Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Blimm

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:38

O hartige oliebollen, klinkt goed! Ik heb voor tweede kerstdag hartige cup cakes gemaakt met spinazie en geitenkaas. En pijnboompitten. Viel goed in de smaak. Al ben ik er zelf niet zo'n fan van, haha...

Hoe Zijn ze geworden? Ik heb oliebollen gemaakt, smaakten goed volgens manlief.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:39

Latruda schreef:
Ik ben bezig met deze S'more cupcakes voor oudjaarsavons! Koekbodem zit er nu in en nu bezig met de chocolade cakelaagje..

http://www.cupcakerecepten.nl/2012/11/s-mores-cupcakes

O ja die zien er lekker uit! Met dat opgeklopte eiwit, toevallig van de week gelezen dat recept. Al voorgeproefd?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:10

Oe die Cupcakes zien er heerlijk uit!

Oliebollen en appelbeignets, nog nooit zelf gemaakt. Maar natuurlijk ga ik ze morgen wel eten! :D

En ik ga morgen ook weer eigengebakken taart eten, welke taart het wordt weet ik nog niet. Ligt eraan waar nog een stuk van over is, haha! http://mijnzoetebesluit.blogspot.nl/201 ... t-end.html

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:13

Wauw, vooral die perentaart ziet er fantastisch uit Mara! :9 Vind het bijna jammer dat ik geen peer lust. _O-

Oliebollen heb ik zelf ook nog nooit gemaakt. Mama maakte ze wel altijd zelf, maar wil ze dit jaar gaan kopen. -O-

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:23

Geen peer lusten? Wat is dat nou weer >;) Haha, maar je kan ook ander fruit gebruiken hoor! Als je appel wel lekker vindt of bijvoorbeeld perzik of abrikoos. Moet je alleen even kijken hoe je het fruit snijdt zodat het er cool uitziet. ^^

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:07

Ze smaken echt vreemd, ik vind ze wel lekker, manlief heeft liever echte en de kids vinden ze echt niet lekker -O- .
Maar goed, het zijn er maar 12 geworden, dus die komen wel op.
Ik heb ze eens bij de slager geproefd, die had gehaktkruiden ofzoiets gebruikt, die waren echt lekker(der).

Ik ga je blog even lezen Mara.

Appelflappen ga ik morgen bakken, old fashioned way met appelringen door het beslag en in de olie.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:28

_Mara_ schreef:
Geen peer lusten? Wat is dat nou weer >;) Haha, maar je kan ook ander fruit gebruiken hoor! Als je appel wel lekker vindt of bijvoorbeeld perzik of abrikoos. Moet je alleen even kijken hoe je het fruit snijdt zodat het er cool uitziet. ^^

Tja, het zijn gewoon van die vieze, glibberige dingen. Jekkes. :D
Met ander fruit vind ik nog wel een goed idee. Denk dat ik dat maar even in mijn achterhoofd houdt. Alleen nog bedenken hoe je dat dan moet snijden. Dat is het mooie aan een peer, die zijn vrij lang dus meer 'taartvullend' om het zo maar te noemen. :))

Ik denk ook niet dat ik het geprobeerd had Laurabram. O:) Wel jammer dat ze niet zo lekker zijn. Had je ook nog gewone gemaakt?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:32

Nee, dat dan weer niet. Die halen we altijd bij een kraam om de hoek, bakker woont bij ons in de straat en die zijn altijd goed.

Ach, als je niks probeert weet je ook niks.
Ik probeer graag recepten uit, soms zijn ze heerlijk, soms zijn ze echt niet voor herhaling vatbaar. Enkele reis kliko komt gelukkig heel zelden voor.

Peren vind ik lekker, bananen daarintegen lust ik dus echt absoluut niet.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:34

Daar heb je gelijk in. Ik ben wat eten betreft een beetje een scheiterd. :))

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:37

Het scheelt dat ik zelf heel veel lekker vind. Mijn tafelgenoten zijn ook niet altijd blij met mijn experimenten ^)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:53

Saskiaa_ schreef:
_Mara_ schreef:

Tja, het zijn gewoon van die vieze, glibberige dingen. Jekkes. :D
Met ander fruit vind ik nog wel een goed idee. Denk dat ik dat maar even in mijn achterhoofd houdt. Alleen nog bedenken hoe je dat dan moet snijden. Dat is het mooie aan een peer, die zijn vrij lang dus meer 'taartvullend' om het zo maar te noemen. :))

Ik denk ook niet dat ik het geprobeerd had Laurabram. O:) Wel jammer dat ze niet zo lekker zijn. Had je ook nog gewone gemaakt?

Denk dat het met appel nog wel moet lukken, moet je wel beetje grote appel nemen. Maar die in vieren, klokhuis eruit en dan ook in een waaiervorm snijden. Ze zijn misschien iets korter dan peren maar dat maakt opzich niet uit. Jonagold zijn best grote appels, in ieder geval, die ik hier heb liggen zijn enorm. Die vullen een vorm van 23 cm denk ik wel. :)

Jammer dat ze niet zo lekker waren LB! Maar inderdaad, gewoon blijven proberen! Trail and error is nog de beste methode. ^^

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:59

Vind ik ook Mara, als het me wat lijkt probeer ik het gewoon.

Hihi, ik zat jouw laatste blog-update te lezen en was nieuwsgierig naar de limoentaart van Nigella, dus ik denk: even googlen.....
Ik had limoentaart Nigella Lawson ingegeven, wat komt er als derde bovendrijven???? Jouw blog :wow: .

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:03

Haha, cool! Hij is ook al 209 keer bekeken, die post zie ik net. Mijn moeder is ook wel eens gaan googlen, als je zoete besluit intikt besla ik de eerste 2 pagina's van google. Haha. Ik kom er ook achter dat veel mensen in mijn omgeving mijn blog ook lezen. Zowel op mijn werk als bij een vriendin thuis en haar vriend zei dat die de laatste taart er zo lekker vond uitzien. Allemaal stille lezers die geen reactie achterlaten. Haha.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:09

Leuk joh!
Die limoentaart klinkt trouwens geweldig. Ik heb nog een potje gecondenseerde melk in de kast staan O:)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:25

Zeker maken! Hij is echt heerlijk! Het zoete van de gecondenseerde melk met het zure van de limoen of citroen, hemels!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:42

Laurabram schreef:
Leuk joh!
Die limoentaart klinkt trouwens geweldig. Ik heb nog een potje gecondenseerde melk in de kast staan O:)

Die is echt zooooo lekker! <3
Leuk dat je blog zo populair is! :D

Ga die taart eens proberen met appel, dat lijkt me wel wat.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:10

Let me know hoe die was Saskia! En foto ook natuurlijk! :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:28

Lekkere dingen komen weer voorbij! :9

Jammer van de oliebollen! Gewone zijn ook erg lekker :9

Ik kan weer eten verdragen dus ik kan ook weer over eten praten. :') Zelf eet ik nog niet al te best, ben wel 2 kilo kwijt *\o/*

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:37

Gecondenseerde melk is sowieso :9

Die Smores cupcakes zien er erg lekker uit, die ga ik ook even opslaan.

SF, fijn dat je je ook weer beter voelt.

Mijn kerstbaksels waren veel en veel te veel, dus had heel veel over. Maar alles was best goed of heel goed gelukt.
Amandelcreme was iets te gaar onderin, maar bovenin was hij super :9

Cookie dough truffels waren ook heerlijk. Is effe klooien met de chocola idd, maar uiteindelijk wel gelukt. Letterlijk één voor één door de chocola halen en dan gaat het wel goed.
Meringues gemaakt, wederom :9 en dan een deel gevuld met citroenroom en een deel met chocoladeroom. De citroenroom was een beetje te dun, dus die liep er al snel tussenuit, maar de chocoladeroom werkte erg fijn.
Amandelpraline, heel simpel, maar lekker, al denk ik dat ik erg volgende keer wat chocola bij gooi.

Dan tot slot de koffie-karameltruffel. Dat was een drama :o die heb ik ook niet met kerst geserveerd. Nog een paar trucjes erop losgelaten en nu lijkt het ergens op, dus ze gaan morgen mee naar oud/nieuw feestje, maar denk dat ze heel erg machtig zijn :D

Voor morgen ook nog een banoffepie gemaakt op verzoek en er gaat een restant van bovenstaande mee, dus heb al gemeld dat ze niet teveel oliebollen moeten kopen :D

Daarnaast ook nog een bananenbrood voor thuis, want had nog bananen over en daarnaast ook nog wat gesmolten chocola, dus die er maar overheen gegooid, heel vervelend :o

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 08:58

Ja die perentaart ziet er hemels uit! Heel mooi, kan zo in een kookboek!

Iedereen alvast fijne jaarwisseling!

Ik wilde nog iets bakken maar wist niet wat en moet zo werken tot 17 dus het wordt volgend jaar pas weer.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:26

Ninaka, jij had echt veel gebakken zeg.

FuGeLiCu fijn dat je bent opgeknapt. Kilo's kwijt is handig (als je ze kwijt wilt tenminste ;) )

Straks beslag maken voor de flapjes/beignets en appels schillen. Die heb ik eerder gemaakt dus die zullen wel smaken.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:42

Wow Ninaka! Dat zijn pas veel baksels! Klinkt allemaal echt heeeeeeeeeerlijk! Gelukkig is het nog goed gekomen met je koffie-karameltruffel.

Voor mij geen gebak meer dit jaar (gebak in de zin dat ik het zelf ga bakken), moet zometeen werken en daarna gezellig het eindejaar vieren bij een vriendin die jarig is en een groot feest georganiseerd heeft. Woensdag ben ik waarschijnlijk weer aan de beurt. :)

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:39

zo oliebollen en appelflappen zijn klaar en de appelbollen en rozijnenbrood had ik gisteren al gedaan. Zag weer heerlijke dingen voorbij komen die ik zeker ook eens wil gaan proberen perentaart klinkt lekker.
Iedereen een heel fijn uiteinde en goed begin 2013

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:42

Klinkt lekker Ninaka! Ik wil die cookie Dough truffels ook nog een x maken.

Ik heb net mini cupcakes gemaakt. Ze blijvnw 'kaal' niet iedereen hier vindt t lekker, dis mogen ze lekker zelf versieren haha

Afbeelding

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:30

MMm, zien er lekker uit die cakejes van hierboven:D

Nou, mega muffin staat in de oven:P Is een apart geval. Heb het recept exact gevolgd, maar de cake komt van geen kanten omhoog. Moet nog een minuut of 10, dus ben benieuwd naar wat er gaat gebeuren :o
Ga er trouwens een slagroom- kwark vulling indoen.