Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:33

Wij hebben zo'n uhhhmm abswing ofzo, dat je zo zit Tong uitsteken
Nouja, dan voel je ze ook wel Ja alleen krijg ik dr altijd zo'n rugpijn van

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:50

ALs je rugpijn krijgt van de buikspieroefeningen doe je ze verkeerd. En daarmee moet je erg oppassen want als je je rug overbelast ben je nog niet jarig...
Sommige mensen krijgen ook rugpijn omdat ze hun buikspieren veel trainen maar hun (onder)rug verwaarlozen, en die spieren moeten ook meegroeien om de boel te ondersteunen. Daar is een goede simpele (pilates)oefening voor; ga op je buik liggen, je benen aan elkaar gelijmd (als het ware Knipoog ), je buik in, je heupbotten en schaambeen moeten op de grond zijn. Je armen langs je lichaam of zo voor je, dat je met je armen en hoofd een hoofdletter E vormt. Bij het uitademen kom je zoveel mogelijk met je bovenlijf van de grond af (en werk dan dus vanuit je rug, niet met je armen.) herhaal dat 15x. Doe daarna hetzelfde maar ook met je voeten van de grond terwijl je je buik in houdt en je benen goed tegen elkaar houdt. Dat voel je goed in je rugspieren Lachen

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:57

Spetterlover schreef:
hoe hou jij dat vol dan, 80 buikspieroefeningen ? Wat voor oefeningen doe je dan? Als ik iets van sit-ups doe krijg ik het echt aan mijn rug na 25 keer al.

Idd, als je rugpijn krijgt doe je ze verkeerd...

Je moet op een goede bodem liggen (matje onder je ofzo) en dan je benen in de lucht gekruist in een hoek van ongeveer 90°, handen/armen voor je borst of vingertoppen in je nek (niet je nek ondersteunen!), je kijkt omhoog (dus niet je kin tegen de borst) en komt dan kleine stukjes omhoog en houdt de spanning in je buik... ook niet helemaal terug omlaag gaan, maar steeds de spanning blijven houden...

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 18:05

Hmm dan moet ik toch maar eens iets anders gaan doen ja Lachen

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 18:39

Mijn pilates lerares zegt altijd dat het beter is 5 goeie te doen dan 80 met slechte houding, en dat is waar Haha!

Mijn favoriete buikspieroefeningen zijn de volgende:
' Fietsen': Op je rug liggen, handen tegen je oren met de ellebogen naar buiten (niet je handen vastpakken, dan strain je je nek makkelijker) maak fietsbewegingen met je benen op 45graden(intrekken van je ene knie, andere uitgetoken op 45graden, en wisselen), en als je linkerknie richting je bovenlijf gaat, ga je met je rechterelleboog die kant op. Probeer zo ver mogelijk uit te draaien met je middel ipv alleen met je ellebogen. Ga ervanuit dat je met je elleboog naar je knie moet en niet andersom. Een goede oefening voor je schuine buikspieren.

Een andere voor de schuine buikspieren op de sportschool: Er is zo'n soort bankje waarbij je be benen vastklemt en je 90 graden naar beneden gaat met je bovenlijf om je rug te trainen. Klem nu je voeten zo dat je met je zij tegen de kussens aanstaat, pak een schijfgewicht, houd die op je borst met beide handen gekruisd voor je, en beweeg opzij met je bovenlijf, en weer terug, 15 x beide kanten. Zorg dat je je lichaam in een lijn houdt en niet je schouders kantelt. Die is heftig, maar heerlijk Haha!

Voor je lage buikspieren, ga op de grond liggen op je rug, rug plat op de grond. Pak een tafel, zware stoel ofiets vast, en steek je benen in de lucht recht omhoog. Laat ze zakken richting grond (maar houd je rug PLAT! Heel belangrijk!) zover je kan, en terug omhoog. Dat kan ook naar links en naar rechts. Als je moeite hebt kan je je benen gebogen houden, en minder ver zakken. Houd ten alle tijden je rug plat. Als je deze erg lastig vind kan je ook een been per keer laten zakken. Geavanceerder is als je de enkels van een partner vastpakt die bij je hoofd staat, en die parter geeft je benen een duw naar benen, en jij veert ze terug omhoog. Helemaal heftig is als je partner ook naar rechts en links duwt en het niet voorspelbaar doet Knipoog

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 18:58

Die middelste oefening heb ik vandaag gedaan die voelde je wel hoor! Haha!

en die laatste is zooooo zwaar! Pff die meosten we weleens doen met power yoga!

We eten straks lasagna en sla en geloof ook iets met rijst en kip (dat moet op) dus ik denk dat ik vooral veel sla ga eten en veel kip en maar een klein stukje lasagna Lachen

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:05

Vandaag een redelijke dag gehad. als ontbijt twee wasa krackers met appelstroop. Tussendoor twee koppen thee (daar zit niks in toch?) als lunch twee geroosterde boterhammen met tomaat en drie krackers met kip. Vanmiddag weer veel thee. en als avondeten brokoli, met aardappel en vlees. Weet niet wat voor vlees mn moeder had het gemaakt. Geen kip dus dat zal vast niet zo goed zijn geweest...
Ja ik drink wel veel thee nu, ben nog steeds erg verkouden.... Boos!
Vandaag niet heel sportief geweest, uurtje gereden + erheen gefietst. Zometeen ga ik nog even buikspieroefeningen doen *LOL*

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:08

Bah ik heb nu een hele rol tarwebiscuitjes op Bloos
Ik kan nooit stoppen met die dingen eten, zo veel smaak zit er niet aan maar ik ben er echt verslaafd aan Scheve mond

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:10

Van tarwebiscuitjes kun je toch wel heel veel eten? volgens mij kom je daar niet echt van aan.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:14

het was totaal zo'n 1000 calorieen

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:19

oei, 1000 calorieen voor een tussendoortje vind ik wel erg veel..... Maar misschien kun jij dat hebben als je altijd veel eet dan is je lichaam daaraan gewend maar aan jou reacties op dit topic te lezen eetj eniet echt super veel.... Hopelijk valt de schade mee Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:57

Ja ik schrok er ook wel van toen ik keek
maar die koekjes eet ik echt heel vaak, alleen meestal nog niet eens de helft van wat ik nu heb gegeten... Scheve mond

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 20:01

Ach kan je wel keer hebben als je daarna weer normaal doet! Verwacht ik tenminste. Goed voor je stofwisseling op gang te houden Knipoog

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 20:03

Net avondeten op

Pasta met creme fraiche en boursin (met courgette, prei en champignons)
Niet echt gezond, boursin is behoorlijk vet, maar ik had er ook al geen spek voor mezelf in gedaan, dus vond dat het wel een keertje mocht Lachen

Vanavond als mn eten beetje is gezakt, weer stukje hardlopen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 20:11

orionneke schreef:
Ach kan je wel keer hebben als je daarna weer normaal doet! Verwacht ik tenminste. Goed voor je stofwisseling op gang te houden Knipoog

precies, is er zo weer af hoor, Spetterlover Ja
bij mij gaat het (mits ik de dagen erna goed m'n best doe) juist sneller met afvallen Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 20:18

Hmm nou hopen maar dan dat het lukt Tong uitsteken

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 20:26

Mazzel-meid dus als je eens in de zoveel tijd veel eet op een dag zou dat dus helpen met afvallen? weet je zeker dat dat werkt? mij lijkt dat namelijk wel wat, dat je daarna weer sneller afvalt maar straks kom je weer aan??? :S

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 20:28

Passival schreef:
Mazzel-meid dus als je eens in de zoveel tijd veel eet op een dag zou dat dus helpen met afvallen? weet je zeker dat dat werkt? mij lijkt dat namelijk wel wat, dat je daarna weer sneller afvalt maar straks kom je weer aan??? :S

Ik deed eerst alijd 1 dag in de week zondigen; dus gewoon heel de dag eten waar ik zin in had. En dan kwam ik wel wat aan, maar voornamelijk gewicht van de maaginhoud, en binnen een paar dagen is dat er weer af. En vaak zelfs nog meer Lachen

Maar k weet niet of dat voor iedereen werkt, ik vind het zelf wel fijn omdat ik het dan veel beter volhou!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 20:59

Gezond is anders. Het kan inderdaad wel eens helpen om je stofwisseling een schop onder de kont te geven door wat meer te eten, maar een dag ' alles waar je trek in hebt' zou ik absoluut niet aanraden. Als je gezond lijnt zou het niet nodig moeten zijn om je metabolisme op gang te brengen, want je moet per dag genoeg eten om het in stand te houden.
Kies dan een dag niet naar calorieen kijken, en snack met (enigszins gezonde) snacks. Met name als je een koolhydraatverslaving hebt kan een dag vol suikers vervolgens de rest van de week vreetbuien opleveren.
Om je metabolisme op te schroeven kan je het beste sporten! Als je krachttraining doet, ontwikkel je spieren, en spieren verbranden vet de hele dag door! Door cardio kan je je lichaam in betere conditie maken dat je metabolisme opgeschroeft wordt en je eten sneller verbrand wordt.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 21:06

Lijkt me niet goed om zo te werk te gaan maar ja, eerst superveel eten en dan opeens weer heel erg lijnen, maar ja dat denk ik Schijnheilig

Net beetje veel gegeten opzich maar ik had geen ijs toe, en de rest wel en vind ik wel knap van mezelf, best moeilijk tis zooo lekker maar ja Schijnheilig

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 21:49

Ik zeg niet dat je je vol moet vreten maar een frietje en een kroketje moet echt wel een keer kunnen hoor! Zonder bergen mayo .......gewoon normale hoeveelheid.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 21:51

Tuurlijk, beetje genieten mag ook wel toch zo af en toe Haha!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 21:59

Ja inderdaad *LOL* anders houd je het nooit zo lang vol. Maar je kunt ook genieten van gezonde dingen. Fruit vind ik erg lekker en is ook gezond. Daar kan ik dan van genieten Haha!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:01

Ja ik ook jammieeeeeeeeee

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:04

Idd, heb me toch een lekkere aardbeien gekocht! Een kilo nogwel... Bloos Ingevroren en daarvan gooi ik er elke avond even 3 in de magnetron en dan door de yoghurt. Mmmmm! Lachen