Taarten Decoreren X

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Taarten Decoreren X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:42

Ik ga vanavond even de babytaart afmaken, dan maak ik ook een foto :j

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:02

@Jaime: auw! Wat heb je toen met de marsepein gedaan? :+

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:28

Volgend weekend vier ik mijn verjaardag en wil dan een heleboel cupcakes neerzetten. Ben vandaag begonnen met 12 bananencakes, eigen recept verzonnen dus ben benieuwd hoe het smaakt :+

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:41

imd schreef:

Dat is nu heel mooi roze geworden, precies zoals ik wou, bloed is echt n goede kleurstof! :j

Nee tuurlijk niet :') Schoot uit met dat mes in mn andere hand.. de homp marsepein stond op mn werkblad, dus trok direct mn hand weg, en toen pas begon het te bloeden, dus de marsepein was natuurlijk gewoon schoon, en anders had ik het heus weggeflikkerd :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:50

Afbeelding

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:50

Even om de kleur te laten zien:

Afbeelding

Vind het zelf een hele mooie kleur :j word 3 laags op een standaard, van groot naar klein en komt witte decoratie op o.a. witte opengewerkt vlinders :) Tot mijn verbazing waren alle 3 de taarten reuzestrak :oo ze staan nu in de vriezer, tot de beurs dan gaan ze eruit om te decoreren enz :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:51

Aaah hij is leuk MM! Wil zelf ook nog steeds n olifantje maken, die zijn zo lief :+: maar komende tijd geen tijd voor :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:52

Rrrrrrrretestrak :D

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:52

Jaime_ schreef:
Edit: heb net vast 1 taart bekleed, en hoe langer ik naar de kleur kijk hoe mooier ik het vind worden :) ik deed trouwens nog geen halfuur over het vullen/afsmeren/bekleden
Dus 20 min alleen voor het afsmeren is wel lang hoor :=

Opschepper ;) Zien zien zien! Edit: al gepost, SUPER strak!

Ik smeer vaak af met chocopasta. Das best kleffe zooi, dus houd met 1 hand de taart tegen, en me de andere hand maak ik er een enorme kliederzooi van. Ik doe alles, dus ook de onderste cm'ers waardoor vervolgens mijn hele blad voor smurrie zit. En ik moet en zal ELK stukje gehad hebben, dus dan ben ik er erg lang mee bezig.
Ik heb geen paletmes, ik gebruik de bolle kant van een lepel. Ik denk dat ik een paletmes op de beurs ga kopen, want dat zag er wel heel makkelijk uit!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:55

Ja een paletmes is echt een must-have hoor, zonder dat ding zou ik ook 10x slomer zijn, en 10x minder strak werken, ik smeer dus express de onderste cm niet af, zodat het niet zo'n kleffe smeerboel wordt..

Of nouja smeerboel is er aan t einde op mn werkplek toch altijd :')

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 19:55

MM; leuk taartje! :D
Jaime; die kleur is zeker mooi! :)

MamaMiesje schreef:
Rrrrrrrretestrak :D

haha idd!
Echt superstrak! _/-\o_

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:02

Heb trouwens ook n nieuwe vulling gebruikt:

Afbeelding

Tropisch vlaaifruit van HAK, had nog wat over dus uiteraard geproeft, en dat is best goed spul voor een vulling +:)+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:04

Nou ik was vandaag in Leeuwarden, en die hadden nog een tweede lichting cupcakestands weten te bemachtigen! :D Dus ik heb 'm toch nog!!

Jaime: blegh, fruit.. :=

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:19

MM, wat een gave taart, geweldig!!!!!
Jaime, strakke taart, mooie kleur hoor, en die vulling is vast erg lekker.
Esgaroth, ik vind het knap, besmeren met chocopasta en dan ook nog zonder paletmes. Je maakt het jezelf wel moeilijk hoor :)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:33

@ MM: Dat olifantje is echt super schattig! <3 Helemaal leuk!

@ Jaime: Mooie strakke taart! En die vulling ziet er ook lekker uit :j

Ik zie nu eigenlijk pas dat je het kartonnetje niet onder te taart uit laat komen.. Zet je de taart nog een drum of laat je het zo? Ik heb altijd een groter kartonnetje dan de taart maar dit is netter!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:37

Ligt er maar net aan, een stapeltaart bijv zet ik nog wel op een drum :j maar deze komt op een taartstandaard dus dan komt er verder niets onder

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:57

Ziet er mooi uit Jaime, I like!

MM wat een leuk olifantje!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:39

Jemig, Jaime, hoe krijg je die rand zo mooi strak??!!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:49

Jaime_ schreef:
imd schreef:

Dat is nu heel mooi roze geworden, precies zoals ik wou, bloed is echt n goede kleurstof! :j

Nee tuurlijk niet :') Schoot uit met dat mes in mn andere hand.. de homp marsepein stond op mn werkblad, dus trok direct mn hand weg, en toen pas begon het te bloeden, dus de marsepein was natuurlijk gewoon schoon, en anders had ik het heus weggeflikkerd :P

Ja dat snap ik hoor :P Was alleen bang dat je het had moeten wegsnijden en een deel had moeten weggooien :(:)

MM wat een schatje!
Jaime, echt ontzettend strak idd. Ben erg benieuwd naar je uiteindelijke creaties!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:27

Liezel1 schreef:
Jemig, Jaime, hoe krijg je die rand zo mooi strak??!!

Als eerste heb je al een redelijk strak biscuit nodig, vervolgens moet je redelijk strak afsmeren, dan ga je gewoon op de normale manier bekleden.
Als je je taart bekleed hebt ga je hem heel goed smoothen, vervolgens neem je zo'n smoother;

Afbeelding

die smoother heeft aan de zijkant een strakke rechte kant met scherpe hoeken. Als je de zijkant van je taart gaat smoothen druk je met die kant van de smoother tegen je ondergrond in de marsepein, helemaal rondom je taart. Dan staat rondom je taart een hele scherpe afdruk in, en die lijn volg je netjes met afsnijden gewoon met een heel scherp keukenmes;

Afbeelding

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:46

:= +:)+

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:47

Kinke schreef:
Esgaroth, ik vind het knap, besmeren met chocopasta en dan ook nog zonder paletmes. Je maakt het jezelf wel moeilijk hoor :)

Ja, als ik dit zo lees, heb ik ook het idee dat ik dat doe :')
Ach, na de beurs van volgende week (HOEI, nog maar 1 week!) maak ik ook strakke taarten ;)
@Jaime, dat ziet er lekker uit, dat fruit! Je hebt een randje botercreme er omheen gedaan tegen het lekken? Of is dat wat anders? En waarom zitten er tandenstokers in je biscuit??

Gisteren zelf nog een heerlijke cake gebakken van vanille en chocola door mekaar, dat je kleurtjes krijgt in je cake. Daar overheen gesmolten chocola, en daarin weer van die gekleurde hagelslag voor taart.
Lekker joh! En dan als ie nog warm is, lekker een plakje nemen (á 350 cal. per plakje...)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:49

-O- Zet die kcal er nou niet bij... ^)

BC is inderdaad tegen het lekken en die stokjes zijn als markeerpunten; dat je de laag biscuit weer correct er terug op plaatst :j

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:54

Maar de stokjes steken horizontaal dwars door het biscuit heen?
Wil je dit blondje (dat zwart haar heeft ;) ) dan uitleggen hoe je dan kan zien waar je ze moet plaatsen? Ik vat m niet.... (want je snijdt toch met een biscuitmes, das kaarsrecht! )

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:54

Het gaat er om dat je als je de lagen van elkaar afhaalt precies kan zien waar ze weer op elkaar passen, doordat de stokjes dan boven elkaar moeten komen :) En ze zitten er trouwens niet helemaal doorheen hoor :) Gewoon klein stukje.