Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Lupinen zijn heel makkelijk te kweken, heb je zaad van planten gehaald of uit de winkel?
vanLotje schreef:Ik heb honderden en honderden pruimen in de boom. Elke dag haal ik er wel 50 af....en ik weet nu niet meer wat ermee te doen
Iemand ideen?
Pruimenjam vind ik niet zo heel lekker
Voor de liefhebber met kilo's tegelijk af te halen in Haarlem
lageveld schreef:Voor wie nog geen pompoenen heeft aan de plant: geen paniek. Niet elke bloem wordt een pompoen maar er is nog tijd genoeg. Ik meen zelfs dat het nog niet te laat is om jonge planten te zetten. Voor zaaien is het wel te laat.
Oogsten kan tot de eerste nachtvorst, hopelijk laat die nog een beetje op zich wachten.
De planten groeien momenteel echt als wilden. Wordt het te gortig met lange ranken dan kun je deze gewoon inkorten/afknippen.
De pompoenen worden normaal gesproken pas geoogst zodra het steeltje begint uit te drogen. Vanaf dat moment gaat er geen voeding meer naar de vrucht en zal dus niet verder groeien.
lageveld schreef:Voor wie nog geen pompoenen heeft aan de plant: geen paniek. Niet elke bloem wordt een pompoen maar er is nog tijd genoeg. Ik meen zelfs dat het nog niet te laat is om jonge planten te zetten. Voor zaaien is het wel te laat.
Oogsten kan tot de eerste nachtvorst, hopelijk laat die nog een beetje op zich wachten.
De planten groeien momenteel echt als wilden. Wordt het te gortig met lange ranken dan kun je deze gewoon inkorten/afknippen.
De pompoenen worden normaal gesproken pas geoogst zodra het steeltje begint uit te drogen. Vanaf dat moment gaat er geen voeding meer naar de vrucht en zal dus niet verder groeien.
Zidore schreef:vanLotje schreef:Ik heb honderden en honderden pruimen in de boom. Elke dag haal ik er wel 50 af....en ik weet nu niet meer wat ermee te doen
Iemand ideen?
Pruimenjam vind ik niet zo heel lekker
Voor de liefhebber met kilo's tegelijk af te halen in Haarlem
Ik heb een echt heeeeeeeeeerlijk recept voor pruimentaart (je kan trouwens bijna elke soort fruit gebruiken) het wordt een soort van cake en is echt zalig (gaat nu voor je zoeken)
ik heb hem!!http://www.eediete.nl/keuken/?p=85 heerlijk en hij lukt altijd!!
Zidore schreef:krijg hier pb dat ik zelf ook de pompoen kan bevruchten door met kwastje in de verschillende bloemen te doen (omdat 1 mannetje en1 vrouwtje is) iemand bekend met deze info??