Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:17

Judith, thnx vor de info over de soep, interessant! Komt dat omdat je soep veel langzamer eet?

Ik ga vanavond lasagne maken, moet nog effe bedenken hoe ik de saus maak, heb er zo'n zin in!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:21

Ik ga gewoon wat aanklooien denk ik, ga wat recepten combineren die ik her en der lees

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:07

Colway, ik weet het onderzoek niet volledig meer maar ik geloof dat ze er niet helemaal de verklaring voor hadden.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:29

Nou ja, soep eet je langzaam op toch? Dacht wellicht dat het daarmee te maken had :D

Mijn zelfgemaakte lasagne staat in de over, wat een werk haha, maar denk ik wel heeeeeel lekker als ik het zo ruik hmmm

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 18:38

Verse asperge soep van de groenteboer en een hema maaltijd salade als avond eten hier.
Soep was echt heerlijk! Salade wat minder, maar toch een beter alternatief dan pizza of patat :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:42

Colway; zou kunnen inderdaad. Maar ze hebben op gezette tijden CTscans gemaakt. De proefpersonen waren dus niet alleen 'geestelijk vol' maar hun maag bleef daadwerkelijk langer vol.

Lekker Mri. :9
Hier wel patat :+ Vrijdag is patatdag en normaal gesproken eet ik dan op het werk een maaltijdsalade. Nu een beetje patat met een groenteloempia uit de oven en een flinke lading doperwtjes uit de diepvries. Het hoeft immers niet altijd verantwoord. :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 18:44

Soep was echt heerlijk!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:59

Mri heeft lekkere soep gehad, hmmmm, asperges!

Colway wacht op haar lasagne, die is vast lekker! Ik maak ook regelmatig zelf lasagne, als ik zin heb om een uur in de keuken te staan :+

Judith geniet van je patatjes!

Ik heb net boodschappen gedaan, allemaal lekkere gezonde dingen gekocht. 6 doosjes vriesfruit en veeeel groenten, ga zelf groentesoep maken. Ook de wokgroente waren 2 halen 1 betalen bij de ah :) heb de japanse en chinese mix gekocht, lekkerrrrrr.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:58

Toad schreef:
Bedankt iedereen voor het duimen, maar het mocht niet baten, mijn allerliefste katje is gister om 3 uur overleden... ik kan het nog steeds niet bevatten. Ze was echt mijn alles ;(

Jeetje zeg. Heel veel sterkte! :(:)

Lees nog mooi met jullie mee, maar is soms idd lastig bij te houden..
Hier ook weer een goed dagje, afgezien van de aardappelbolletjes uit de oven bij het diner.. Had wel hele lekkere sperzieboontjes, jammm. Morgen ook weer boodschappen doen.

Ik lees hier steeds over vriesfruit, ik heb dat nog nooit gezien.. Helaas ook geen AH hier in de buurt, of verkopen andere supermarkten dat ook? :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:00

Jahoor, de C1000 heeft het iig ook! Het ligt in de winkels waar ik kom naast het ijs in de vrieskasten.
Toad, Heerlijk: Zelfgemaakte soep :9 Mijn oma had altijd een pan opstaan voor (onverwachte) visite!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:16

Soep vind ik ook inderdaad heerlijk, maar als volledige maaltijd heb ik er toch niet genoeg aan.

Hier een rnedelijk goede dag. Alleen vanmiddag werd ik even niet goed. Ik had van 16.00 tot 17.00 gesport (bodyfit) daarna stukje naar de bus lopen, met de bus naar de stad en nog boodschappen doen. Ik had niks te eten bij me voor na het sporten, dat heb ik geweten. Ik liep over de (opruimende) markt en moest dus nog 20 min naar huis. ik dacht dat ik flauw ging vallen, had zo'n trek, mijn spieren wilden niet meer etc. Gelukkig was de biologische kraam nog niet helemaal opgeruimd en heb ik een haverkoek gekocht! Pff daarmee ben ik gelukkig wel thuis gekomen..

Nu staat er hier een heerlijke appelcake in de oven. Mijn ouders komen morgen op visite en ja dan is iets zelf gebakken bij de koffie wel lekker natuurlijk!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:29

Goed bezig allemaal! :D

Ik heb vanavond die dadelbonbons gemaakt die Maartje wel eens had geplaatst :) maar jak, wat een mierzoete dingen :') en dan had ik er nog niet eens de stevia bij gedaan :P Ik denk dat ik ze morgen nog even door het amandelschaafsel haal, ze zijn plakkerig genoeg en dan wordt dat zoete misschien en beetje geneutraliseerd :D

Denk wel dat dit een geschikt hapje is voor op feestjes trouwens, of voor op een toetje ofzo! Het is heel goedkoop, gewoon wat dadels, rozijnen, eetlepel cacao en evt wat kokosschaafsel!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:50

Mierzoet??? Heb je er wel genoeg cacao in gedaan dan? Iedereen is hier helemaal fan van die bonbonnetjes, mijn moeder maakt ze nu altijd als ze bij iemand op bezoek gaat haha! Soms ook met nootjes erin!

Maar ik heb de modeshow gehad en heb me uitstekend gedragen. Had gelukkig mijn eigen eten meegenomen want anders was het inderdaad een wit bolletje met e-nummertjes geweest. Had dus eigenlijk een uber gezonde dag. Alleen net even weer aan de dadels en dé bonbonnetjes geslagen (jaja ouders waren ergens eten).

Trouwens wel een grappig verhaal! De mensen waar ze nu zijn eten, die vrij daarvan is de uitgever geweest van het boek van Amber en kent Amber dus ook goed! Ze kon wel een meet & greet voor me regelen zei ze :D Toevallig!!

Uiteindelijke lijstje van vandaag:

O: Glas klei en smoothie radijsblad, mango, banaan, grapefruit en basilicum
T: 2 Rijstwafels met hummus en alfalfa
T: Zelfgemaakte muesli van gekiemde quinoa (tip!)
M: Bord super quinoa salade van gister met azukibonen
T: Banaan
A: 2 roggebroodjes met hummus, alfalfa, peterselie, zwarte peper en gegrilde paprika erop, heerlijk! Echt een aanrader!!!!! Had ze als sandwich in folie gedaan om mee te nemen vanavond.
N: Appel, stukjes pure chocola, nootjes en dadels

Netjes toch :D

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:52

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 00:20

netjes hoor maartpaard! Je hebt wel een hoop 'uitgebreide' dingen, zoals die sandwich en quinoa salade, of valt dat mee?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 00:55

Kwestie van goede voorbereiding. Had andaag ook aardig wat tijd dus dan heb ik daar ook echt zin in zeg maar. Quinoa en humus had ik al klaar dus dan valt het heel erg mee. Zo probeer ik het ook gewoon een beetje te doen. Vind het leuk om op vrije dagen er lekker veel mee bezig te zijn :)

Sterkte trouwens! Was ik nog vergeten te zeggen, heel stom van mij. Maar vind het echt heel naar voor je!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 08:50

Dadels open snijden en dan vullen met een beetje zachte geitenkaas is ook heel erg lekker. :j

Wij eten vanavond zelf gemaakte soep. Er liggen twee kilo tomaten, verse tauge, prei en doperwtjes klaar. Eten er waarschijnlijk wat olijvenbrood en bij en ik denk dat ik zelf even verse eiersalade maak. De kippen doen heel goed hun best momenteel, dus eieren in overvloed. :D

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 08:53

Goedemorgen dames!

Zo ik zit alweer aan het ontbijt want ik moet vandaag de hele dag op de lifestyle beurs staan. Heb vandaag eens havermoutpap gemaakt en die is lekker!!!!!!!!!! :9

Hier het recept:

1/2 kopje havermoutvlokken (of havermout)
handje rozijnen
1 kopje amandelmelk
3 zaadjes kardemom
snufje gember
snufje kaneel

Havermout met rozijnen en amandelmelk aan de kook brengen. Vuur laag draaien en de rest van de ingredienten toevoegen. Afdekken en zakjes laten koken. Voor havermoutvlokken is dat ongeveer 10 minuten en voor havermout 5 dacht ik. Ik heb er ook nog een beetje vanilleextract door gedaan. Echt heerlijk warm zo op de vroege ochtend!

Ik neem gewoon allemaal eten mee naar de beurs vandaag. Neem weer die roggesandwich met humus en paprika mee, een appel en een banaan, bakje noten met gedroogd fruit en wat rijstwafels ofzo. Zo komen we er hopelijk wel vandaag :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:16

hoe heb jij de humus gemaakt MaartPaard. Ik vond hem van de winkel niet zo, en vooral te veel

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:41

Veel plezier vandaag Maartje! Over die bonbons: volgens het recept 1 eetlepel cacao op 8 dadels en twee handjes rozijnen.. Jij denkt dat meer cacao helpt? :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:44

staan die bonbons in het receptentopic? Ik heb ook nog dadels liggen

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:45

Bedankt! Denk het wel! Heb je wel medjool dadels gebruikt? Ik doe vaak ook halve hand rozijn en halve hand gedroogde cranberries. Je kan er ook wat crunchy Noten door doen ofzo. Misschien is je cacao gezoet? Je moet wel de ongezoete nemen zeg maar.

Humus gewoon met receptje van internet. Het is ook veel maar ik bewaar het gewoon in bakje in de koelkast:)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:49

Kweenie, maar iig 8 dadels mengen met twee handjes gewelde rozijnen en daar een papje van maken met de staafmixer, dan een eetlepel cacao toevoegen en goed doorroeren, en dan kleine balletjes draaien ervan! :) Al gebruik ik dus misschien niet genoeg cacao :P en ik denk dat ik misschien een variatie ga bedenken met bijv een hazelnoot in het midden ofzo :D

Maartje: ik had dadels van ekoland, geen idee welke :o mn cacao is wel puur! :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:04

Tsjeeh maart paard jij bent echt goed bezig! Ik ga zo op jacht voor havermout, moet nog citroenen hebben, ongebrande noten, fruit, speltbrood...Hele lijst heb ik

Pfff ben wel mega gaar...Vanmorgen half 5 eruit voor m'n <3 die moest vroeg werken en de ochtend is dan drama, dacht...Ik maak je ontbijtje wel ;-) Even uitgezwaaid en terug in bed, maar klaarwakker natuurlijk 8)7

Maar goed toch nog geslapen, ik droom alleen weer zoveel de laatste tijd dat ik moe wakker wordt, bah. En ik heb zo ontzettende mega vette spierpijn hahaha, vanmiddag sporten, ga denk ik rug en armen maar even overslaan

Maar goed, dag goed begonnen

O: Beker thee met melk, spelt zuurdesem broodje met sandwichspread, 1 beker smoothie van peer/banaan/sinaasappel en magere kwark (had ik van vriendlief en mocht er geen groente doorheen doen ;-) )
T: Niets, tis al laat
L: Spinaziesalade met feta
T: Geen idee, appeltje ofzo
D: Gestoofde grote stukken schelvis fillet en sugarsnaps/tuinerwtjes/spercieboontjes geroerbakt met wat rode ui denk ik

Verder vandaag sporten en Col rijden en ga zo eerst een uurtje wandelen met de hond, lekker actief dagje dus

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:05

Waar halen jullie die ongezoete pure cacao vandaan?