Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boemba

Woonplaats: in huis achter mijn computer en als ik offline ben, ben ik effe fietse

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 08:52

nou gisteren een goede dag gehad niet al te veel gegeten, moet voor het mooie alleen iets meet water gaan drinken dat schiet er soms wel bij in blijf nu met gewicht stil staan.
hebben mensen hier ervaring met de weight wachtsers (of hoe je het ook schrijft ) mischien na de vakantie op de weight wachters wil namelijk deze keer eens blijvend afvallen, bij mij lukt het meestal wel om een kilo of tien elf aftevallen maar binnen een jaar zit het er dan gewoon weer aan, en dat ben ik nou eens zat..

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 09:50

Even een update, vanochtend woog ik 70, wat betekend dat ik in een dag 1,5 kilo lichter ben, beetje vreemd dus ik denk dat ik heel erg last heb van vocht en dan ik daarom soms opeens veel zwaarder ben, heeft iemand enig idee wat je daaraan kan doen? Bestaan er misschien bepaalde supplementen/vitamines voor? Verward

Heb ook gister mijn maten vergeleken, en echt aangekomen kan ik niet zijn want bijna overal is er toch weer 1 tot 1,5cm vanaf Clown

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 10:12

Boemba, ik heb daar geen ervaring mee. Zou je wel met hoofdletters en punten willen typen? Beetje vervelend lezen zo. Knipoog

Ilse, wel raar dat je gewicht dan meer is geworden. Ik heb het juist andersom. Mijn afmetingen blijven hetzelfde, maar mijn gewicht gaat wel langzaam omlaag. Scheve mond
Volgens bepaalde sites kun je vocht vast gaan houden door combinaties van bepaalde voedingsmiddelen (bijvoorbeeld veel eiwit in combinatie met koolhydraten) maar of dat ook echt zo is? en of je dat dan op kunt lossen?

Ik ga vanmiddag/vanavond met mijn vriend en zijn ouders naar de chinees. Zij doen dat altijd zo. Ze eten om 11 uur ontbijt en dan flink. En dan verder hele dag niets en dan hebben ze om 5 uur zo'n honger en gaan ze chinezen en vreten ze heel de zaak daar leeg *LOL*
Zoiets ga ik ook doen, maar denk niet dat dat werkt bij mij.
Mijn planning dus:
o: twee ontbijtcrackers van lu met slankie fris en romig, melk, actimel
l: drie rijstwafels met stroop

En, als ik van mijn moeder weg mag tenminste, ik ga zo weer ff twee uurtjes fietsen. Eerst even kijken waarheen.

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 10:20

Hoezo zou je niet weg mogen van je moeder?

Gisteravond etentje gehad bij mexicaans/caribisch restaurant; me ook echt niet ingehouden, dus voor hoofd en nagerecht. Was om kwart over 12 thuis, dus nu heb ik echt nog geen honger; dus ontbijtje sla ik vandaag maar eens over Haha!

Tis mooi weer hier Lachen

Boemba

Woonplaats: in huis achter mijn computer en als ik offline ben, ben ik effe fietse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 10:21

Annetje schreef:
Boemba, ik heb daar geen ervaring mee. Zou je wel met hoofdletters en punten willen typen? Beetje vervelend lezen zo. Knipoog

Oke hoofd leters vergeten ben niet goed in de Nederlandse taal, maar comma`s en punten zitten er volgens mij wel in, of ze op de juiste plek staan is 2.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 10:26

Jee.. jullie zijn zo goed op weg.. en ik.. Huilen
Ik heb besloten dat ik maar weer begin met gezond en regelmatig eten ná mn vakantie.
Zo met het klussen en zometeen 2 weken Turkije, red ik dat gewoon niet.
Dus over 3 weekjes.. En vandaag zal ik erg gezond eten (lekker veel fruit!) want gisteren
was ik gewoon misselijk van een zak chips.. Bloos

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 10:40

Ladyjoy, tot over drie weken dan maar weer! Doei! Veel plezier in Turkije. E probeer die drie weken toch een beetje op je eten te letten. Dan is de overstap straks niet zo groot en gaat het makkelijker.

LotteAnna: omdat ze dat fietsen van mij onzin vindt en wil dat ik 'gezellig' iets ga doen (tv kijken en bankhangen met haar dus) Ik wil elke dag wat doen qua bewegen en dat snapt ze niet geloof ik. Ze ziet me ook niet graag afvallen.

Boemba, sorry, ik had de punten niet gezien! Maar zo met hoofdletters is het al veeeeel beter te lezen! OK dan!

En oh! Ik weeg 64.5 (net gewogen) voor het eerst een 4 op de weegschaal! Go jij! Go jij! *gelooft het zelf nog niet helemaal*

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 10:43

Mijn dagje vandaag:

O: magere yoghurt met fruit'n fibre
T: ?
L: twee bruine boterhammen met linesse en appelstroop
T: kopje groentensoep
D: ?

Vandaag weer 15 km fietsen en paardhobbelen Lachen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:03

Ladyjoy, tot over drie weken dan maar weer! Veel plezier in Turkije. E probeer die drie weken toch een beetje op je eten te letten. Dan is de overstap straks niet zo groot en gaat het makkelijker.

Ja, ik zal het idd proberen. Is niet zo dat ik me nu helemaal ga vol vreten hehehe.
En we zijn nu nog 8 dagen lang bezig met klussen (= hard werken!). Daarnaast drink ik zowieso op zn minst 1.5/2 liter water per dag (drink bijna geen frisdrank/drink geen thee met suiker of dergelijke). En op vakantie eet ik meestal niet zoveel omdat ik een kieskeurige eter ben Haha!

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:05

Annetje, vegetarische foe yong hai hebben ze bijna overal, ik vind het iig best te eten [ben geen enorme fan van de Chinees, dat plofgevoel daarna Lips are sealed]

Hmm ik heb nog niet echt een idee over de planning, zie t later wel.
O: 3 boterhammen --> 2 met halvajam, 1 met 20+ smeerkaas, thee
T: -
L: ?
A: Grote omelet met wat kaas Vingers aflikken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:09

Fourth, ik vind chinees eten heel erg lekker. Vooral in de tijd dat ik nog vlees at vond ik chinees eten geweldig! Maar inderdaad, dat verschrikkelijke plofgevoel erna Scheve mond

Ik heb net een croissantje op in plaats van een cracker. Kwam mijn moeder mee aanzetten. Érg lekker natuurlijk Vingers aflikken

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:24

Chinees is inderdaad altijd erg lekker, maar toch trekt het me de laatste tijd niet meer door de verhalen die je over de chineze keukens hoort Nagelbijten / Gniffelen
Daarbij is het allemaal errug vet en calorierijk zeg maar Haha!

Overigens zoek ik nog steeds vochtafdrijvende middelen, ik heb al bleekselderij gehoord, vochtafdrijvende thee.. wat nog meer?

O: Grote kom Fruit n Fiber met 0& vet melk en een Yakult light
L: 3 volkoren boterhammen (2 met Becel light en 20+ kaas en 1 met appelstroop oid)
T: Fruit
D; Nog onbekend

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:38

Planning:
o/l: 2 stukken meloen, een ei, glas sinaasappelsap, koffie verkeerd
t: boterham met vleesbeleg
a:?

Vanmiddag 40 km fietsen.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:08

Je bedoelt venkelthee Ilse? Je moet ook zout vermijden, aan je dag menu tot nu toe zien lukt dat wel aardig Lachen

Mijn planning is bekend...het is niet echt enorm afwisselend geweest de laatste dagen maar nu ik op kamers zit moet ik echt even minder geld spenden en het duurt geloof ik nog wel ff voor ik mn eerste salaris krijg, dus ik maak steeds eerst alles braaf op voor ik iets nieuws koop Vork

Hmm ik heb nog niet echt een idee over de planning, zie t later wel.
O: 3 boterhammen --> 2 met halvajam, 1 met 20+ smeerkaas, thee
L: 1 grofvolkoren boterham met halvajam en 1 cup a soup Chinese tomaat
T: Kiwi/kwark/cappuccino
A: Grote omelet met wat kaas

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:45

LotteAnna schreef:
Vanmiddag 40 km fietsen.

Zo Bloos! Waar ga je helemaal heen!?
Ik heb nu twee uur gefietst en ben een dorp verder geweest dan ik eigenlijk zou gaan (en dan zou het 10km zijn) Ik heb dus in totaal denk ik iets van 25km gefietst vandaag, denk niet dat ik verder zou kunnen eigenlijk Bloos Mijn benen waren net wel erg moe toen ik de trap opliep.

Ik heb me totaal niet aan mijn planning gehouden, dus nog maar een keer:
o: maaltijdcracker met slankie + croissant
l: twee mini krentenbollen
d: chinees

Chinees is inderdaad heel erg vet enzo, maarja, ik ben dit weekend al verkeerd bezig dus dan gaan we nog maar even lekker verkeerd verder. Clown
Het is een lopend buffet, dus ik neem gewoon steeds hele kleine beetjes, dan eet ik ook niet zoveel en zit ik sneller vol.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:58

Ik ben weer aangekomen in gewicht, maar van mijn taille is weer een cm af, dus ik snap er echt helemaal niets meer van.. Verward

o: Slapen
t: Slapen
l: 2 boterhammen met boter en geschild appeltje, klein bakje cornflakes met halfvolle melk
t: banaan, beetje sinaasappelsap en magere yoghurt in de blender
a: nog geen idee
t: magere yoghurt Schijnheilig

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:12

Ik zeg niks over wat ik gisteravond allemaal gegeten en gedronken heb!! Pfoe vandaag proberen weer normaal te doen

planning:
o/l: magere melk met allbran (uhhh heel laat haha)
t: twee kiwi's
a: pasta met groenten en mager gehakt
Daarna nog een kaasbroodje, ik ga namelijk alweer dansen Tong uitsteken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:18

Hihi, alwéér dansen? Tong uitsteken Jij danst heel wat af zeg!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:53

Ja het is echt erg de laatste tijd Knipoog maar ja ik eet me ook helemaal achterover dus dat is niet zo verkeerd Tong uitsteken

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 15:15

Sizzy schreef:
Mijn dagje vandaag:

O: magere yoghurt met fruit'n fibre
L: twee bruine boterhammen met linesse en pindakaas en een kapje met aardbeienjam
T: kopje groentensoep
D: zilvervliesrijst met sajoer boontjes en korma bloemkool Vork

Vandaag weer 15 km fietsen en paardhobbelen Lachen

Dit is mijn dagje vandaag Lachen

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:31

Net terug van 56 km fietsen *is trots*
@ Annetje; rondje helmond, dus aarlerixtel/helmond/brandenvoort/stiphout/mierlo/bakel/mortel/gemert

Verder tot nu toe aan planning gehouden, behalve m'n koekje bij koffie op terras...(die dingen stop ik met een soort automatisme in m'n mond)

En nu ben ik gaaaar Knipoog

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 17:08

ff aanpassen, moest om 12 uur nl. opeens nogal hard rennen want mijn instructeur belde dat ik om half 1 priveles had.. Dus ff snel wat krentenbollen en een banaan meegegrist Haha!

Ilse schreef:
O: Grote kom Fruit n Fiber met 0& vet melk en een Yakult light
L: 2 krentenbollen en een banaan
T: Appel, stukje kaas en een digistive biscuitje
D: Gebakken aardappeltjes, champignonburger (soort half vegetarisch, half vlees half champigons, errug smakelijk!), groente en sla + wat ketchup. Als toetje een bakje Optimel yoghurt oid

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 17:54

Pfff ik heb gewoon buikpijn van mijn avondeten Scheve mond
Berg meergranen macaroni met groenten en een vegaburger, en het was echt veel te veel

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:48

LotteAnna schreef:
Planning:
o/l: 2 stukken meloen, een ei, glas sinaasappelsap, koffie verkeerd
t: boterham met vleesbeleg
t: waterijsje
a:kwart pizza, rauwe wortels, 4 handjes bugles, 2 stukjes chocola

Tja, na die 56 km fietsen moet er toch ook weer gegeten worden; beetje vreemde combi....

Boemba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:11

gezondigd en toch niet veel gegeten
o: 3 boterhammetjes glas melk en jus de orange
L (rond de klok van 14.00) patatje met Bloos )
t: 1 handje noten
D: 1 klein kopje kippensoep

normaal op een zondag wordt er veel meer gegeten (staats soms de mond niet stil Haha! )