Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prugelpiet schreef:Marktplaats is een goeie! Daar had ik nog niet aan gedacht.
Bedankt voor de tips! Ik zal eens kijken of de supermarkt of de biologische winkel andere bloem hebben
prugelpiet schreef:Schopje
Het lijkt me al een hele poos leuk om mijn eigen brood te kunnen bakken. Vooral Zuurdesem. Nu eindelijk de keuken in het nieuwe huis klaar is, heb ik een fatsoenlijke oven om wat in te kunnen bakken. Ik heb zojuist een poging gedaan tot het maken van een starter. Ik heb 50gr. tarwebloem gepakt en 50gr. water uit de kraan. Alleen twijfel ik nu of het water uit de kraan wel het beste idee was. Kan ik beter flessenwater pakken? Wat is de beste bloem?
Ik ben opzoek om ook nog ergens een al bestaande starter te kunnen kopen, zodat ik wat meer kans heb op succes![]()
Ik moet nog wel een pan, alleen vind ik het lastig inschatten of goedkoop duurkoop is. Ik zal niet liegen, de kans dat ik het 3x doe en daarna nooit weer, is ook aanwezig. Dus wil ik niet meteen investeren in een dure pan. Maar mocht iemand een tip hebben, hoor ik het graag
prugelpiet schreef:Schopje
Het lijkt me al een hele poos leuk om mijn eigen brood te kunnen bakken. Vooral Zuurdesem. Nu eindelijk de keuken in het nieuwe huis klaar is, heb ik een fatsoenlijke oven om wat in te kunnen bakken. Ik heb zojuist een poging gedaan tot het maken van een starter. Ik heb 50gr. tarwebloem gepakt en 50gr. water uit de kraan. Alleen twijfel ik nu of het water uit de kraan wel het beste idee was. Kan ik beter flessenwater pakken? Wat is de beste bloem?
Ik ben opzoek om ook nog ergens een al bestaande starter te kunnen kopen, zodat ik wat meer kans heb op succes![]()
Ik moet nog wel een pan, alleen vind ik het lastig inschatten of goedkoop duurkoop is. Ik zal niet liegen, de kans dat ik het 3x doe en daarna nooit weer, is ook aanwezig. Dus wil ik niet meteen investeren in een dure pan. Maar mocht iemand een tip hebben, hoor ik het graag
prugelpiet schreef:Ik vermoed dat het hier wel wat aan de koude kant is. We hebben alleen vloerverwarming dus ik kan hem ook niet in de vensterbank boven de verwarming zetten. Misschien kan ik hem inpakken in iets warms.
Hij is op dag 2-3 ook niet gaan bubbelen/verdubbelen. Het lijkt als ik het gevoed heb een dikke brij, als ik het weer ga voeren dan is het pannenkoeken beslag.
LieveLoes schreef:Hai! Zijn er hier bokkers met de MUM5 die daar wel eens brood mee maken? Ik ben op zoek naar een nieuwe machine en ik vind deze wel gaaf (en niet onbelangrijk: schappelijk geprijsd). Ik lees alleen dat ie niet sterk genoeg is. Hij hoeft van mij niet het hele deeg te draaien, maar tot bijna helemaal klaar en nog even kneden is wel wenselijk.