Taarten decoreren XVI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Re: Taarten decoreren XVI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:52

Ben ik nou echt een zeikerd? Zit op deze site te kijken: http://www.thelittlecakeshop.nl/The_Lit ... /HOME.html
Vind de taarten prachtig, heel mooi gedetailleerd etc. Maar ik vind bij veel taarten de afwerking niet zo? Ik kan het haar echt niet verbeteren, maar het viel mij op?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:59

Whahaha, die kat!
Ik zit echt hardop te lachen in m'n uppie!!!

Myrthe: bij de Jamin hebben ze ook uitstekers en inderdaad de mix van FunCakes gebruiken voor de botercreme, dan kan hij gewoon niet mislukken en is nog lekker ook.
Ik doe er zelf nog wat druppels Vanille-aroma uit zo'n fles van Dr.Oetker doorheen. (gewoon te koop bij de supermarkt. Staat bij de taart/pannekoekmixen)

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:10

josie schreef:
Het logo van het asiel er bij?

Plaatje van hond en kat als puzzelplaatje?

Foodprintplaatje van een foto van je vriendin er bij, maakt het wel heel persoonlijk ;)

Ben bang dat ik je niet kan helpen Kinke, te weinig ervaring hiermee

Rinske schreef:
Een 3D kat of hond :P ?

Dankjewel allebei! Logo van de praktijk heb ik nog niet eens naar gekeken! Goed idee..

Puzzelplaatjes houdt ik persoonlijk niet zo van met dieren.. En Boetseren al helemaaaal niet. Wil het beetje abstract houden het is ook maar een 17.5 cm taartje ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:20

Silhouetten spuiten op het taartje? In grijs of zwart ofzo? Dat geeft wel een strak resultaat denk ik :) .

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:21

Ja dat zou ook wel gaaf zijn! Ik heb het logo opgezocht en daar loopt een soort van frequentie van het hart door.. dus die kan ik over het midden doen.. halsband onderaan en wat kattenpootjes. En dan nog ergens bedankt! Dan ben ik denk ik al een heel eind :D

Dankjewel!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:16

Wauw wat een mooie taarten komen er weer voorbij :j .
Heb net m'n laptop weer terug gekregen, dus het afkicken viel mee := .

Lig dubbel van die kat op het filmpje _O- , geweldig!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:25

Zoefff schreef:
Weer even uit mijn mee lees hoekje.

Wat een ongelooflijk mooie creaties komen er weer voorbij!!
Ik heb een vraagje over Royal Icing. Ik heb mix gekocht, maar moet het eigenlijk in de oven gebakken worden zoals meringue of hard het zelf uit in de koelkast?? Kan het niet echt ergens vinden.
En stomme vraag misschien maar smaakt het ook een beetje als meringue??

Royal icing hardt vanzelf uit. Het smaakt....zoet...het is voornamelijk suiker :)

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:27

In augustus mag ik CC maken voor een bruiloft. Alleen nu willen ze eigenlijk wat proeven. Hoe doe ik dit. Hoe maken jullie altijd afspraken voor CC?
* ff spoed vraagje ik hoop dat jullie me kunnen helpen*
Laatst bijgewerkt door woldhoeve op 05-07-11 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:28

Nou gewoon, een proefavondje. Cc's met diverse vullingen en verschillende manieren van decoreren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:30

Pff nou ik had vorige week spullen besteld via deleukstetaartenshop.. GLS was qua bezorgen 1 euro goedkoper, dus ik dacht doen we die.. Gister een niet thuis briefje in de bus (terwijl ik had aangegeven dat het bij de buren bezorgd mocht worden :( ) Wou ik vandaag via hun website een afspraak inplannen voor nog een keer bezorgen (staat op dat briefje hoe dat moet) Krijg ik via de site een foutmelding.. Moet ik bellen naar zo'n nummer (€1 per gesprek, dus daar ging mijn voordeel :+ ) Zegt zo'n miep dat het al 2x is aangeboden en ik het op moet halen uit Groningen :( Nou das heel bijzonder.. Vriendlief was vandaag de hele dag thuis en voor het huis in de tuin bezig.. Buren zijn ook de hele dag thuis en ik had geen briefje van de 2e x.. :( Morgen dus maar eens bellen met dat depot waarom ze mijn pakje blijkbaar niet willen bezorgen.. :+

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:31

Heb je dan een naturel CC. En met de vullingen dan maak je voor elke vullen een heel klein beetje aan?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:32

Sjah...qua vullen is het wel lastig omdat je kleine beetjes nodig hebt...dat is waar...

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:33

MM vul jij ze niet dan?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:35

Ik maak ze nooit zoveel :D

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:36

Maak je ze wel in opdracht?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:37

Behalve koekiemonsters, niet echt nee _O-

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:40

owh... haha

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 08:44

kinke thanx :)

relaxed super irritant!! heb dat op kantoor ook een keer gehad. Heb toen naar de leverancier gebeld dat ik het niet ontvangen heb en ook geen briefje heb. Met de vraag of zij het uit konden zoeken en konden zorgen dat ik zo snel mogelijk mijn pakket kreeg.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:58

GLS doet wel vaker 'vreemde' dingen, zo scannen ze met enige regelmaat: 'vandaag gesloten' terwijl ze niet eens bij je aan huis zijn geweest en het ook geen bedrijfspand betreft.......... ze horen dan heel wat anders te scannen ('route niet afgemaakt'), want ze hebben het dan te druk en kunnen het die dag niet bij je afleveren, maar onderneem je dan geen actie, dan wordt het ook niet bezorgt, terwijl zij het verkeerd doen........vaak kan er nog geen sorry vanaf.......... :(

Advies: neem even contact op met DLT, zij regelen het in principe verder voor je ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:05

Nou GLS depot in Groningen gebeld en die zeiden dat het gewoon maar 1x is aangeboden.. Dat klopt dus wel. Morgen leveren ze hem af bij een depot (de computerwinkel) hier in het dorp en kan ik het daar weg halen :)

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:43

Misschien eeen domme vraag, maar kan je niet gewoon jam, of choco pasta gebruiken om tussen de lagen van de taart te smeren?
Ik heb trouwens de marsepein van xenos gebruik.. zag die in het schap en dacht, laat ik het eens proberen..
Ik wilde namelijk morgen een taart maken voor het afstuderen van mn zus, dus de funmix bestellen is een beetje kort dag

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:04

even een vraagje voor de kenners onder jullie.
omdat ik op vakantie ga heb ik voor mijn neefje een taart gemaakt voor zijn verjaardag. bekleed met marsepein. bovenop komt een ouwel. kan deze ook in de vriezer of is het beter om deze op het laatste moment als hij ontdooit is erop te leggen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:17

ik zou er niet op gokken zoekend. Ouwel lijkt me kwetsbaarder dan een frosty sheet.

Myrt, tuurlijk kun je er chocopasta of jam tussen smeren. Kijk wel uit met jam, dat veroorzaakt smeltend marsepein, dus zorg ervoor dat je de biscuit goed dichtsmeert met botercreme.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:45

bedankt Kinke, dan maak ik deze ( morgen) gewoon met chocopasta, kan ik daar dan ook van die diepvries (ontdooide ) \frambozen tussen doen? dat las ik weer ergens anders..
Dan voor de volgende keren zal ik die funmix eens gaan proberen!
Bedankt!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:03

:wave:

Even niet langs geweest, topic uit het oog verloren, maar ook even geen taarten gebakken. Ja een, waar ik erg trots op ben, maar ik zit nog steeds op schoonzusje te wachten voor de foto's ^)

Heb wel weer prachtige creaties voorbij zien komen. Wat een vakmensen lopen hier rond.

Maar, een vraagje tussendoor. Ik vier mijn verjaardag op de camping waar we dan al een week zitten. De biscuit bak ik de dag van vertrek om op de camping in de vriezer te gooien en de planning is om ter plekke, daags van tevoren oid, de taart te vullen en af te maken. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit wat ik met de botercreme moet doen. Ik wil eigenlijk niet met Kenny gaan slepen en botercreme die ingevroren is geweest ben ik ook niet zo happy mee. Kan ik de botercreme ook een week in de koelkast bewaren?