Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_xx

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:54

Ik ga binnenkort ook eens kijken voor een andere variant roggebrood. Dacht dat ik het niet lekker zou vinden, maar vind roggebrood heerlijk :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:55

Oh toch wel echt verschil dus in gewicht van verschillende soorten plakken. Misschien dat het in mijn hoofd zit ook hoor maar vind het zo karig eruitzien als ik maar 1 plakje eet voor mijn gevoel terwijl bij sommige van jullie met 2 plakjes niet eens aan het gewicht komt van een plak van mij :) .

Hmm wist niet dat er ook nog andere soorten roggebrood bestond met gedroogde vruchten en noten. Klinkt lekker!

Trouwens ik vind roggebrood echt steeds lekkerder worden ook. Vroeger vond ik het bij de snert maar niets. Maar nu ik het eenmaal vaak eet. Vanochtend was het echt genieten met de biopindakaas. En het smaakt samen super lekker vol in je mond <3

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:01

Jaa heel veel verschil in gewicht Chantal, die ik nu heb zijn echt heel dun maar is inderdaad wel fijn want dan eet je voor je gevoel meer :P Alhoewel dat natuurlijk maar bedrog is haha.

Jup heel veel varianten en hoop dat ik snel die variant die ik net noemde weer vind want die was echt zoooooo lekker :D Zelfs zonder beleg heerlijk. Maar inderdaad met pindakaas, kaas, boter of appelstroop is t helemaal lekker.

Horse, zeker doen als je de normale variant al lekker vind!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:34

Welke pindakaas gebruiken jullie? :) ik ben nu steeds beetje andere aan het halen om de verschillen te proeven

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 01:04

Ik heb deze pindakaas van de Ekoplaza. Inprincipe is het alleen pinda en zeezout. Je hebt ze ook zonder zout maar vond de overstap naar deze al heel wat. Ik vond hem de eerste keren niet lekker omdat ik natuurlijk de Calvé pindakaas enzo gewend ben. Maar ik vind hem nu echt heerlijk en geniet er echt van. Hij plakt wel lekker!
https://webshop.ekoplaza.nl/nl/voorraad ... 11602.html

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:01

Ik heb ook bio-pindakaas met alleen pinda's en zeezout, vind m heeeerlijk :9 je moet alleen wel goed roeren zodat je niet eerst alle olie hebt en daarna gortdroge pindakaas :+

Lijstje van gister:

O: havermout met banaan, tarwezemelen en lijnzaad
T: eiwitshake, 1 speltboterham met appelstroop, kwart gevulde koek
L: 2 gescramblede eieren met 1 tomaat, paar aardappelpartjes (waren over), paar pijnboompitten en wat geitenkaas. Op 2 speltboterhammen met pesto. Echt zoo jammie dit receptje :9 :9
T: 1 speltboterham met appelstroop, stuk of 6 musketkransjes
A: andijviestampot met een kaasburger en appelmoes
T: 3 marsepeinen aardappelbolletjes (van die kleintjes)

D: water en thee
B: Ripped in 30 level 2, 28 km fietsen (met windkracht 5/6 := ) , 8 uur in de winkel gewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:59

Ik heb Calve zonder suiker :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 11:27

ChantalSmook schreef:
Zeker Many.. nog steeds geen honger dus morgen maar tilapia filet ipv boerenkool op het werk!
Hoe was de kaki?en de falafel burger?

Kaki was nog niet rijp -O- De falafelburger was lekker, ik heb er laatst een stuk of wat gemaakt en ingevroren, heel handig!

Lis, wat een mooi lijstje weer! Hoe was de poweryoga? Is dat vergelijkbaar met de Yoga Meltdown van JM?

Ik geloof dat het roggebrood dat wij altijd hebben (Van Dijk's) 55 gram per plak is. Roggebrood met noten enzo is inderdaad heerlijk! Qua pindakaas: de laatste tijd heb ik steeds pindakaas van De Tuinen, merk heet Meridian. Deze is het. Zitten alleen pinda's in, verder niks. En ik vind het potje zo leuk :')

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:32

Whoop whoop, eindelijk een paar kilo kwijt! I like! Geen idee waarom ik dan 3 weken stil sta en ineens in een weekend 2 kilo naar beneden ga, maar dat mag de pret niet drukken:P

o: 2 plakken roggebrood met appelstroop
t: wit bolletje met oude 30+kaas
l: geen idee
t: appel
a: geen idee, vriend kookt dus ik gok zo op een kaasschnitzel en broccoli :P

Bhri, lees nu pas wat er gebeurd is, alles goed afgelopen?
Laatst bijgewerkt door danoesje op 17-12-13 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:33

Goed zeg! En wat veel ineens!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:34

Gefeliciteerd Danoesje! Ik draag mijn riem sinds een paar dagen een gaatje strakker, maar ik heb geen weegschaal. :P

Vandaag:

O: groene smoothie (spinazie, peterselie, appel, banaan, sinaasappel, chiazaad, lijnzaad, gojibessen en curcuma)
T: walnoten

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:35

Gast7391, ik heb een raar lijf :) Er kan na 2 dagen ineens 2 kilo bij zitten en dus blijkbaar ook ineens weer eraf, al maak ik dat helaas minder vaak mee :P Heb ook minder gesport afgelopen week, gok dat het daarmee te maken heeft. Spieren houden snel vocht vast bij mij geloof ik, als ik krachttraining heb gedaan..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:56

Wat goed Danoesje en Dani!!! Goed gedaan! :D
2 kg is heel veel!

Het is best een leuk potje Many :P Hoe maak jij trouwens zelf veggie burgers? Ik zit er aan te denken om met oudejaar vegetarisch te koken (oa de heerlijke aubergineschotel uit Veg!), maar het is voor niet-vegetariërs, dus mijn veggieburgers moeten de lekkerste ter wereld worden...

Na 10 dagen onregelmatig eten (en vaak eerder te weinig dan te veel) weeg ik 1 kg meer, en ik denk dat ik maar terug ga beginnen shredden. Ik heb toch geen colleges meer dus tijd zat; het duurt maar 20 minuutjes. Het krikt in elk geval flink mijn verbranding op.

O: 80 g haver, 300 ml melk, water, honing; 2 x groene muntthee
B: Paarden verzorgen (incl. veel draven aan de hand), 3 km wandelen (boodschappen)
L: Wortelsoep met 70 g havermeelbrood met kaas
T: 250 g magere kwark met honing, 2 x groene detox-thee, 250 g verse ananas
B: 30DS dag 1 level 1, 30 min. ballet, 20 min. wandelen, 1 uur balletles, 20 min. wandelen
A: Bio veggie take-out (dus 1 salade met el dressing, 2 x schepje kh, 2 x bereide groente, 1/2e verse burger)
T: 2 x groene detox-thee

Ongeveer zo'n 1900 kcal, en ik verbrand er zo'n 2400.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:34

Weer laat uit bed, lange late dienst.
O/L: 50 gr havermout/lijnzaad/rozijntjes/melk
T: Sinaasappel
T: Evt. 1 speltboterham met kipfilet
A: 15 gr tilapiafilet uit de oven, gestoomde brocolli en paprikamix met 1 tomaat/stukje komkommer en 2 speltboterhammen
T: Magere yoghurt met een appel
B: Uurtje fietsen en een lange late dienst

Wbt gewicht. Ik vind mijn lichaam ook raar. Soms heb ik het idee dat ik een paar dagen zó slecht gegeten heb dat er wel 3 kg bij moet zijn gekomen en dan blijf ik netjes stabiel en soms ben ik netjes aan het eten/sporten en dan kom ik aan/blijft het juist stabiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:35

Mijn lijf houdt zich geloof ik wel netjes aan hoeveel ik sport/eet :) Met een kleine vertraging, dat wel.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:45

Thanks Many, zie dat ik gisteren inderdaad uur poweryoga had neergezet maar bedoelde spinnen & powerworkout (krachttraining). Poweryoga heb ik altijd op vrijdag en is niet helemaal mijn ding maar wel goed om mijn lenigheid in mijn heup terug te krijgen :) Qua houdingen komen er veel dingen terug van de JM workouts en je bent bij poweryoga continue aan het oefenen (niet lang in een houding zoals bij gewone yoga). Dat roggebrood klinkt lekker, ik ga snel ook weer andere testen wanneer ik deze ''simpele'' op heb :P Zonde dat je kaki nog niet rijp was! Op internet las ik dat ie dan bitter smaakte? Ik heb gewacht tot ik hem goed kon indrukken en hij was echt heerlijk, nog lekkerder dan de ene die ik een paar dagen terug al gegeten had.

Fijn Danoesje en Dani :D

Hopelijk kom je snel weer lekker in je ritme Bhri, maar kan het geen vocht zijn? De shred weer beginnen kan alleen maar goed zijn :D

Tis altijd lekker ingewikkeld inderdaad, laatste tijd heb ik en mijn aantal kcal die ik standaard eet per dag opgehoogd, vrij vaak uit de bocht gevlogen en was mijn spierpercentage toegenomen en toch weeg ik weer een kilo lichter. Njaa daar zullen de kerstdagen wel weer verandering in brengen :Y) Geeft me echt de hele tijd een excuus om los te gaan terwijl dat natuurlijk ook weer niet de bedoeling is :P

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:19

O: 200 ml magere yoghurt, kaneel, 30 gr havermout
T: handje blanke rozijnen, 100 gr waspeen, warme chocolademelk met slagroom
L: 2 vb met peperpate
T: vb met peperpate, banaan
D: stampot zuurkool, 100 gr rookworst
T: ?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:38

Dani_ schreef:
Vandaag:

O: groene smoothie (spinazie, peterselie, appel, banaan, sinaasappel, chiazaad, lijnzaad, gojibessen en curcuma)
T: walnoten

L: twee zuurdesemboterhammen met houmous, rode paprika, tomaatje, komkommer en avocado. Paar rauwe worteltjes en nog wat walnoten.

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:46

Weer z`n slechte dag bij mij -O- :

O: yoghurt met banaan en rozijnen
T: 1 mandarijn
L: 1 klein broodje
T: niks
A: wss iets kleins

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:24

Paardje_2009 schreef:
Weer z`n slechte dag bij mij -O- :

O: yoghurt met banaan en rozijnen
T: 1 mandarijn
L: 1 klein broodje
A: wss iets kleins

Het is nog maar half 2, genoeg tijd om er nog een goede dag van te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:11

Planning:

O: havermout met 2 kleine peren, lijnzaad en water
T: -
L: 6 vk crackers: 4x pindakaas en komkommer, 2x geitenkaas en komkommer
T: -
A: 2 meergranenwraps met guacamole, tomatensalsa, kip, paprika, ijsbergsla, creme fraiche en pijnboompitten
T: grapefruit

B: 26 km fietsen, 45 min paardrijden

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:03

Kom op paardje_2009, je bent je dag hartstikke goed begonnen! Het lukt je heus om de rest van de dag ook gewoon te eten :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:25

O: 30g havermout, sojamelk, water, lijnzaad, honing, cacao
T: Banaan, 4 dropjes
L: 200g magere kwark met sinaasappelsap, honing en 10g havermout; 2 meergranencrackers met sojaboter, 1x kaas, 1x gekookt ei; glas sinaasappelsap
T: Appel
A: Vegetarische bami
B: 30min pilates, als ik me tenminste fit genoeg voel

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:29

O: 2 volkorenboterhammen (Pindakaas en halvarine)
B: 5 km fietsen
T: Appel
L: 3 volkorenboterhammen (Kaas, pindakaas, Nutella)
T: Ontbijtkoek
B: 5 km fietsen
A: Misschien warm ik de restjes peen-en-ui stamppot op, en anders brood
B: een uur paardrijden

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:41

O: havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel.
T: Banaan
L: 4 vk cracker met pindakaas en appelstroop.
T: 2 mandarijnen
A: Pasta met rode saus en groenten, gehakt en spinazie.

B: 30 min fietsen