Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:09

Hier bij de toko net de chai latte gevonden. Ik helemaal blij, want dat leek me wel wat. Smaak: vanille-kaneel. Bleeeeh dat is me de calorietjes toch niet waard!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:21

Trouwens... volgens mij niet heel gezond als sandwich. Kwam dit op facebook tegen maar het zag er zó lekker uit :')

http://9gag.com/gag/aeN998W

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:22

Plien91 schreef:
Paardje_2009 schreef:
Weer z`n slechte dag bij mij -O- :

O: yoghurt met banaan en rozijnen
T: 1 mandarijn
L: 1 klein broodje
T: niks
A: wss iets kleins

Het is nog maar half 2, genoeg tijd om er nog een goede dag van te maken.

Dat denk ik ook ;) Als je dat nu al weet zorg je toch dat je het veranderd.. of wat is de reden dat je zo weinig eet?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:30

chantal, ziet er gooooooed uit! Toch maar ns zoiets bouwen! mja, ik heb vanmiddag een wit bolletje kaas gehad, ben er meteen moe van, dus hoe handig dit nu weer is...Wie heeft er trouwens het ultieme recept voor een bonenburger oid?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:18

Dat snap ik ook niet goed Paardje. Hoe kan je nu 's middags al weten dat het een slechte dag wordt, en gewoon 's avonds niets eten en er dus niets aan veranderen?

Dan doe je toch gewoon je best niet om er een goede dag van te maken?

Lis: Hihi herkenbaar! Als je gewicht dan plots zakt, dan heb je veel sneller de neiging om te cheaten :P Geniet er van!
En ik denk dat het gewoon vocht is. Ik reageer het beste op een stabiel eetpatroon, en ik denk dat mijn lichaam fel reageert op te weinig en slecht eten door het jarenlang te ondervoeden. Na een maandje geen krachttraining heb ik nu alweer zin in met de gewichtjes aan de slag gaan :)

Die sandwich lijkt me echt heel zwaar!

Danoesje, ik heb mijn chaithee van bij de biowinkel. Ze hadden green chai thee en gewone, extra sterke. Er zitten alleen kruiden in, geen vanille/suiker oid. Is echt erg lekker!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:31

Dani_ schreef:
Dani_ schreef:
Vandaag:

O: groene smoothie (spinazie, peterselie, appel, banaan, sinaasappel, chiazaad, lijnzaad, gojibessen en curcuma)
T: walnoten

L: twee zuurdesemboterhammen met houmous, rode paprika, tomaatje, komkommer en avocado. Paar rauwe worteltjes en nog wat walnoten.

T: twee crackertjes met appelstroop en geitenkaas, 1 sinaasappel, 1 kerstchocolaatje

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:52

O: magere kwark met DV-fruit, healthy mix, lijnzaad en tarwezemelen. 1 sesamcracker met halvarine en hagelslag
T: banaan en een klein stukje taart
L: 1 kommetje heldere vermicellisoep, restje bietensalade en 2 vk boterhammen met kipfilet
T: 2 kiwi's
A: Tacoschelpen met gehakt, paprika, tomaat en courgette
T: rijstwafel met klein laagje chocolade en kokos

B: 20 km fietsen + 1 uur zumba

Ik probeer sinds een paar dagen om bij mijn lunch wat meer te eten en merk dat ik dan wat energieker en zonder trek de middag door kom :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:38

Bhriseis schreef:
NGU, witte chocomelk, dat heb ik nog nooit geproefd. Ik kan me er weinig bij voorstellen, hoe smaakt het? :P

Als vloeibare witte warme chocolade :)) En mierzoet.

Kende het ook niet, maar vriendin had het van starbucks en hoefde niet meer.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:02

O- havermout, appel, kaneel, chia, goji, maca en cacao crisps.
T- 3 mandarijnen.
L- 2 plakken roggebrood met kaas en een cappuchino.
T- bruine boterham met pesto.
A- macoroni carbonara zonder spekjes :+
T- 200 gram snoeptomaarjes

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:35

Jezzi schreef:
Kom op paardje_2009, je bent je dag hartstikke goed begonnen! Het lukt je heus om de rest van de dag ook gewoon te eten :)

Helaas niet gelukt:( voor t paardrijden niks op en daarna ook niks. Het lukt gewoon niet meer! Jezzi, ik geef het op.

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:37

Paardje_2009 schreef:
Weer z`n slechte dag bij mij -O- :

O: yoghurt met banaan en rozijnen
T: 1 mandarijn
L: 1 klein broodje
A: wss iets kleins

Het is nog maar half 2, genoeg tijd om er nog een goede dag van te maken.

Dat denk ik ook ;) Als je dat nu al weet zorg je toch dat je het veranderd.. of wat is de reden dat je zo weinig eet?[/quote]
Zeg ik niet zo openbaar. Reden is best wel privé

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:39

Tsjonge paardje, het is ook een kwestie van willen en jezelf een schop onder je kont geven. Het komt op deze manier nogal 'kijk-mij-eens-zielig-zijn' over..

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:44

Mijn lijstje:
O: yoghurt met havermout, frambozen, kokos en lijnzaad
T: homemade oatmeal bar
L: 3 speltboterhammen met huttenkase en tomaat en een glas karnemelk
T: appel
D: 2 volkoren wraps met kwark-knoflooksausje, bio kip, tomaat, komkommer, sla en feta
T: blokje 85% pure choco

B: 26 minuten blogilates workouts

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:47

Laura1589 schreef:
Tsjonge paardje, het is ook een kwestie van willen en jezelf een schop onder je kont geven. Het komt op deze manier nogal 'kijk-mij-eens-zielig-zijn' over..

Jij weet niet wat mijn thuis en school situatie is!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:53

Lijstje van vandaag:

O: 60 gr havermouot met 50 gr banaan, 15 gr lijnzaad, 10 gr tarwezemelen, amandelmelk/water en agavesiroop
T: 1 speltboterham met 30+ kaas, eiwitshake
L: maaltijdsalade van AH, gemengde sla, appel, aardappel, rauwkost, beetje kaas en nog het een en ander :9
T: noten/vruchtenspeltbroodje, paar chocolaatjes gesnoept op het werk
A: volkorenpasta met verschillende groentes, tomatensaus, vega gehakt, stukje gebakken ei, klein beetje feta
T: chocolade-boekweitgruttenpap JAMMIE, boekweitgrutten met een eetlepel cacao, amandelmelk en wat stukjes banaan. Dat is een lekker toetje zeg :D

D: water en thee
B: 28 km fietsen, 8 uur gewerkt in de winkel

Begin er al wat handiger in te worden met hoeveel ik moet eten om niet teveel trek te krijgen tussendoor. Is wel fijn want voel me er een stuk beter bij.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:00

Paardje_2009 schreef:
Laura1589 schreef:

Nee, want het enige wat je post zijn bizar magere lijstjes met 'oh wat is mijn dag weer slecht' en als daar een opmerking/tip over komt, kom je alleen met reacties zoals bovenstaand. Nee, we weten niet hoe je thuissituatie is, het enige wat we zien zijn je eetlijstjes die een hoop ruimte voor verbetering bieden en je aanvallende reacties op onze tips. Wat moeten we dan? Of laat ik het anders formuleren: waarom/met welk doel plaats je je lijstjes hier?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:04

Je zegt zelf dat comments welkom zijn paardje_2009! Dus ja de enige comment die ik ook kan verzinnen is; meer eten, geen complete maaltijden overslaan (zie vaak 'niks' bij lunch of tussendoortjes staan, en nog wat meer groente en fruit erin! Ik zie dat je nog jong bent dus je ouders zullen ook voor een deel bepalen wat je eet. Wat vinden die er van dat je zo weinig eet? En wij weten inderdaad niet wat er aan de hand is maar je plaatst hele magere lijstjes en vraagt om commentaar. Dus dan kun je deze reacties verwachten :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:18

Plien91 schreef:
waarom/met welk doel plaats je je lijstjes hier?

Dat vraag ik me dus ook af.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:52

O: 50 gr havermout, 10 gr chiazaad, 5 gr lijnzaad
T: Appel, rijstwafel
L: 1 plak roggebrood, rinse appelstroop, 1 rijstewafel
T: 1 plak roggebrood, sinaasappel
A: Beetje aardappelen, ijsbergsla met tomaat, paprika, feta en ei, rauwe andijvie salade met ei en ham, bakje magere yoghurt met muesli
T: 3 hazelnoten ( nu zijn ze op :(:) ) , kiwi

B: 10 km hardlopen

Heb vanmiddag pindakaas bij c1000 gehaald die van bioroganic, iemand die al eens geprobeerd?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:58

Paardje_2009 schreef:
Laura1589 schreef:

Ik heb je een basislijstje gestuurd. Je kan het in iedergeval proberen en niet meteen opgeven :) Niemand zegt hier dat jij gezond MOET eten, maar daar kies je zelf voor.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:20

__Leonie schreef:
O: havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel.
T: Banaan
L: 4 vk cracker met pindakaas en appelstroop.
T: 2 mandarijnen
A: Pasta met rode saus en groenten, gehakt en spinazie.

B: 30 min fietsen

+4 Stukjes melk chocolade letter.

Lunch was vrij weinig dus mocht wel vond ik. :)

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:24

Horse_xx schreef:
Laura1589 schreef:

Ik heb je een basislijstje gestuurd. Je kan het in iedergeval proberen en niet meteen opgeven :) Niemand zegt hier dat jij gezond MOET eten, maar daar kies je zelf voor.[/quote]
Ik probeer het ook. Mijn doel is nu eerst 5kilo aankomen. Door jeweetwel ben ik 5kilo afgevallen door hun en geen eetlust. Vandaar dat ik niet zo veel eet . Hun vinden me dik.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:26

danoesje schreef:
Hier bij de toko net de chai latte gevonden. Ik helemaal blij, want dat leek me wel wat. Smaak: vanille-kaneel. Bleeeeh dat is me de calorietjes toch niet waard!

zelluf maken :D veel lekkerder en gezonder :j

basis recept waar je van alles aan toe kunt voegen of wat meer of minder er van in kan doen

Recipe: Masala Chai
Serves 4

You'll need:
2 cups water
1/2 tsp. freshly grated ginger
1/8 tsp. freshly ground black peppercorns
4 whole cloves
4 cardamom pods, bruised
1 cinnamon stick, broken into pieces
2 cup whole milk
2 tbsp. demerara sugar, to taste
2 tbsp. loose black tea, preferably a malty Assam

What to do:

In a small saucepan, bring water, ginger, pepper, cloves, cardamom pods and cinnamon to a boil. Add the milk and sugar to the pan and bring to a boil once again.

Remove pan from heat and add the loose black tea. Cover and let steep for at least 3 minutes (or longer, if you prefer a stronger brew). Strain the mixture into a warmed teapot or directly into teacups—or stainless steel tumblers, as the tea is traditionally served.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:52

O: Grutten met roomboter, cacao en kokos
L: Lauwwarme salade van courgette, paprika, champignons, knoflook en snacktomaten, beetje yoghurt
T: Milkshake van een bevroren peer met amandelmelk en eiwitpoeder, aardbei-meringue, handje chocokruidnoten en 2 verse dadels
A: Sperziebonen met gebakken aardpeer en champignons, custardvla.
T: 4 dropjes en een paar plakjes rookvlees
D: Groene thee, cacaothee en water.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:04

Definitieve lijstje. Raar dagje. Laat uit bed. Avondeten was qua kcal erg laag, Heel veel groente waardoor ik heel snel vol zat en geen zin had in het brood wat ik ervoor bij had maar daardoor laterr ook erg honger kreeg en zowel het brood als de tussendoortjes gegeten had. Kom totaal nu uit op 1566 kcal dus wat dat betreft wel prima. Maar klinkt zoveel. In ieder geval tot 23.00 actief dus dat scheelt ook.

11.30: 50 gr havermout/lijnzaad/rozijntjes/melk
15.00: Sinaasappel
18:00 15 gr tilapiafilet uit de oven, gestoomde brocolli en paprikamix met 1 tomaat/stukje komkommer
T: 3 speltboterhammen met 3 plakjes kipfilet
T: Magere yoghurt+ appel
T: 5 meergranenkoekjes
B: Uurtje fietsen en een lange late dienst