Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Roosje01 schreef:Met het tempo dat mijn aardbeien zich voortplanten zullen er denk wel snel meer dan 8 instaan
Ik heb 0 ervaring dus nu alleen de verpakkingen gelezen en daar na gehandeld. Ik heb ook 3 plantjes in de venster staan maar die moesten binnen begreep ik. Tijm, basilicum en koreander. Malenka schreef:Roosje01 schreef:Met het tempo dat mijn aardbeien zich voortplanten zullen er denk wel snel meer dan 8 instaan
Als je er niet meer wilt hebben moet je gewoon de uitlopers er uit halen. Doe je dat nog voor er nieuwe plantjes aan komen dan komt dat de productie van aardbeien ook ten goede. Uitlopers kosten de plant veel energie.
De aardbeien en blauwe bessen (mjommie) doen het goed. De rest gaat dood (te warm en te weinig voedingstoffen)
.
. En de andere plantjes in de tuin staan er als reserves, dus van mij mogen de muizen en slakken die hebben, zodat ze hopelijk de rest in de tuin met rust laten
) 
Sophie_Wind schreef:Ik heb vorig jaar bij iemand ik denk tuinbonen rauw gegeten uit de tuin, alleen dat boontje niet de hele boon (die mevrouw van de tuin gaf mij er een Haha dus niks gestolen hoor![]()
)
Die zou ik dit jaar ook wel heel graag willen hebben in mijn tuintje, maar weet iemand hoe die heten? Of wat voor soort bonen het zijn? Zij heeft dat wel gezegd tegen mij, maar ik heb geen idee meer
Dat is schijnt het omdat de suikers in de erwt nog niet omgezet zijn naar zetmeel. Daarom smaken verse erwtjes lekker zoet en zijn erwten uit de winkel vaak so melig.