Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Het is wel veel courgette, tomaat etc, maar volgende week staat dan weer in het teken van een andere groente. Ik wil het ook budget houden, dat ik ook alle groente verbruik die ik koop. Resten van de vorige dag kunnen dan mee in het gerecht de dag erna bijvoorbeeld.
Het is ook niet erg om per week een paar keer dezelfde groente te eten, wij eten ook veel het zelfde omdat het nou eenmaal geoogst moet worden.
Maar he ik ben vegan.
Alleen is het dan een vegaburgertje uit de vriezer. (Coop aanbieding is alleen vandaag nog volgens mij!
Alle vivera 1 euro!
) En wat de maaltijdsalades betreft, tja... Die dingen zijn toch stervens duur
Ik eet het nog af en toe want er zijn er twee vegan, en anders van die mini bakjes bulgur met een broodje. Daarover gesproken, AH heeft tegenwoordig een gegrilde groenten focaccia die echt heerlijk is en vegan 
dus bedankt voor de waarschuwing. Ik zal de arts komende week even bellen voor advies.
Dus liever aan de roosvicee en veel spinaziesmoothies drinken dan. Uiteindelijk bleek dat ook ruim voldoende, heb geen last meer gehad.
veganistische alternatieven zijn zeker wel te vinden of te maken met een blender, maar hé, je hebt je stap naar vega al gemaakt en dat is al tof (en best lastig, als ik mijn vrienden soms hoor
)! Gewoon je eigen tempo aanhouden voor veranderingen, dan houd je ze waarschijnlijk ook langer vol
poes schreef:Spinazie bevat niet superveel ijzer dat is een fabeltje.
)
mar_fay schreef:Die Ferro ga ik ook eens zoeken, zeker als het helpt bij menstruatieklachten. Alle beetjes helpen!
Qua weekmenu denk ik dat je prima bezig bent hoorveganistische alternatieven zijn zeker wel te vinden of te maken met een blender, maar hé, je hebt je stap naar vega al gemaakt en dat is al tof (en best lastig, als ik mijn vrienden soms hoor
)! Gewoon je eigen tempo aanhouden voor veranderingen, dan houd je ze waarschijnlijk ook langer vol
![]()
Wat betreft seizoensgroenten: er zijn weer asperges! Ik heb al soep en gestoomde asperges op en rauwe groene door de sla met wat olijfolie en limoen, maar kan nog wel wat vegan inspiratie gebruiken. Wat zijn jullie favo recepten?
Dan is het even slikken, maar niet onoverkomelijk.
In het vriesvak van de grotere AH's volgens mij
Ik heb hem net ook gelinkt naar mijn niet meer huisgenoot die geen lactose meer mag eten. Die is dus ook helemaal aan de edelgist
En ik kon haar mooi even laten zien dat je nog volop koekjes kunt eten haha.
Bonna schreef:ElineS, je zou eens op de website gewoonvegan.nl kunnen kijken. Niet omdat ik vind dat je meteen veganistisch zou moeten worden, maar omdat het een geel fijn overzicht is van alles wat je gewoon in een gewone supermarkt kan kopen en geen dierlijke ingrediënten heeft.