Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:41

Ik heb een ding van de marskramer, was toen ook op tv.

Vanmiddag lekker een tijd gezwommen in het natuurmeer bij mijn ouders en daarna besloten om buiten de deur te dineren want mam wilde niet koken. Had mijn ontbijt (die ik 's ochtends over had) meegenomen om eventueel tussendoor nog te eten maar is weer mee thuis gekomen.
Lekkere salade met ossenhaaspuntjes gegeten, en de helft geruild met mijn moeder die zalm had met groente dus dikke prima. Moest alleen friet en brood vakkundig negeren. Toe heb ik kaasplankje genomen maar die viel onwijs tegen dus daarna moesten mijn ouders nog naar de AH dus ben even mee geweest en heb daar nog lekkere kaasjes en worstjes ingekocht :Y) dus die heb ik net op.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 07:52

Ik twijfel of ik een paar repen van Atkins ga kopen :o. Ik weet niet precies hoe het nu zit met de polyolen.. maar 1 reep bevat nog geen 9 gram koolhydraten. Zolang dat binnen mijn doel valt, dan probeer ik het.. het is toch wel makkelijk om af en toe onderweg een kant en klaar iets bij je te hebben :o

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:01

Ik ga eens op jacht naar zo'n ding :)

Klinkt goed Sec :)
Ik had gisteren bieten salade met ei en augurk en 1,5 speklapje.

Vandaag heb ik kaas, ei, mozzarella met kipfilet en komkommer met filet bij.

Ben alleen sinds zondag al opgeblazen, iemand enig idee hoe dat kan? En hoe je er vanaf komt?
Spoiler:
Lijk wel beginnend zwanger nu :')

Ik heb trouwens geen idee wat die repen betreft ItsMe2. Als het past in jouw schema is het goed toch :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:19

Klinkt goed secricible!

Gribaldi geen idee eigenlijk, bij mij is dat eindelijk eens een beetje weg, volgens mij omdat ik geen brood meer eet. Zit je niet verstopt oid?

ItsMe2, ik weet ook niet zo goed wat ik nou van die polyolen moet geloven. Maar ik heb wel een doosje repen van de body en fitshop staan, zelfde idee als de atkinsrepen. Ik heb ze vooral gehaald voor de momenten dat ik een onbedwingbare zin in zoet heb, zoals tijdens mn menstruatie :o Ik kan ze wel eten zonder uit ketose te raken iig.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:23

Nee ik kan prima naar de wc eigenlijk. Heb ook geen gekke dingen gegeten van de week alles netjes khd arm. Zondag was nog wel een rijke khd dag maar dat moet toch niet zo lang blijven werken lijkt mij..
Komt misschien ook door het warme weer, hopelijk is het volgende week weer weg :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:40

Vind het eten wel lastig met die warmte... Gisterochtend dus de granolareep (omdat ik eiwitpoeder was vergeten), als lunch bakje Griekse salade, geitenkaas en garnalen in knoflookolie van AH, daarna 's avonds bereklauw pinda en halve mexicano mayo. Heel de dag heen en weer aan het rennen geweest, kon rond 21.30 uur eindelijk rustig zitten.

Vanmorgen gestart met een eiwitshake, als tussendoortje straks een granolareep. De rest van de dag is nog een verrassing. Misschien straks kipfilet en komkommer halen, maak ik wel curry met komkommersalade. Maar moet ook nog ergens tussendoor zoonlief van school plukken en naar stal, eerst maar eens werken :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:56

Ik heb vanavond een borrel van het werk. Ik heb braaf wat extra eten meegenomen zodat ik er niet hongerig heen ga, maar meestal gaan we met een hele ploeg patat halen, weet niet of ik dat kan weerstaan :+ Zeker niet na een paar borrels :')
Morgen ook nog eens feestje, dus dit wordt vast niet mn beste weekend ooit O:)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:22

Ach Laura je bent al zo goed bezig :P die borrels kun je gewoon nemen dan kun je de patat vast weerstaan :')

Morgen doe ik mee aan een color run, wat is dan het beste om te eten/drinken? Als ik van te voren eet dan krijg ik ontzettend steken en misselijk en kan dan niet meer rennen, drinken klotst dus wellicht gewoon niks eten of drinken van te voren? Het is maar 5 km hoor :')

Na afloop is er aansluitend een feestje dus ben benieuwd.

Lekker een salade van geitenkaas Quellian, je brengt mij meteen op een idee voor het avond eten.
Wilde eerst eierwraps maken met kip maar stond vanmorgen om half 6 al een omelet van 5 eieren te maken en hij zat bomvol.. Dus ik denk niet dat ik hem gelukkig maak met nog meer eieren vanavond :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:36

Haha die borrels ga ik ook gewoon nemen, maar dan ben ik niet meer zo goed in dingen weerstaan haha.

Hardlopen geen idee, volgens mij hoef je voor 5km niet veel bijzonders. Ruim van te voren even wat eten misschien dat je iig geen honger hebt, en dan gaan met die banaan :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:13

Hahaha :') Niet? Ik heb dan altijd dat mijn eetlust verdwijnt :P

Onderweg staan er waterpunten gezien de hitte die ze nog wel afgeven. En verder eet ik na afloop wel. Staan foodtrucks dus vermaak mij wel ;) Maar wil wel khd arm proberen aan te houden in het weekend, geen brood, pizza of pasta :P

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:15

Haha gebeurde dat bij mij maar :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:51

Haha soms is eten wel verstandig hoor :P Begin meestal met een drankje en dan denk ik achteraf altijd, misschien had ik eerst iets moeten eten :')

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:59

Laura, tip: neem een frikandel speciaal, een hamburger of een salade. Dan zit je nog redelijk goed qua kha!
En lekker genieten. Dat is ook belangrijk.

Ik kan nog niet hardlopen en vind mijzelf daar ook nog te zwaar voor. Dus vanochtend samen met vriendlief op tijd opgestaan. Hij gaan hardlopen en ik daar langs op de fiets. Fietsen is ook wel een dingetje voor mij met m'n bekken, maar we hebben 9,3 km gefietst/hard gelopen. :D Heerlijk!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:04

Hahaha dat is dan wel weer herkenbaar. Voorheen gingen we nooit eten, daar heb ik regelmatig spijt van gehad :')

Frikandel is idd nog wel een idee, hamburger of salade hebben ze daar niet.

Dag van vandaag:
O: shake en 2 plakjes gebakken ontbijtspek
T: griekse yoghurt met lijnzaad
L: salade met tomaat, tonijn en lepeltje mayo
T: paprika
T2: worteltjes, komkommer
T3: witte wijn :P :P
D: ??

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:13

Hebben jullie trouwens een idee wat je het beste kan drinken? Bier of wijn? En wat voor wijn dan? :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:17

milatje, goed bezig! En fietsen is ook beter dan hardlopen hoor ;)

Qua drank kun je beter bier drinken :j

Een frikadel ja? Is dat goed qua khd?

Onee bij nader inzien wijn :')

Drink het beide, maar ben dan een zwaar bier drinker, geen alcoholist maar liefst bier van 6-9%

Wijn drink ik alleen droge maar ze hebben bijna nergens hele lekkere dus kies meestal voor bier. En dan heb ik na 2 zware wel genoeg. Wijn kan ik met gemak een fles of 2 leeg krijgen :Y)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:23

Ik drink eigenlijk bijna nooit haha. Maar denk dat ik vanavond wel wat pak. Feeeestjeeeee!

Oven frikandellen mag je wel in dit dieet haha. Lekkere rotzooi is t ook :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:28

Droge witte wijn is het laagst in khd, laat dat nou mn favoriete drankje zijn (nou ja, cocktails vind ik eigenlijk nog lekkerder, maar onbetaalbaar en niet bepaald dieet-proof :+ )

Frikandel kan idd wel, al laat ik ze zo veel mogelijk staan, want ik heb aan 1 toch nooit genoeg. Dat vind ik eigenlijk het lastigste aan dit dieet, dat je na een lange zware dag niet ff de snackbar in kan lopen, veel verder dan een frikandel kom je niet. De meeste andere snacks barsten van de khd, en dan nog de sauzen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:28

Haha, vanavond wil ik proberen wel iets te sporten ivm morgen hardlopen :P

Morgen doe ik na afloop denk ik wel een biertje :)

Oven frikandellen is dat te eten? Lijkt mij echt zo smerig :') Ik heb denk ik al 2 jaar geen snacks op :D

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:35

Ik vind het ranzig nadat ik een x over m'n nek ging na het eten van frikandellen. Voor mij dus geen frikandellen meer.
Maar een keertje snackbar doe ik weleens. Zo heel af en toe! :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:39

Heel af en toe moet ook kunnen.
Het mooiste ja dat je lichaam je dan weer afstraft met enorme hoofdpijnen dus dat je op die manier het zondigen wel af leert... in mijn geval dan.

Ik ben mijn lunch vergeten...
En er is geen supermarkt in de buurt :(
Dat wordt dus kijken bij de saladebar van de kantine...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:40

Moet ook kunnen hoor, en uiteindelijk zal dat bij mij ook heus wel eens gebeuren als ik al maanden bezig ben ofzo. Maar nu, zeker met alle feestjes etc, zijn dat mn enige "zondig-momenten"
Ben al blij dat de plannen voor volgende week gewijzigd zijn. We zouden uit eten gaan op de verjaardag van mn vader (vorig jaar overleden), en mn moeder wilde graag naar Happy Italy omdat de kinderen daar zo leuk kunnen spelen. Maar dat is dus alleen pasta en pizza, en ik wilde niet zeuren, dus maar zo gelaten. Maar nu heeft ze bedacht dat we bij haar thuis gaan eten, omdat onze jongste daar nog niet zelf kan spelen, en een van ons dan dus telkens van tafel is.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:47

Milatje, ik mis de snacks ook totaal niet. Eet ook amper patat. Enkel als ik zelf op een evenement sta met mijn eigen spul. En dan is het meestal een paar om te proeven.

MDH, hopelijk kun je een lunch scoren.

Lief Laura dat ze daar rekening mee houdt :) Weet je al wat je gaat eten?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:56

Nee nog niet, maar qua koken houdt ze altijd wel rekening met me, dus dat komt vast goed.

Ik mis de snacks zelf ook niet (alhoewel, soms...), maar wel het gemak. We deden het niet heel vaak, maar zo 1x in de maand ofzo heb je zo'n dag dat niets loopt zoals het moet, en dan is de snackbar of mc donalds wel heel makkelijk. Of een pizza in de oven schuiven.
Nu zijn de kinderen dolgelukkig dat ik er vanavond niet ben, gaan ze met papa pizza eten :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 12:06

Lief :)

Haha hier gelukkig geen last van, het gemak is hier een salade :')
Pizza avond, lekker hoor :P