 kilo in 3 maanden, was ik heel tevreden mee. Nu alleen nog een keer herhalen dat kunstje Tong uitsteken

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 15:45

idd, maar een halve kilo op een week lijkt ook heel weinig, in vergelijking met wat je ervoor moet doen zeg maar. Alleen als je het over een lange tijd bekijkt, dan is 't opeens heel veel Lachen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 15:47

Ja is ook wel zo. Ik kan namelijk makkelijk 6 kilo in 2 weken eraan eten..........maar eraf duurt wellanger, dat heb ik in december op vakantie maar weer eens laten zien :S.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 15:47

Helaas gaat aankomen sneller dan afvallen inderdaad... waar zou dat aan liggen? Biologische redenen ofzo?

Nou ja, hoop dat ik morgen weer iets minder ben
Ga sowieso straks eventjes hardlopen, niet te lang met m'n pootje, haha

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 15:50

Ik denk omdat je makkelijker zo 2000 kcal kan eten maar die laten ligen gaat wat moeilijk, zou je een dag NIET moeten eten.........wat dus niet werkt......

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 16:00

Nou ja, makkelijk 2000kcal... Dat heb ik sowieso nooit zo begrepen Tong uitsteken

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 16:03

Wat niet? Hoef je niet zoveel voor te doen, pakje stroopwafels Knipoog zak chips,

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 16:07

hehe, ja, goed, maar dat at ik al nooit. M'n moeder haalde ook bijna nooit wat lekkers in huis enzo, en ik at altijd op school netjes m'n broodje op. Af en toe kocht ik een mars, en dat was 't.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 16:45

Ja maar het kan wel makkelijk hahahaha. Ach maar bij jou zijn die kilo's er ook niet in 2 weken zo aangevlogen denk ik!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 17:02

Nee, zeker niet
Eerder zo'n 10 jaar Clown

Net toch eventjes hardgelopen, denk zo'n 5 - 6 minuutjes bij elkaar, verdeeld over 3x een beetje
Ging nog best redelijk Lachen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 17:19

Daarom!!!

Maar dat hardlopen..........pff kan me er nog niks bij voorstellen dat ik dat ooit 6 minuten vol zou hadden. Qua adem al helemaal niet maar ook niet voor mijn benen........

Geef mij maar een fiets of een uur hard werken op mijn paard!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:02

Vanavond eet ik lasagna, huisgenoot kookt. Dat moet dan maar voor een keertje Knipoog Beetje vettig, maar goed

Morgenochtend ga ik tennissen met een vriendin Lachen

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:23

Ik kwam gisteren op een 1600 calorieen uit met 14v-60kh-26pr ratio. Wil eigenlijk naar de 1400 met 30-40-30. Dat wordt al een stuk beter haalbaar als ik het ijsje of het handje m&ms laat zitten Haha!

Ik heb gisteren 15 min gefietst, toen een half uur beenspieren en armspieroefeningen gedaan en nog 15 min crosstrainer als afsluiting. Best grappig, alle studentenmeisjes bij ons in de kleine gym staan op de cardio apparaten op ' fat burn instelling' - een uur lang een beetje matig inspannen.. nou dat is niet mijn trainingsstijl... Kom ik even 10 minuten op die fiets scheuren, en vervolgens met de gewichten aan de slag. Zie je ze kijken... Haha!

Mijn moeder riep gisteren dat ze wel benieuwd was naar me, en toen heb ik foto's van mezelf gemaakt in bikini, en daar was ik eigenlijk best wel blij mee. Je ziet mijn buikspieren aardig en ook mijn benen zijn een stuk strakker. Ik plaats ze hier nog niet want ik ben nog vreselijk wit, maar na dit weekend zonnen en een fatsoenlijker opgemaakt hoofd zal ik wat plaatjes schieten van mijn resultaat die wel gepost kunnen worden Haha!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:51

Laura, wil je dan geen vet (meer) verbranden? Als je in speedmode gaat verbrand je geloof ik alleen koolhydraten, of heb ik dat nou mis?

orionneke schreef:
Daarom!!!

Maar dat hardlopen..........pff kan me er nog niks bij voorstellen dat ik dat ooit 6 minuten vol zou hadden. Qua adem al helemaal niet maar ook niet voor mijn benen........

Geef mij maar een fiets of een uur hard werken op mijn paard!

Ik kan het ook niet 6 minuten achter elkaar hoor, gewoon 2 minuutjes en dan 2 minuutjes wandelen, en zo haal je de 6 minuten wel Lachen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 19:20

Hahahah oke, maar het werkt wel al die korte tijd? Of doe je dat elke dag? Dan kom je uiteindelijk uh op 6x7=42 minuten Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 20:53

Scarlet, dat is een fabeltje die in nog veel sportscholen de ronde doet. Die cardioapparaten hebben een soort van ' fatburn' stand, waarbij je een uur lang op een lage intensiteit moet trainen omdat je dan het meeste vet verbrand. De berekening is al vrij krom, je moet je leeftijd intoetsen en je gewicht, en daaruit berekent de machine dan je vetverbrandingsperecntage. Nou wordt daar weer niet gekeken naar of je gewicht uit vet of spieren bestaat, wat je rust hartstlag is, wat je conditie is. Mijn trainhartslag bij meting door mijn trainer is 149-159. De apparaten zeggen bij mij 129. Maakt wel wat uit dus Knipoog Verder, als je cardo op lage intensiteit doet, verbeter je je conditie niet echt, en gebruik je je spieren amper. Als je hogere intensiteit kiest, wordt je conditie beter en je spieren moeten iets doen, waardoor je lichaam zo wordt aangesproken dat je door de hele dag heen (!) meer vet verbrandt. Op langere termijn is hoge intensiteit dus beter dan lage.

Verder doe ik gewichttraining.
Na 10 min warming up, ga ik krachttraining doen, met zware gewichten:
Even een goede quote:

slank-en-sterk.nl schreef:
Op veler verzoek plaats ik hier een extra uitleg over waarom cardio altijd na zware gewichtentraining in dezelfde trainingssessie moet komen, en niet andersom:
Het heeft te maken met waar je lichaam energie voor krachttraining en cardio vandaan haalt. Krachttraining is een anaërobe bezigheid, je hebt korte, intensieve krachtexplosies, waarbij vooral koolhydraten gebruikt worden. Die zitten opgeslagen in de spieren en lever in de vorm van glycogeen (een soort dierlijk zetmeel). Bij cardio (op lage intensiteit) ben je bezig met een aërobe bezigheid. In het begin, als er nog glycogeen beschikbaar is, zal het lichaam (lui als het is) vooral glycogeen voor de cardio gebruiken. Na ong. een kwartier begint dat op te raken en stapt het over op vetverbranding. Noem het glycogeen maar de benzine en het vet de diesel.

Als je krachttraining voor de cardio doet, heb je een tweeledig positief effect:

Je hebt al je glycogeen nog, waardoor je merkbaar sterker zult zijn en meer uithoudingsvermogen in je spieren hebt. Dat bedoel ik dus met 'energie voor de training'. Ik heb het dus NIET over het gevoel wat je van cardio kunt krijgen (lekker opgewarmd), waardoor je je energieker kunt voelen als je aan de krachttraining begint. Dit is nl. alleen maar schijn, je hebt in werkelijkheid minder energie over.
Als je klaar bent met krachttraining, ga je direct over op de vetverbranding als je gaat cardio-en. Je hebt zojuist je glycogeenvoorraden uitgeput en je lichaam heeft dus geen keuze dan vetverbranden
Doe je het andersom, dan moet je eerst een kwartier 'voor niks' cardio-en voordat je gaat vetverbranden én je hebt je hoogwaardige brandstof, die je nodig hebt voor krachttraining, al opgemaakt voordat je überhaupt een gewicht hebt opgetild. Om weer de vergelijking met diesel en benzine erbij te pakken: een sportieve benzineauto kan heel snel optrekken, maar hij kan ook best langzaam rijden en op een gegeven moment zal hierdoor ook de benzine opraken. Echter, een logge dieselauto kan wel langzaam rijden (en heel ver), maar supersnel optrekken zit er niet in. Je lichaam is benzine- en dieselauto tegelijk, maar omdat de 'benzine' (glycogeen) gemakkelijker te verbranden is dan de 'diesel' (vet), zal dat altijd eerst gebeuren. Wil je daarna nog snel 'optrekken' (zware gewichtentraining doen), dan kan dit niet meer, want de snelle brandstof is al op!

Je merkt pas dat krachttraining na cardio écht geen goed idee is, als je echt intensief en zwaar traint. Dus met ong. 8 à 10 herhalingen met een gewicht waar je ook echt niet meer mee kunt. Als je krachttraining op de 'vrouwenmanier' doet, verbrand je bijna niets: je zit in het aërobe gebied (vooral vetverbranding), maar je doet eigenlijk cardio met een te kleine spiergroep (= niet effectief). Op zijn best heb je nog wat vetverbranding door bijv. 5 of 10 minuten op de legpress te liggen (maar dan kan je net zo goed op de hometrainer gaan zitten), en in het slechtste geval (bijv. bij minutenlang biceps curls met gewichtjes van 1 kg) gebeurt er helemaal niets. Je wordt niet sterker, niet strakker en je verbrandt er geen vet door. Dan heb je vanzelfsprekend ook geen energiegebrek door gebrek aan glycogeen (= slap gevoel in je spieren, krachtsverlies en eventueel duizeligheid) tijdens de krachttraining, dat klopt. Ga maar eens aan de gang met gewichten die echt een uitdaging voor je vormen, dan voel je vanzelf wat ik bedoel!

Wil je je toch energiek en warm voelen voordat je aan de krachttraining begint, doe dan een warming up van 5 minuten op rustig tempo. Dan heb je het meeste van je glycogeen nog over, maar je hebt toch een hogere hartslag en je bloed stroomt beter. Doe ook altijd een specifieke warming up (de oefening met licht gewicht en ong. 20 herhalingen, dan een minuut of 2 wachten en met het echte trainingsgewicht beginnen). Hiermee voorkóm je blessures en je bent sterker door een betere doorbloeding in de te trainen spiergroep.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 22:05

Hmm op dat extra bakje vruchtenyoghurt, een halve mars delight en een klein cakeje na Bloos was het best een redelijke dag voor mij.
Ik ga vanaf nu eens mijn buikomtrek opmeten en mijn bovenbenen, eens kijken hoe die het doen. Morgenochtend ga ik daar mee beginnen en dan 1x per week ofzo.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 23:31

Okee, ik had een zakje magnetronpopcorn meegenomen naar het werk vandaag, en de Nutrition Facts daarvan zeiden: Servings per bag: 3, calorieen (popped) 30 Dus ik denk 3*30 kan nog wel als snack voor vandaag.
Kom er nu achter dat er boven staat: Each Bag Yields About 12,5 cups Popped Corn!
Dat is dus 12,5x30 Rolleyes Nutteloze calorieen, verzadigd vet, veel te hoog sodiumgehalte *huil*
Geen popcorn meer voor mij.
Afijn, Laura gaat op weg naar de Barnes and Noble om ' The Ultimate New York Body Plan' aan te schaffen - ik wil die fitnessroutine gaan doen! Als je de recensies op B&N leest - bijna alle 21 hebben 6 sterren gegeven. Lijkt me een goeie om mijn fitness naar een hogere level te gooien. En om de popcorn op te geven Haha!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 23:38

Dat is vreemd, dat is toch gewoon 3 x 30??? En blijkbaar is 1 serving 12,5/3= ruim 4 cups popcorn.......... Zou ut dat niet zijn laura Knipoog

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 08:58

De weegschaal zei bij mij dinsdag morgen 57,5 kg. Dat viel helemaal niet tegen. Er moet niet zozeer gewicht af, maar wel gewoon wat vet.
Ik heb zo'n fijn stepapparaat. Voor de vakantie ben ik daar heel actief opgeweest. Wil der nu ook graag weer mee beginnen, maar mijn lieve pony heeft me getrapt op m'n knie. Dus voorlopig een aantal weken geen step voor mij! Grrr!!
Nou ja de armspieren moeten ook nodig weer. Dan hou ik het daar voorlopig maar even bij.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:13

Hmm...gisteren behoorlijke freetbui gehad Haha! Vond dat het wel mocht nadat ik al 2 tentamens had gehaald Haha!

4 toastjes met brie en een paar handjes bugles chips Bloos

Vanmorgen ontbeten met:
1 kracker wasa lichtgewicht met tomaat
1 kracker wasa lichtgewicht met smeerkaas 20+
1 klein kopje vruchtensap

Verder drink ik veel water de hele dat door en ik ga zo hardlopen *twijfelt of ze vanavond gaat, is nu best benauwd...*

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:09

Het is echt vies benauwd ja. Gisteren was het helemaal erg. Ik heb zo'n hekel aan dit weer!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:50

Laura, ik had het ook niet over over de hele dag meer vet te verbranden Knipoog
Jouw artikel zegt eigenlijk precies wat ik bedoel: als je cardio met een lage intensiteit doet, verbrand je meer vet dan wanneer je een paar minuten op een hoge intensiteit doet.

Hmm, ik zit nu dus bij m'n ouders en ik begin toch ernstig aan die weegschalen te twijfelen... Op de ene ben ik 70.5, op de ander 69.5.
Heb ook maar eens m'n taille-omtrek opgemeten, ben ruim 10cm kwijtgeraakt! Nu 76cm, best netjes toch?

Vanmiddag ga ik lekker naar de stad fietsen, fietstochtje van 20 minuten heen en 20 minuten terug en dan misschien vanavond nog op de hometrainer.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:15

Jouw meten bracht me op een idee Scarlet Haha! Jij bent trouwens echt veel kwijt!
OK dan!
4 weken geleden dunste punt taille: 73
Nu: 70 Haha! haha ik stond perplex

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:36

Hey ik ga dat ook ff meten Haha! Schijnheilig