Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:07

Sowieso ben ik niet zo van de snackbar, weinig wat ik echt lekker vind daar. Maar idd frikandel kan, gehaktbal kan soms ook wel

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:50

Haha ik lunch altijd met salade, denk dat ik gek word als ik dat 's avonds ook nog moet gaan eten. Nu kook ik meestal maar gewoon braaf wat de bedoeling was, maar we plannen ook wel altijd makkelijke dingen op woensdag en vrijdag.

Travellust

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:54

Ik lunch nu met kipfilet en mozzarella :P Salade kan ik wel 2x per dag eten :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:07

Oh ik ben er wel dol op, maar 2x per dag wordt me toch te gek. Nou krijg ik het er bij de kinderen ook niet in, dus sowieso niet echt een optie.
Doet me eraan denken, ik moet nog ff achter wat super snelle recepten aan, want mn gebruikelijke opties zijn nogal koolhydraatrijk. En iedere week shoarma hoeft nou ook weer niet.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:14

Ja dat is natuurlijk anders als je kinderen hebt :) Is hier niet aan de orde dus dat is dan makkelijker aanpassen. Eten op vaste tijden zou ook al een drama zijn hier gaat simpelweg niet door werk :+

Haha groente en vlees? En voor de rest anders aardappelen/pasta erbij, is dat geen optie?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:24

Ja hoor, dat doen we de meeste dagen ook, alleen ben je toch al gauw, afhankelijk van het soort groente etc, ruim een half uur bezig, en er zijn dagen dat dat voor die koters ( :+ ) gewoon beetje te lang is. Woensdag en vrijdag zijn we op zn vroegst rond 6 uur thuis, dat is eigenlijk überhaupt al te laat voor ze. Als er dan wat tegen zit, is het fijn om in een kwartiertje wat op tafel te hebben staan. Of iets aan kunnen zetten in de oven oid zodat je je met de kinderen bezig kan houden.
Maak vaak al pasta en dan voor mij courgette erbij, maar paar andere makkelijke dingen zouden wel handig zijn.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:41

Ah zo, ja dat is dan inderdaad makkelijker om binnen no time wat op tafel te toveren.
Ik weet ook even geen snelle tips :o

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:45

Ik eet s,morgens Griekse yoghurt en ik bewaar de emmertjes.Ik vries dan kliekjes in, is makkelijk als ik een drukke dag heb.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:50

Daar zeg je wat :)* Sinds de kinderen mee eten, zijn er zelden kliekjes, maar kan natuurlijk wel soms wat extra koken en invriezen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:55

Hier gaat het even wat minder. Met deze hitte heb ik weinig zin om te eten en als ik wat pak, is de neiging naar iets koolhydraatrijks best groot :o

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:21

Balen! Misschien kan je je weer herpakken :)

Ik heb net met g4rote moeite zakjes chips genegeerd, des te meer reden om me vanavond te gedragen, anders is t zonde van de moeite :+

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:06

Vanmiddag/vanavond het baalmomentje en de dip gewoon even toegelaten, zonder extreem gekke dingen te doen eten/drinken. Mocht van mijzelf gewoon echt even balen en mij minder goed in mijn vel voelen omdat het ff moeilijk was. En nu merk ik dat ik voor morgen weer frisse moed heb :j
Morgen ga ik het ook weer netjes invullen op MFP. Mijn doel wat koolhydraten betreft heb ik op maximaal 50 gram per dag gezet :). Ietsje meer dan dat ik de afgelopen tijd deed (8 á 10 gram per dag meer) Maar ik verwacht dat ik mij daar beter op ga voelen.

Ik ga zo nog even bedenken wat mijn ontbijt, lunch en avondeten wordt en dan lekker slapen :)

Edit: ik heb vandaag even bij de Dr. Atkins producten staan kijken. :oo, over dure producten gesproken.. dan pak ik wel andere tussendoortjes..

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 06:26

En ze zitten nog hoog in koolhydraten ook. Ik pak ook wel wat anders. :')

Gisteravond lekker wijntjes gedronken *\o/*

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 06:31

Ik heb het qua eten redelijk netjes gehouden gisteren, paar pinda's, 3 mini frikandelletjes en een kaasloempia (die laatste is niet kha maar zooooo lekker :D )
Wel iets teveel wijntjes :+
Toen ik thuis was nog wat kaas en grillworst.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:55

Mijn dochter had een kartwedstrijd, dus waren de hele dag weg. Na afloop bij de Mac wat genomen, maar ik heb vandaag wel 20 km stevig door gestapt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:14

Ik had vandaag een feestje met bbq. Had tegen de tijd dat we gingen eten zo'n trek dat ik de broodjes en aardappelsalade niet kon weerstaan. Was wel weer eens lekker, vooral de broodjes :9
Meteen flink veel vocht rijker, voelde mn schoenen steeds strakker worden :+
Nu weer in t gareel :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 09:35

Soms mag je zondigen hoor, zoals ik dat noem. Vooral zo.n broodje is echt lekker he.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:04

Is ook zo hoor, maar dag ervoor was ook niet geweldig, dus moet nu echt weer even in het gareel. Dus nu zitten manlief en kinderen aan de pizza na een middagje kermis, en ik aan een speklapje met wokgroenten >;) :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:15

Wel lekker, speklap!

Ik heb gisteren een volle dag crossfittoernooi gehad op keto. Eerste workout was 500m zwemmen en heb ik gedaan op enkel kop koffie met wat ongeklopte room en voelde me echt super. Alleen in de avond lastig, ipv een bbq was er een foodtruck met bbq gerechten: broodje hamburger, kip teriyaki en brodje pulled pork.... Dus had voor de zekerheid thuis iets klaargemaakt maar heb uiteindelijk de kip ongemarineerd kunnen krijgen en2 losse hamburgers op. Had mijn griekse yoghurt niet opgegeten zodat ik echt minimaal carbs had dus beetje carbs dat dan in het avondeten zat was geen probleem.
Vandaag bijkomdagje, net een uitgebreide zomerlunch gehad van 13.00 tot 15.30. Was laat op dus had geen ontbijt op en denk dat ik straks ook niet veel meer hoef, beetje nootjes en worst denk ik.

Merk wel dat ik op keto minder goed herstel van zo'n intensieve dag als gisteren...
Laatst bijgewerkt door secricible op 28-08-16 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:24

Dat kan ik me wel voorstellen ja!

Merk trouwens wel dat ik meer energie/conditie heb, gisteren heel veel trappen gelopen, en waar ik normaal zou hebben staan hijgen, kwam ik nu gewoon fit boven en ook de rest van de dag niet moe te krijgen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:54

Laura lekker genoten dus :P Klinkt als een geslaagd weekend :)

Sec, geen last van spierpijn oid? Knap dat je kon zwemmen op een bakkie koffie haha.

Afgelopen zaterdag was de 5K color run. Het was warm niet te doen, normaal loop ik niet boven de 20 graden nu was het 29 graden :') Maar het was top, gezellig en leuk. Na afloop nog maar even de haven in gesprongen om af te koelen en schoon te spoelen :')

Het weekend goed gegeten, geen gekke dingen. Hoop van de week sporten weer wat meer op te pakken.
Gisteravond voor een aantal man khd arm gekookt. Bloemkoolsoep, ei muffins, gevulde paprika en als toetje had ik brownie cheesecake en chocolademousse en een bonbon.
Kreeg positieve reacties :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:03

ja heel veel spierpijn pffff. Vooral van die finale zeg, mijn linkerbeen en bil zijn echt mega verzuurd. Even rustig aan doen nu dus.
Gribaldi wat leuk, klinkt als lekkere recepten!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:54

Leuk gribaldi! En de haven in om schoon te spoelen :')

Secricible, dat kan ik me voorstellen ja. Idd maar ff goed rustig aan!

Ik houd mega veel vocht vast sinds die bbq. Gisteren keurig gegeten maar raak t nog niet kwijt, hopelijk vandaag me een ongeluk plassen :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:15

Het weer helpt misschien nu ook wat mee . Tis hier in ieder geval een stuk relaxter qua temperatuur

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:51

Beter even wat rust pakken dan Sec :) Maar je weet iig dat je iets gedaan hebt :P

Haha haven is niet heel schoon, maar heb geen drollen voorbij zien drijven :') De mensen die op het terras zaten hadden er duidelijk plezier in dat wij daar sprongen :P Ach je bent jong en je doet eens gek he ;)

Thuis heerlijk gedoucht en stonk daarna niet meer, want 's avonds op een show kreeg ik genoeg knuffels :') Of wellicht had dat met het bier inname van de mannen te maken :Y)