Oke dat is natuurlijk overdreven, maar wou een stuk marsepein van mn 10kg homp funcakes marsepein afsnijden en dat is harddddddddddd..
Dus ik was aan het snijden en snijden, schoot opeens mn mes uit, gelukkig trok ik direct mn vinger weg anders was de schade erger.. maar mn hele hand zat binnen no time onder het bloed, maar dat is wel vaker met n klein sneetje, dus ik afspoelen vinger ondr de kraan, pleister erop, handschoentjes aan en doorgaan.. ik heb n hoge pijngrens namelijk.. maar toen ik een uurtje later keek.. die snee is echt heel diep had denk ik geplakt moeten worden..
Jaime Hoe is het nu met je vinger? Al afgestorven?
Jaime_
Geplaatst: 29-09-10 14:02
Haha ja zo ben ik idd, gaat vanzelf wel weer over denk ik altijd maar hou niet zo van huisartsen enz.
K werk helaas altijd met funcakes, laatst op de workshop met zeelandia gewerkt en dat is fijn!!! Maarja heb nog een paar kg funcakes marsepein staan, dus dat moet gewoon eerst op, het is al duur genoeg..
Mayo
Geplaatst: 29-09-10 14:02
Ik werk altijd met Zeelandia 1:3 marsepein
Jaime_
Geplaatst: 29-09-10 14:05
Nee hij leeft nog het is precies aan de zijkant, enige nadeel is dat het precies op zo'n buiging is, dus toen ik net de pleister eraf haalde en mn vinger boog zag het er wel creepy uit, zag je echt zo'n gapende snee, gelukkig was het wel een heel scherp mes dus het wordt vast een mooi litteken
Ben al goed bezig voor de beurs, al 2 vierkante biscuits gebakken en alvast 1,5 kg marsepein gekleurd (ivm mn pols moet ik dat echt in delen doen!) daarnaast vast een vooraadje vullingen gemaakt.. (heleboel 1:1 voor het afsmeren, aardbeien bc, meloen bc, bananen bc en hazelnoot bc)
En wil vandaag nog minstens 3 ronde biscuits bakken
Lindas2
Geplaatst: 29-09-10 14:06
Oeps Jaime! Das niet best. Misschien kan het alsnog geplakt worden?
Hoe kan ik eigenlijk de zijkanten van de taart mooi strak krijgen? En dan bedoel ik na het bekleden.. dat de lagen niet meer door de marsepein komen zoals je kon zien bij de spiderman taart.. Zou het schelen om 2x af te smeren?
Edit: ik zie net dat je niet van huisartsen houd . Je bent al flink op weg zeg voor de beurs !
Een paar pagina's terug plaatste iemand (ik dacht Kinke?) een link van een dame in een bakkerij die een mooie stapeltaart maakte. Zij smeerde met iets wits af, dat erg veel op slagroom leek. Weet iemand wat dat was? Het zag er ZOOO makkelijk uit hoe zij dat allemaal deed! Ik ben alleen met afsmeren al 20 miniuten bezig!
20 minuten?! hoe smeer jij af dan ? Ik kwak gewoon wat 1:1 botercreme op de bovenkant dit smeer ik dan uit over de bovenkant en pak de zijkanten ook mee, onderste cm laat ik vrij.. Dit doe ik met zo'n mes van wilton..
Dan gaatie ff de koeling in, ga ik water koken, water doe ik in een glaasje, paletmes erin, en dan taart uit de koelkast en met het warme mes alles glad strijken
Vrijdag komt hier een vriendin een taartje maken voor haar broertje. Nu heb ik in de vriezer nog een kapsel liggen van half Juli (kan ook iets later zijn). Kan ik deze nog gebruiken of een nieuwe bakken?
poeh, ik weet het niet nathalie. Kun je het niet vinden op deleukstetaarten.nl? kijk eens waar manlief gisteren mee thuis kwam Weet nog niet wat ik er mee kan maar ik ga het vast gebruiken
Heb een taart in de oven staan. Beschrijving volgens funcakes gevolgd. Na 35 minuten gekeken en erin geprikt, maar hij gobbelde nog. Laat ´m dus maar weer even in de oven staan. Lijkt me beter
Jaime_
Geplaatst: 29-09-10 17:37
Ja super! daar kun je idd oa bloemen op drogen zo een wil ik er ook nog hebben lieve man heb jij
@ nath ik denk dat t wel kan volgens mij is je biscuit in de vriezer zeker 3mnd houdbaar, onafgesmeerd en bekleed
Edit: heb net vast 1 taart bekleed, en hoe langer ik naar de kleur kijk hoe mooier ik het vind worden ik deed trouwens nog geen halfuur over het vullen/afsmeren/bekleden
Dus 20 min alleen voor het afsmeren is wel lang hoor