Waauw, wat een prachtige taarten zijn er hier weer gepasseerd !
Ine23
Geplaatst: 21-01-12 21:42
Ik lees al een hele tijd mee en ben echt ontzettend onder de indruk van wat jullie hier allemaal voor kunstwerken kunnen maken!
Nu zeker, aangezien ik vandaag mijn 1e beklede taart ooit heb gemaakt en ik moet zeggen dat het niet zo'n super succes is geworden . De biscuit is goed gelukt, had met temperatuur opbouwen gewerkt en heeft uiteindelijk zo'n 40min in de oven gestaan. Wilde een mokkacrème maken (recept van de leukste taarten.nl) maar die werd veel te waterig waardoor de boter was geschift (had waarschijnlijk teveel siroop gemaakt). Dan maar de biscuit gevuld met frambozenconfituur en afgesmeerd met chocoladebotercrème. So far so good... Maar dat bekleden is me nogal een werk! Ik ben nogal onhandig met netjes te werk gaan, dus er zaten hier en daar scheuren in waar de vulling dus naarboven kwam... Uiteindelijk nog best tevreden over het resultaat, had geen crisco dus heb nog hier en daar zichtbare poedersuiker. Had op de leukste taartenshop wat uitstekers gekocht, maar die bleken erg klein te zijn en op de 1 of andere manier bleef de marsepein er gewoon aanplakken? Als ik de marsepein uit de uitstekers wilde halen werd het gewoon 1 kliederboel en leek het helemaal niet meer op de bloemetjes die ik wilde. Dan maar zelf dingen uitgesneden met een mes en heb ze vastgeplakt met gesmolten chocolade, wist niet echt iets beters .
Ik hoop in de toekomst echt te verbeteren en dit topic te volgen... Dit is de taart uiteindelijk geworden (SOG= studie ontwijkend gedrag, ik zit stiekem in mijn examenperiode ):
Owja, ik heb een kenwood prospero en heb alles met de ballonklopper gedaan, aangezien de mokkacrème met de K-klopper helemaal was mislukt. Vond die ballonklopper wel fijn werken
Ik vind hem nog niet zo slecht hoor Voor mokkacreme maak ik vaak de oploskoffie helemaal fijn tussen twee lepels en doe deze dan zonder water door de botercreme. Een dagje in de koelkast laten staan en dan nog een keer goed doorroeren voordat ik hem ertussen doe.
Dankje . Ik hoop dat ik er snel wat mee weg ben, vind het wel erg leuk om te maken! Heb dit recept gebruikt: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/4 ... r%C3%A8me/ Hiermee leek ik erg veel siroop/koffie/dooiers te hebben in verhouding met de boter, dus volgende keer eens gewoon met oploskoffie door de botercrème proberen
Bovenkant van de zak naar buiten vouwen, spuitzak in een glas zetten en dan met een mes erin lepelen. Tenminste, zo doe ik het (vaak nog zonder glas) en ik heb nooit last van knoeien.
Lindas2
Geplaatst: 22-01-12 00:06
Mooie taart woldhoeve!
Zag ook nog leuke cupcakes en taartjes voorbij komen! Die van Jojanneke was erg leuk!
Ga van de week ook weer eens even flink aan de bak .
Heb trouwens ook een kleine pvc pijp voor kleine stukjes uit te rollen, echt ideaal