Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:04

Mijn lijstje van vandaag:

O: griekse yoghurt met light siroop en hardgekookt ei uit get vuistje
T: ham met meloen
L: cracker roomkaas, cherrytomaatjes en de 2 overgebleven hamrolletjes
T: zelfgemaakte kokosmakronen
A: 2 tartaartjes (was een pak van 4 maar kan het elke dag wel eten) met paprika (andere helft) champignons en courgette
T: ?

Ik drink heel de dag door thee en soms een beker yoghurt in de middag.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:12

zo dat is wel heel snel *D ....bij gaat het ook goed vanaf 3 januari van 83 naar 78,5 gegaan! maar ik moet nog een heel eind ;)

O: mini italiaanse gehaktballetjes met zaanse mayo
T: snacken bij de sligro, vnl vlees en kaas (Ik ga zo boodschappen doen daar :D )
L: Witlof met ei, zout, peper en zaanse mayo
T: komkommerschijven met filet american en roomkaas
A: 2 gebakken pangafilets met spek eromheen en wat gepureerde broccoli met wat kaas uit de oven

Ik doe trouwens atkins :-)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:17

Ik ga meteen even kijken bij de KH-arme recepten. Ik ben ook verwoed aan het koken en kan altijd nieuwe ideeën gebruiken. Ik heb gister een lading kokos/chocomuffins en citroen/kokosmuffins gemaakt. Ik mag er om 11u een eten van mezelf :D

10 kilo is nog geen maand is echt een record of moest je zoveel afvallen? Ik be nu 8 kilo afgevallen in 3 maanden, maar zit nu zo dicht bij mijn streefgewicht (en al ruim op een gezond gewicht) dat het nu heul langzaam gaat (of zou dat te aken hebben met het zondigen 8-) ).

Mijn lijstje van vandaag wordt zoiets (ik doe WHJE):

O: pannenkoek met kwark met slimpie.
T: Kokosmuffin
L: 2 crackers met filet en ei
T:Kaas 60 gr
T: 80 gram worst
D: salade met geitenkaas uit de over (de kaas dan, de sla niet :roll: )
T: Kiwi

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:25

Wat is slimpie?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:27

siroop

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:30

listiglistje schreef:
zo dat is wel heel snel *D ....bij gaat het ook goed vanaf 3 januari van 83 naar 78,5 gegaan! maar ik moet nog een heel eind ;)

O: mini italiaanse gehaktballetjes met zaanse mayo
T: snacken bij de sligro, vnl vlees en kaas (Ik ga zo boodschappen doen daar :D )L: Witlof met ei, zout, peper en zaanse mayo
T: komkommerschijven met filet american en roomkaas
A: 2 gebakken pangafilets met spek eromheen en wat gepureerde broccoli met wat kaas uit de oven

Ik doe trouwens atkins :-)

Daar hebben ze amandelmeel! Wil je kijken of ze het hebben en hoeveel het kost?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:33

ik zal zo even kijken, alleen hebben ze het volgens mij daar alleen per 2 kilo :P

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:33

Mrijn schreef:
Ik ga meteen even kijken bij de KH-arme recepten. Ik ben ook verwoed aan het koken en kan altijd nieuwe ideeën gebruiken. Ik heb gister een lading kokos/chocomuffins en citroen/kokosmuffins gemaakt.

En hoe maak je die?

Ik at heel de dag door en dan vooral suiker.
6-8 boterhammen met zoet beleg
Minimaal 1 vol bord avondeten maar meestal 2
zak chips in de avond en tussendoor heel veel zoets als repen oid.

Ben 186 dus alles mooi verdeeld over het lichaam maar ben in 1 keer gestopt met suiker (ging er bijna dood van door de suikersips, maar daffodil heeft me erdoorheen gesleept) en snoepen en KHD.

En dan gaat het hard. Ben nog fanatieker gaan rijden en pak de fiets en loop veel meer!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:34

listiglistje schreef:
ik zal zo even kijken, alleen hebben ze het volgens mij daar alleen per 2 kilo :P

Dat geeft niet, want mijn moeder wil ook en mijn vriendin ook :P

Maar als ze het hebben ga ik hier een pas proberen te regelen.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:45

Amandelmeel is toch heel simpel zelf te maken of is die kant en klare fijner van structuur? Ik heb gister hazelnoten gemalen (bij gebrek aan amandelen) en dat ging ook goed. Ik doe dat in een goedkope koffiemolen van Tomado. Moet zeggen dat hij af en toe een beetje begint te roken, maar voorlopig houdt hij vol.

Ik ga maar weer beginnen met hardlopen om mijn verbranding een boost te geven. Ik had gehoopt intensief te rijden, maar helaas is mijn nieuwe paard al 6 weken uit de roulatie. Dan maar zelf hollen. Ik ben nogal blessuregevoelig, maar hoop dat ik met zoveel kilo minder daar ook minder last van heb,

Ik heb voor die muffins 150gr hazelnotenmeel, 50 gr kokos en 1 zakje bakpoeder met elkaar gemengd. in een andere kom 4 eieren met 5ml natrena, een scheur vanille essence, 100 gr huttekase en 150gr boter met de staafmixer bewerkt (tot de huttehase klontvrij was). Dit heb ik met elkaar gemengd en vervolgd door de ene helft citroenessence gedaan en door de andere helft veel cacao en wat oploskoffie. In totaal heb ik 10 muffins gebakken (30 mni op 180 graden).

Ik zal hem ook even plaatsen in het andere topic.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:52

Hmmm, een koffiemolen.... dat zou ook een oplossing zijn ja, thanks voor de tip!

Het mengsel doe je dan in een speciaal bakblik of bestaan er muffinvormpjes?
(ja sorry, ben voor het eerst in mijn leven aan het bakken geslagen!)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:57

Haha, er bestaan muffinvormpjes. Je kunt het beste van die silliconevormpjes kopen. Die hoef je niet in te vetten en zijn echt heel handig. Volgens mij hebben ze die bij Blokker of Xenos wel.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:07

Thanks!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:09

Of bij de Action! Die muffinrecepten zien er lekker uit, zal eens kijken of ik die binnenkort kan maken. Heb gisteravond weer fanatiek gehaktballetjes staan draaien, niet helemaal SB-verantwoord vanwege het paneermeel dat ik erin heb gedaan, maar wel lekker. :))

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:34

Hé Zoo, jij ook hier!!! Dank hoor voor de complimenten maar je gaat harder dan ik :D hoewel ik vandaag een hardstikke leuk nieuw setje kleding aan heb, wat ik een maand of wat geleden niet aan zou trekken!

Ik zal als ik iets meer tijd hebben eens even kijken bij de recepten, ik heb er nog wel een paar!

Ik heb trouwens zondag bij de dille en kamille superleuke minivormpjes gekocht, zijn ze sneller klaar in de oven én je neemt ze makkelijker mee naar kantoor!!!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:38

dille en kamille?????

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:40

Zo weer terug van de Sligro....het was prijs :D lekker veel proeven en het was niet druk!
Heerlijk gerookte zalm met dille gehad, gamba's, stukjes droge worst, beleg, witte kool salade en wat franse kazen naar binnen gewerkt :9
Oe wat erg atkins :D

Maar voor de bakkers onder ons :Y)

Amandelmeel 1 kilo € 11,75
Kokos 500 gram € 1,75
Hazelnoten (heel) 900 gram € 11,50
Amandelen (split) 350 gram € 5,50
* alles ex btw 6%

Ik ga eens bij de action kijken voor die muffinvormpjes :-)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:43

Bedankt!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:46

Dille & Kamille zit in Rotterdam centrum, hele winkel vol met kookspullen!

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:46

Ik kom ook even gezellig doen! Kijken of jullie nog, niet dikmakende maar toch varieerende eettips hebben!
Laatst op Discovery channel gezien dat het afvallen wordt versneld door bij iedere maaltijd toch een glas melk (met calcium) te nuttigen! Sinds ik dat doe gaat het voor mij echt supersnel. Ik ben van 60 kilo (1 Januari) nu al naar 57 kilo gegaan, lijkt misschien niet zo zwaar maar ik ben maar 1.64 en wil toch dat randje vet op mn buik en bovenbenen kwijt. Alleen blijf ik nu een beetje hangen op die 57 terwijl er nog wel wat meer afmag!
Dit is ongeveer mijn vaste dagschema, met savonds elke dag een andere maaltijd.

O: Ontbijt"Smacks" met de melk
T: 2 glazen koude groene thee
M: Een bakje good noodles (van Unox) met een glas halfvolle melk
T: 2-3 glazen koude groene thee
A: Vanavond staat er schnitzel met sla op het menu met een glas halfvolle melk
- nu begin ik die noodles die ik elke middag heb al wat zat te worden maar ik weet niet echt een lekkere vervanging die vetarm is.

Nou heb ik gisteren verschrikkelijk gezondigd! Heb als avondeten patat gehad :x met twee frikandellen.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:47

Ik ben ook al afgevallen door weinig kdh binnen te krijgen. Hoeveel weet ik niet, want ik weeg niet :+
Alleen jammer dat het op de verkeerde plek er als eerste af gaat, je boobs :D
Merk het nu ook al aan mn rijlaarzen *\o/*
Ben nu 1 week bezig, en daarvoor al een week gestopt met sapjes te drinken, en alleen maar water te drinken.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:18

Mijn dag van vandaag was weinig eten :o

O 2 beschuit jam
T niets was in het bos paardrijden
L ook niets was nog in het bos
T niets zat ik bij de kapper hhahhaha
D andijvie met een kipfilet.

En nu lekker theeeeeeee

Morgen zijn de mannen naar voetbal.....dochterlief is ziek en ga ik lekkker witlof met ham/kaas eten mmmmmmmmmmm kan ik me nu al op verheugen.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:59

Imre schreef:
Da's toch geen ontbijt?! := Vind sowiezo dat je vandaag erg weinig eet, is dat de bedoeling van het dieet, of heb je vandaag gewoon een magere dag?

*edit* Of zijn het drie hele grote scheppen en is het dus een bakje vol?

Het zijn 3 grote scheppen inderdaad, dus een kom vol. Ik ben niet echt een ontbijttype (zeker niet zo vroeg in de ochtend als die dag, moet om 7 uur om weg om om 8 uur op werk te zijn, voor die tijd moeten alle beesten verzorgd worden dus ik sta om 5 uur naast mijn bed en dan krijg ik niet zo veel weg, behalve yogurt)
Die dag was inderdaad misschien niet heel veel kwa eten, maar de erwtensoep was een goed gevulde soep waar de lepel rechtop in bleef staan, met een paar plekken roggebrood.

Lijstje vandaag:
O: wederom yogurt (3 eetlepels)
T: een halve rode paprika
L: vissoep
T: de andere helft van de paprika
D: varkensvlees met wokgroentes en ketjap
T: koffie met veel melk en zoetstof en een stukje chocolade

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:16

Dekloktikt schreef:
Ik kom ook even gezellig doen! Kijken of jullie nog, niet dikmakende maar toch varieerende eettips hebben!
Laatst op Discovery channel gezien dat het afvallen wordt versneld door bij iedere maaltijd toch een glas melk (met calcium) te nuttigen! Sinds ik dat doe gaat het voor mij echt supersnel.

klopt door het eten van zuivel tijdens de maaltijd kan je lijf niet al het vet eruit opnemen

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 00:03

Oeh, dat geeft mij weer een beetje hoop! Ik ben een echte melk-verslaafde, ik tank rustig een heel 1,5 literpak weg op een dag.... Als ik moet kiezen tussen een borrel of een glas melk, doe mij de melk dan maar! Ik zit savonds aan de melk als vriend-lief een biertje pakt :) Maar sinds ik dit dieet doe (Grip Op Koolhydraten; 1 keer per dag mag je koolhydraten eten en de rest van de dag alleen voedingsmiddelen waar tot 5 gram KH per 100 gram inzit om het kort uit te leggen) Melk zit dus precies op de grens, 5 gram per 100 gram.....
Als ik het via het boekje doe mag ik alleen melk in mijn KH-uur. Maar om af te kicken van de melk heb ik mezelf beloofd dat ik bij het ontbijt en de lunch een beker melk (maar dan echt maar 1!) mag en dan savonds een kop koffie met melk (of liever melk met een beetje koffie, zo drink ik het het liefste. Ik ben al begonnen het zonder suiker te drinken maar als ik de melk ook nog weghaal...)

Ik voelde me een beetje slecht erover dat ik toch nog melk buiten het KH-uur om dronk, maar misschien doe ik dat dus nog helemaal niet zo slecht, mits ik het maar bij 1 beker houdt ipv een half pak *\o/*