Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:56

Haha nou dat mag dan wel bij mij, ik heb een vrij grote keuken en eettafel. :D

Ik wilde er ook heen, maar denk dat ik beter niet kan gaan, uit zelfbescherming.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:57

Jawel, gaan gaan gaan :D !!! Gewoon met z'n allen :D !! Is toch gezellig :D ?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:00

Samantha_ schreef:
Ik wilde er ook heen, maar denk dat ik beter niet kan gaan, uit zelfbescherming.

:') :D

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:03

Haha ik neem geen geld mee dan. Ja 50 euro, voor drinken etc. :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:03

Ik zie al wel dat wanneer ik BTW moet gaan afdragen, ik met mijn prijzen wel omhoog moet gaan, anders houdt ik aan een taart voor 20 personen ongeveer 3,50 euro winst over _O- . Niet echt rendabel _O- .

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:08

Ben je al wat wijzer Rinske, wat de kosten allemaal zijn?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:08

Gelukkig zit je in de 6%-categorie Rinske, dat scheelt!
Toch?

3,50 euro winst,... tsssk, kun je daar niet van leven dan?? :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:12

Ahum, was mijn kosten van ganache vergeten, zit nu op 0,79 cent winst HAHAHAHA :') . Triest :') .

[edit] Ohja! Natuurlijk geen 19% BTW maar 6%, dat scheelt al, heb ik ipv 79 cent, 4,50 euro winst ongeveer. Dat scheelt al iets := . Maar het is geen vetpot := .

Heb een handige excelsheet gevonden, alleen is die helemaal niet compleet, dus heb hem aan moeten passen. En ik werk met ganache, dat is echt veel duurder dan met de botercreme mix afsmeren.

Heb aan een taart waar ik nu 32 euro voor heb gevraagd, ongeveer 25 euro kosten gehad. Dus niet echt heel veel winst nee :P . Maar goed, straks de prijzen wel wat omhoog hoor := .

En je moet trouwens vooral niet de topics over geld lezen op het DLT forum, want daar gaan echt je nekharen van overeind staan :+ . Daar vinden er heel veel dat je NIKS op je hobby mag verdienen, omdat het een hobby is. Kletskoek vind ik dat :P .
Laatst bijgewerkt door Rinske op 29-08-11 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:14

Waarom altijd met ganache dan, als het zoveel duurder is? Nog nooit gedaan, lijkt me zo'n gedoe.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:15

Werkt zo fijn en het wordt er heel mooi strak van :j . Ik smeerde eerst ook altijd af met botercreme, maar sinds ik een keer ganache heb geprobeerd wil ik niet meer anders :D . En veel meer zooi dan met botercreme is het gelukkig niet, omdat ik de ganache een paar uur laat staan, en de taart dan insmeer, ipv hem te overgieten, want bij overgieten wordt het een vreselijke rotzooi vrees ik := .

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:19

Ja dat overgieten heb ik een filmpje van gezien. Hmm, ga het eens proberen. Dus je gebruikt dan helemaal geen botercreme meer?
Dus je verdient er niet veel aan nee, maar je taarten zijn mooi genoeg om omhoog te gaan met de prijzen! Hoeveel reken je nu per persoon?

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:20

Verdorie!
Begin vorige week al besteld bij DLT, zou verzonden worden met GLS.
Ga ik kijken op Track & Trace, staat er dat op 25-08 al in de buurt zou moeten zijn. Er staat 'aflevering'.
Dat was dus donderdag, nu maandag, en nog steeds niemand gezien! En ook geen briefje dat het bij de buren is gebracht of iets...

Wil het wel hebben! Ga vrijdag een verjaardagstaart maken dus lijkt me handig als ik het dan heb.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:37

Rinske schreef:
Werkt zo fijn en het wordt er heel mooi strak van :j . Ik smeerde eerst ook altijd af met botercreme, maar sinds ik een keer ganache heb geprobeerd wil ik niet meer anders :D . En veel meer zooi dan met botercreme is het gelukkig niet, omdat ik de ganache een paar uur laat staan, en de taart dan insmeer, ipv hem te overgieten, want bij overgieten wordt het een vreselijke rotzooi vrees ik := .

Maar wordt de ganaché dan niet heel hard als je hem een paar uur laat staan?
Ik wil het ook eens gaan proberen maar dan met gieten :j , lijkt me wel leuk om te doen!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:45

Neuh, pas na een nachtje wordt hij hard, of al sneller in de koelkast.
Ik vraag nu trouwens 1,50 euro p.p. en mijn prijzen beginnen vanaf 25 euro. Dus vanaf ongeveer 12 à 13 personen. Mag natuurlijk ook voor minder personen, maar dan blijft de prijs 25 euro. Anders hoef ik er de keuken niet voor in te gaan, al die uren werk die ik erin steek. Heb alleen nog geen idee wat ik moet gaan vragen als ik professioneel ga := .

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:50

1,50 is niet veel, vraag ik ook, haha. Alleen 2 wk terug bijv moest ik een taartje maken van 10 cm, nou ik rekende dus 5 euro, maar met spullen en doos etc, heb ik er eerder op bijgelegd. :D

Ik zou als je prof bent, en dat ben je al in mijn ogen, 1,75 vragen.

woldhoeveJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:51

Ja ik ga samen met m'n taartvriendin naar Taart & Trend beurs :D Heb er zin in. Kunnen we mooi wat aanschaffen uit ons taartpotje. Dus wordt helemaal leuk!

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:54

wie is er vaker geweest naar de taart en trends beurs, zodat ik weet wat ik kan verwachten?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:09

Ik ga dit jaar niet naar T&T, ik ben vorig jaar geweest en ik werd er helemaal gestoord van de drukte. Je bent een hele dag kwijt zowat en dat is niet door de hoeveelheid kraampjes, dat zijn er niet zo heel veel, maar het is een gekkenhuis en enorme prijsstunts ben ik niet tegen gekomen. Ik wilde echt serieus weg, terwijl ik in een taartenwinkel keer op keer langs een schap kan drentelen. Oh ja en je kan meestal nergens pinnen wat de nodige ongemakken opleverd. Ik heb letterlijk niks gekocht en dat wil wat zeggen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:10

Oh en ik ben niet bang van menigtes of mensenschuw :D

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:11

O Mayo, dat klinkt alsof ik het ook niks vind. Ik ben wel eens op de 9maandenbeurs/huishoudbeurs geweest, werd daar op sommige stukken (vooral huishoudbeurs) gek van de drukte.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:16

Ik vind het niet bijzonder en je krijgt soms wel 50ct korting *\o/* :+ Ik vond het een grote teleurstelling. Leuk om eens gezien te hebben maar iig dit jaar niet voor herhaling vatbaar.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:18

Samantha_ schreef:
O Mayo, dat klinkt alsof ik het ook niks vind. Ik ben wel eens op de 9maandenbeurs/huishoudbeurs geweest, werd daar op sommige stukken (vooral huishoudbeurs) gek van de drukte.

Qua drukte voor 1 kraam voordat je aan de beurt bent om te kijken is het zelfs erger dan wat ik bij de huishoudbeurs heb meegemaakt. Maar ja er waren misschien ook grofweg 30 kraampjes op T&T? en dan denk ik dat ik er nog boven zit qua aantal.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:18

Hahaha wel 50 cent korting, poehee :') .

Zo weinig kraampjes maar joh? Had toch wel een wat groter evenement verwacht := .

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:22

Mayo schreef:
Ik ga dit jaar niet naar T&T, ik ben vorig jaar geweest en ik werd er helemaal gestoord van de drukte. Je bent een hele dag kwijt zowat en dat is niet door de hoeveelheid kraampjes, dat zijn er niet zo heel veel, maar het is een gekkenhuis en enorme prijsstunts ben ik niet tegen gekomen. Ik wilde echt serieus weg, terwijl ik in een taartenwinkel keer op keer langs een schap kan drentelen. Oh ja en je kan meestal nergens pinnen wat de nodige ongemakken opleverd. Ik heb letterlijk niks gekocht en dat wil wat zeggen.

hmm, geef mijn portie maar aan fikkie dan,...

Dat is ook niks voor mij hoor,..

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:23