Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fourth

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 08:29

Omg Annetje wat lekker wat lekker Haha!

Hmm ik ga qua gewicht wel ok geloof ik, zie er een stuk slanker uit dan een paar weken geleden gelukkig. Ik dwing mezelf gewoon elke dag drie/vier liter water naar binnen te werken, volgens mij moet ik dat gewoon volhouden.
Ik werd gister alleen wel versierd door een Antilliaanse man op straat...moet ik nou triest worden? Verdrietig Clown

Ohja:

O: 2 volkoren boterhammen halvjam, 1 met 20+ smeerkaas
T: -
L: Cup a soup, boterham met ?
T: Magere kwark, 2 kiwi's
A: Omelet met kaas oid
Laatst bijgewerkt door fourth op 12-08-06 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 08:30

Ilse wat raar zeg..moet je niet ongesteld worden oid? Daar word je in gewicht ook heel veel zwaarder van [dan ga ik dus niet eens meer op de weegschaal]

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 08:52

Gaat hier prima. NOg geen last van eetbuien (eigenlijk nooit gehad, maar ik geen snaai-drang). Wel wordt het vandaag lastig om aan mijn verbranding te komen. Ik heb dienst en kan dus niet te ver van huis. IK wil nog wel naar de winkel in het dorp, dat is 10 minuutjes lopen. Daar hebben ze vandaag sportkledingverkoop met korting tot 75%. Ik wil nog graag een hardloopbroek voor van de winter (lange broek), wie weet kan ik daar voordelig slagen!
Misschien dat ik nog naar de stad ga, maar dan vraag ik mijn schoonmoeder mee. Mocht ik dan opgeroepen worden, dan kan zij met de kids naar huis (zij heeft achterwacht voor mij). Vanmiddag dan nog het een en ander aan het huishouden doen, dan wordt het misschien nog iets!

@Annekeg: Wat goed dat jullie zo aan het afvallen zijn! Mijn man wil nog steeds niet met mij meedoen. Is eigenlijk wel nodig, want hij heeft een ontzettende buik, en ik heb wel eens gelezen dat die mensen meer kans maken op hart/vaatziekten?
Hoe oud zijn jou kinderen?

@Ilse: Ben jij al die tijd alleen nog maar aan het aankomen, of ben je ook al wel afgevallen? Hoe was je eetpatroon hiervoor? Ik heb eens van iemand anders gehoord die altijd erg slecht at, geen vast eetpatroon, sloeg regelmatig een maaltijd over om dan 's avonds laat nog te gaan snacken. Die persoon die ging ook over op 3 maaltijden op een dag, en vaste tussendoortjes, en die was in no-time ook een aantal kilo's gegroeid.

annekeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 10:09

Spetterlover schreef:
wat goed zeg, annekeg Lachen
Alleen Sonja Bakker is niet geschikt voor kinderen he, dus pas daar wel mee op!

Nou, wees maar niet bang....mijn kinderen zijn 14 en 16 en waar dat idee vandaan komt dat het niet geschikt zou zijn voor kinderen...echt onzin...gewoon gezond eten is het en je krijgt genoeg van alle vitaminen binnen.
Het was voor ons een opstapje en het heeft gewerkt. We volgen nu onze eigen koers en dat gaat prima!!

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:14

@ Ilse; hoe kan dat nou?! Je bent toch super netjes bezig de laatste tijd??

@ Annetje; hoe was de taart in zijn geheel? Lekker? Haha!

Afgelopen week echt heeeeeeeel veel gesnoept; echt chips, chocola, drop, fudges, ijs. Ik kan alleen niet zo goed meer tegen zoveel suiker.

Vandaag:
o: bak magere yoghurt met cruesli
l: boterham met ei oid, stuk meloen
a: uiteten caribisch restaurant; en kan me niet inhouden, is personeelsetentje met verplicht voor, hoofd en nagerecht en nog thee of koffie.... Haha!

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:24

Nouja 1000 calorieen per dag voor kinderen die nog in de groei zijn lijkt me niet zo gezond. Al is t wel beter dan drie zakken chips op een dag wegwerken.

Boodschappen gedaan dus definitieve update Knipoog

O: 2 volkoren boterhammen halvjam, 1 met 20+ smeerkaas
L: Cup a soup, boterham met 20+ smeerkaas
T: Magere kwark, 2 kiwi's
A: Maaltijdsalade AH

Ik zit volgens mij zwaar onder de calo's die ik nodig heb op een dag maar ik vrees dat het voor mij toch echt de enige methode is en verder heb ik totaal geen honger oid, dus ik laat t maar zo.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 11:31

Sizzy schreef:
Argh ik ben echt heel erg bezig de laatste dagen. Het lijkt wel alsof ik het niet meer kan oppakken of zo Scheve mond
Was vanmorgen een kilo zwaarder, dat is de druppel Haha!

O: magere yoghurt met fruit'n fibre
T: verse ananas
L: twee bruine boterhammen met linesse en jam
T: een opkikker en een appel
D: zilvervliesrijst met chicken tonight
T: 1 wijntje

15 km fietsen en 2 paarden rijden (intensief)

Ben trots op mijn dagje gisteren Lachen Ben bij vrienden wezen eten, en die hadden ook allemaal stokbroodjes met lekkere kaasjes, maar heb niks genomen! Haha!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:07

fourth schreef:
Ik werd gister alleen wel versierd door een Antilliaanse man op straat...moet ik nou triest worden? Verdrietig Clown

Nee joh!! Je moet juist een beetje trots op jezelf worden! Enne die antillianen proberen het gewoon altijd volgens mij Tong uitsteken

Nou ja antilliaanse feesten waren dus erg leuk, maar die caipirinha's waren STERK!! Misselijk damn ik was na twee volledig van de wereld en voel me nu echt brak...Maar wel heel veel mooie mannen gezien Haha! Vanavond weer, ik moet al om 19.00 klaarstaan...

Planning:
o: twee witte broodjes met halvajam (ik weet het, geen goed begin van de dag Tong uitsteken) laat
l: magere melk met allbran, een appel en twee kiwi's
a: nog geen idee...

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 13:24

En dat was een chocoladekoek *oeps*

Ik haat vergaderingen! Als iedereen aan het eten is is het zo moeilijk om neen te zeggen. Nu ja, het zal wel zonder probleem kunnen Lachen.
Vanavond BBQen in bedrijf van vrienden, dus dan zal het vast ook weer fout lopen Lachen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 14:50

Mijn dagplanning vandaag:

O: magere melk met fruit'n fibre
L: twee bruine boterhammen met linesse en appelstroop
T: WW yoghurtje en een opkikker
D: BBQ op stal

Net 15 km gefietst en gereden Lachen

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:14

LittleAnn schreef:
fourth schreef:

Nee joh!! Je moet juist een beetje trots op jezelf worden! Enne die antillianen proberen het gewoon altijd volgens mij Tong uitsteken

Nou ja antilliaanse feesten waren dus erg leuk, maar die caipirinha's waren STERK!! Misselijk damn ik was na twee volledig van de wereld en voel me nu echt brak...Maar wel heel veel mooie mannen gezien Haha! Vanavond weer, ik moet al om 19.00 klaarstaan...

Planning:
o: twee witte broodjes met halvajam (ik weet het, geen goed begin van de dag Tong uitsteken) laat
l: magere melk met allbran, een appel en twee kiwi's
a: nog geen idee...

Hahaha neee, zo'n belediging vond ik t ook niet hoor, t laatste waar ik me druk over maak is mn kont oid Haha! Was wel een grappige gast ook Vork

Planning volgehouden!!! Lachen [afgezien van een beker Optimel en een cappuccino erbij, maar dat zijn geen zondes oid]

yellow20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:28

hai bokkers
ik ben ook bezig met afvallen, op een gezonde manier (3 maaltijden per dag)
maar ik wil tussendoor wel is wat lekkers, is snack a jacks goed?
of zit dat vol met suikers??

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:59

LotteAnna schreef:

Vandaag:
o: bak magere yoghurt met cruesli
l: 2 stukken meloen, kopje groentensoep, 1 pakje evergreen
t: 1 pakje evergreen, 2 mini stukjes chocola
a: uiteten caribisch restaurant

aangepast

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:10

LotteAnna schreef:
@ Ilse; hoe kan dat nou?! Je bent toch super netjes bezig de laatste tijd??

Nou niet alleen de laatste tijd, ik eet al ruim een jaar gewoon heel goed Verward

Overigens pas ik nog wel al mijn kleding ed, en ben ik ook niet echt in centimeters gegroeid maar die weegschaal wordt steeds negatiever, ondanks dat ik dus echt niet anders eet dan ik al die tijd gedaan heb toen ik nog afviel en later netjes op gewicht bleef.
Minder bewegen ben ik ook niet gaan doen, meer ook niet..
Uit frustratie vanmiddag maar 2 Vietnames loempiaatjes opgegeten (nouja, dat was ook gedeeltelik onder dwang, je komt echt niet onder mijn baas uit Nagelbijten / Gniffelen )

Mijn dag vandaag, en zeg nou zelf, hier zou je toch niet van aan moeten komen? Nouja, misschien wel als je elke dag die loempiaatjes eet, maar dat doe ik natuurlijk niet Haha!

O: Grote kom Fruit n Fiber met 0% vet melk en een Yakult light
T: Appel
L: 2 bruine bolletjes, 1 met Becel light en 20+ kaas en 1 met Becel light en rookvlees
T: 2 Vietnamese loempia's
D: Sate met wat pindasaus, stokbroodjes en verschillende salades. Als toetje een bakje Optimel yoghurt oid?

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:13

Riëtte schreef:
@Ilse: Ben jij al die tijd alleen nog maar aan het aankomen, of ben je ook al wel afgevallen? Hoe was je eetpatroon hiervoor? Ik heb eens van iemand anders gehoord die altijd erg slecht at, geen vast eetpatroon, sloeg regelmatig een maaltijd over om dan 's avonds laat nog te gaan snacken. Die persoon die ging ook over op 3 maaltijden op een dag, en vaste tussendoortjes, en die was in no-time ook een aantal kilo's gegroeid.

Mijn eetpatroon is al een jaar zeer regelmatig en netjes, ben deze winter 10 kilo op deze manier afgevallen (van 78 naar 68) en toen stopte het opeens maar bleef ik wel netjes op gewicht.
Helaas begin ik de laatste weken steeds vaker over de 70 heen te gaan, en vanochtend was dat zelfs 71,5 Scheve mond

Als het volgende nog zo is of erger wordt stap ik toch naar een dieetiste toe, ik ben nl. nog niet op mijn streefgewicht Scheve mond (60-64)

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:16

Ils je dag is heel netjes, zoals idd bijna altijd, dus wat het nou is? Ben je geen spieren aan het kweken? Je zegt dat je het niet aan je kleding merkt dus dat zou een logische oplossing zijn...

Citaat:
Planning:
o: twee witte broodjes met halvajam (ik weet het, geen goed begin van de dag) laat
l: halve kleine pizza marguerita Bloos een appel en een kiwi
a: bordje pasta met tomatensaus, mager gehakt en groenten

En straks: knallen van 20.00-04.00!! en een heleboel drankjes drinken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:17

LotteAnna schreef:
@ Annetje; hoe was de taart in zijn geheel? Lekker? Haha!

Het was de lekkerste taart die ik ooit gemaakt heb! Vork Serieus, dat ding was zooooooo lekker! *droomt nog even na over de chocoladetaart waarvan nog 1 punt over is*

Maar dus, vandaag is zwaar prut qua eten, qua beweging zit ik wel goed geloof ik.
Ik stond om 6 uur op om om 7 uur op de manege te kunnen zijn en de kantine te versieren. Daar zouden meerdere mensen zijn, maar niet dus. Ik dus slingers opgehangen, hele sterke balonnen opgeblazen (jongejonge daar wordt je moe van!) en overal 'Doei Bregje' opgehangen.
Paarden brokken en hooi gevoerd, geveegd en mijn paard gepoetst. Toen kwam de rest past aankakken. Scheve mond Maarja....
Mijn instructrice vond het vet leuk! Had ze niet verwacht en ze stond echt met tranen in de ogen toen ze de taart zag (had er nog met slagroom 'dag juf' op gespoten) Lachen
Heb daarna super lekker gereden op Patser, paard van 1.75 geloof ik. En dat paard heeft een bezem ingeslikt als veulen en ja een bezem buigt moeilijk he Clown
Ik had hem na een kwartiertje wel al vrij goed los. Galop, draf, stelling alles ging wel goed!
Toen wilde de rest springen en dat vindt Patser dus geweldig! Wordt ie loeiheet van en ik houd daar niet zo van en nog minder van springen, dus ik was niet zo happy.
Ik was wel helemaal trots op mezelf dat ik gewoon een sprongetje gewaagd heb Go jij! Go jij! Ik vind dat zó ENG! Ik snap niet waarom. Het sprongetje stelde niets voor, maar was wel even goed voor mijn zelfvertrouwen Lachen
Daarna trakteerde onze instructice friet Boos! en aten we de taart als toetje. En toen heb ik de stallen nog gedaan en alles opgeruimd omdat iedereen natuurlijk al naar huis was en zijn troep niet opgeruimd had.

Dan krijg je dus:
o1 : volkoren biscuitje (om 6 uur)
o2: twee ontbijtcrackers met kersen jam zonnatura (8.45 uur)
l: friet met satésaus en chocoladetaart toe.
d: nog even geen id. Iets lichts. Ik denk in elk geval mijn rijstwafels die ik gesmeerd had voor vanmiddag. En dan sla ofzo erbij denk ik.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:18

Ilse ik moest inderdaad ook aan spieren denken. Die wegen meer dan vet zeggen ze.

Ohja, iemand van paardrijden viel het op dat mijn rijdbroek zo los zat Haha! en toen ik zei dat ik 5kg afgevallen was (ongeveer) vond ze dat echt super knap van me! Altijd leuk om te horen! Haha!

Ik weet trouwens ook waar die vreetbui van gisteren tijdens taart bakken vandaan kwam. Moest ongesteld worden Clown was ik even vergeten.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:48

annekeg schreef:
Spetterlover schreef:
wat goed zeg, annekeg Lachen
Alleen Sonja Bakker is niet geschikt voor kinderen he, dus pas daar wel mee op!

Nou, wees maar niet bang....mijn kinderen zijn 14 en 16 en waar dat idee vandaan komt dat het niet geschikt zou zijn voor kinderen...echt onzin...gewoon gezond eten is het en je krijgt genoeg van alle vitaminen binnen.
Het was voor ons een opstapje en het heeft gewerkt. We volgen nu onze eigen koers en dat gaat prima!!

Nou dat idee komt in elk geval niet zomaar uit de lucht vallen Knipoog
Kinderen in de groei hebben veel meer nodig en schijnen ook veel te veel melkproducten en te weinig goede voedingsstoffen binnen te krijgen.
Ben even kwijt waar ik dat vandaan had, maar ik zal het nog eens nazoeken.
Nu zal het bij 14 en 16 wel meevallen, maar dat ging vooral over kinderen van een paar jaar jonger denk ik.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:00

Ja maar spieren van wat? Ik ben niet meer gaan bewegen/sporten, enkel meer werken, dan ben ik wel de hele dag in beweging (bloemiste, dus je staat van 8 tot 6 op je benen), maar echt spieren kweek je daar natuurlijk niet van, dat zou wat zijn Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:04

Ik heb ook vreetbuien, moet eigenlijk ongesteld worden, maar slik mijn pil mooi nog even een strip door, anders ben ik de l*l op Kreta straks Schijnheilig

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:21

Vreetbuien heb ik echt nog nooit gehad Verward
Ben ook niet van plan om die ooit te gaan krijgen trouwens Haha!

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:29

Oh ja hoor vreetbuien; ken ze maar al te goed Knipoog

Ga zo uiteten; echt zin in Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:45

Uit eten is altijd leuk!
Ik ga morgen naar de chinees met mijn vriend, zijn ouders en zijn broertje. Lekker een lopend buffet. Ik hoop alleen wel dat ze een beetje vegetarisch eten hebben, op de een of andere manier vergeten sommige restaurants dat nog al eens. Lips are sealed

En ik moet nog even bedenken wat voor actiefs ik morgen ga doen *denkt na*

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 22:31

Wij hebben big mac menu gehad. Helemaal fout dus...
Maar gelukkig is het met de beweging wel goed gekomen: op fiets naar assen met schonmoeders, daar een paar uur geshopt en weer op fiets naar huis. Eeen en ander in huis gedaan, een eind met de hond gesjouwd, straks nogt wat situps. Kan er ook nog 1 glaasje wijn af (meer mag niet ivm dienst).
Morgenvroeg eerst paardrijden, dan in elk geval een uurtje werken, en 's middags verven en nog een poosje in de tuin (ik hoop dat het weer meezit, het gras moet ook nog gemaaid). Misschien nog even hardlopen. Gaat goedkomen!