Havermout ontbijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Havermout ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:29

Oh my :~ Daar moeten we toch eens heen...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:30

Ik ga mee! :D

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:38

Me to!!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:29

Hahaha!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:45

Ik ga zeker meeee :9 :9

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 09:16

Net mn havermout met een theelepel chiazaad gegeten. Proef er net zoals de lijnzaad wederom niks van :)
Maar het kan toeval zijn, maar mn buik begint toch te rammelen! Denk dat dit straks een bezoekje toilet word :')

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 10:54

haha, sterkte!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:48

Boktmeeting in NYC??? :))

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:07

Hoi! Ik meld me, ik ben ook een tijdje bezig met bewuste voeding. Gisteren haverhout gekocht, vanmorgen de havermout in de melk laten wellen voor 15 min, daarna in de magnetron tot het papperig is, appel erdoor, kaneel, chiazaden en goijbessen ik heb het binnengehouden maar werd er nog niet echt blij van :P Kreeg het moeilijk weg. Wat heb ik verkeerd gedaan?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:23

Op zich niks, morgen gewoon nog eens proberen. Je moet er even aan wennen. :)
Ik vind de gojibessen overigens nog niet zo bij de rest passen qua smaak.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:25

KarinvdM schreef:
Op zich niks, morgen gewoon nog eens proberen. Je moet er even aan wennen. :)
Ik vind de gojibessen overigens nog niet zo bij de rest passen qua smaak.

Die bessen vond ik er wel lekker in, beetje zoet en ik ben een zoetekauw. Ik heb het geen nacht laten wellen, lees dat dat ook kan om het zachter te maken. Hoeveel eetlepels havermout doen jullie in de melk (gewoon kom formaat?)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:29

Ik heb vaak 30 gram havermout (en/of gerstevlokken en/of speltvlokken) en 5-10 gram chia.
Eerst wel ik de chia in 50ml water en daarna voeg ik de havermout en ongeveer 150 ml sojamelk/vanilledrink/amandelmelkrijstmelk/hevermelk of een mengsel daarvan toe en dat laat ik een nacht staan.
's Ochtends voeg ik eventueel nog meer toe als ik het te dik vind.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:58

Gewoon even wennen inderdaad! Als je van zoet houdt, kun je er misschien ook eens een banaan doorheen doen. Ik vond het in het begin zelf heel lekker om een theelepeltje appelstroop (zonder toegevoegde suikers) toe te voegen. Het is even experimenteren, je moet even ontdekken wat jouw smaak is. Sommigen eten het warm, sommigen altijd koud, de een vindt het met banaan niet te eten en de ander zweert erbij :)) Dus lekker uitproberen en over een week wil je niet meer anders!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:51

CK88 schreef:
Hoi! Ik meld me, ik ben ook een tijdje bezig met bewuste voeding. Gisteren haverhout gekocht, vanmorgen de havermout in de melk laten wellen voor 15 min, daarna in de magnetron tot het papperig is, appel erdoor, kaneel, chiazaden en goijbessen ik heb het binnengehouden maar werd er nog niet echt blij van :P Kreeg het moeilijk weg. Wat heb ik verkeerd gedaan?

he, dat is mijn dagelijks ontbijt, ik ben er gek op.
ik laat alleen de chiazaden en gojibessen wellen, daarna ga ik alles in het pannetje koken, heerlijk, maar ja, smaken verschillen!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:03

Knakker schreef:
CK88 schreef:

he, dat is mijn dagelijks ontbijt, ik ben er gek op.
ik laat alleen de chiazaden en gojibessen wellen, daarna ga ik alles in het pannetje koken, heerlijk, maar ja, smaken verschillen!

Kook je de goijbessen en de chiazaden ook mee? Gaat de werking er dan niet uit?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:05

ja hoor, gewoon meekoken.
De werking eruit? Nee, dat geloof ik niet, hoelang zou het koken? nog geen minuut.
Ik denk dat het in de magnetron slechter zal zijn.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:11

Many schreef:
Gewoon even wennen inderdaad! Als je van zoet houdt, kun je er misschien ook eens een banaan doorheen doen. Ik vond het in het begin zelf heel lekker om een theelepeltje appelstroop (zonder toegevoegde suikers) toe te voegen. Het is even experimenteren, je moet even ontdekken wat jouw smaak is. Sommigen eten het warm, sommigen altijd koud, de een vindt het met banaan niet te eten en de ander zweert erbij :)) Dus lekker uitproberen en over een week wil je niet meer anders!

Brrr appelstroop dat heb ik ook eens geprobeerd, want ik houuuuuu van appelstroop, maar ik vond het echt heel vies :')

Ben zelf trouwens over op havervlokken voortaan, vind ik net wat lekkerder. En eet het met rode bessen, paar krentjes en bevroren cranberry's :9

Ohja en een beetje suiker, maar daar zoek ik nog een vervanger voor. Had eerst jam, maar daar zit alsnog super veel suiker in en daar doe ik er meer van in dan pure suiker das die vervanger is ook niets :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:32

Ik gebruik wel honing ipv suiker (Bio) of stevia, maar dan moet je wel goed uitkijken wat je koopt, want veel wat als stevia wordt verkocht zit nog vol met troep.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 12-09-13 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:04

Wow van het laatste deel van de zin kan ik echt geen Nederlands maken :))

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:09

Sorry, Ipad was weer bezig, ik heb het aangepast. :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:32

Lang leve de iPad :D
Je kan ook als zoetstof fijn gehakte verse (ah!) dadels proberen!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:42

Many schreef:
Wie gaat er mee havermout eten in New York? :)) http://www.culy.nl/inspiratie/oatmeals- ... el-in-nyc/

Omg <3

Zoiets kan alleen maar in Amerika, hier zou zoiets nooit lopen :')

Geweldig!

Ik eet overigens tegenwoordig mijn havermout met vanille soya melk of bananen soya melk. Is echt ontzettend lekker!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:09

Ik heb het vanochtend geprobeerd met een theelepel 7-vruchtenstroop. Maar ik proefde het niet echt, vond het nu een beetje en laffe hap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:48

NeverGiveUp schreef:
Many schreef:
Wie gaat er mee havermout eten in New York? :)) http://www.culy.nl/inspiratie/oatmeals- ... el-in-nyc/

Omg <3

Zoiets kan alleen maar in Amerika, hier zou zoiets nooit lopen :')

Geweldig!

Ik eet overigens tegenwoordig mijn havermout met vanille soya melk of bananen soya melk. Is echt ontzettend lekker!

zou je denken? Ik vind het wel een goed concept hoor... En in nederland heb je ook een heeeeleboel mensen die zweren bij havermout inmiddels :P Dus op een station ofzo, naast een broodjeszaak. Ik ben voorstander :+ Maar wsl ben ik de enige :')

Vanochtend havermout met (fijngehakte) dadels, kaneel en amandelmelk gegeten. Proefte gewoon zoals ik het als kind at, met witte suiker en kaneel dus. Lekker zoet... :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:03

Mmmm met dadels lijkt het me wel erg lekker!

Wordt wel een dure boktmeeting hoor, allemaal naar de States :+