Sterkte Toad! Wat naar
Nien1984 schreef:Wat bedoel je met honger afleren Vogeltje?
Dat honger voor een groot gedeelte klassieke conditionering is. Je lichaam denkt: 'hey, meestal gaat ze eten rond deze tijd' en start dan alvast met het voedselverwerkingsproces. Dit proces bestaat uit 3 of 4 fasen, en de eerste fase wordt vergezeld door het hongergevoel. Dus stel je eet altijd ENORM veel, veel te veel eigenlijk, dan heb je dus nog steeds gewoon honger, puur omdat het hongergevoel eigenlijk niet veel meer is dan je lichaam die denkt: 'binnenkort wordt er gegeten, dus ik ga alvast starten met verwerken!'.
Dus als je, objectief gezien, weet dat je véél te veel eet, maar denkt dat dat moet omdat je anders honger hebt, is dat eigenlijk dus onzin. Want honger is een gevolg van eten, niet andersom
Dus stel je eet zo'n 500 calorieën per dag teveel, omdat je anders 'honger hebt', kan je gewoon stoppen met die 500 calorieën teveel en dan verdwijnt je hongergevoel na een tijdje vanzelf zeg maar. Dat bedoel ik ermee.
Wat ik eigenlijk wou zeggen is: hongergevoel is dus géén teken dat je een voedsel- of energietekort hebt, maar een teken dat je lichaam verwacht dat er binnenkort gegeten gaat worden.
Maar natuurlijk moet je wel genoeg eten, anders is dat erg slecht voor je lichaam. Voordat mensen verkeerde conclusies uit mn verhaaltje gaan trekken.. 
Editje: hoe het met krachttraining en benodigde voedingsinname zit weet ik niet, dat werd niet behandeld op mn studie..