Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:06

Tapas eten bij la cubanita, mogelijk?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:20

Laura_Zodine schreef:
Ik doe tofu meestal in stukjes en dan een dagje in marinade.
Vroeger at ik veel salades maar ik vind het zonder kaas zijn sommige salades zo saai.. Bestaat er een salade kaas vervanger toevallig? En was voor dressings zijn lekker?

Er is veganistische kaas. Het merk is Wilmersburger.
Bij ons verkoopt de jumbo het.

Avossy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:40

cam schreef:
Laura_Zodine schreef:
Vroeger at ik veel salades maar ik vind het zonder kaas zijn sommige salades zo saai.. Bestaat er een salade kaas vervanger toevallig? En was voor dressings zijn lekker?

Klopt hier ook. En lekker dat het is! :9

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:08

Nadat ik op youtube het filmpje 'Dairy is scary' gezien heb, besloten om zuivelvrij te leven. Ik at al geen vlees trouwens, wel vis.
Ben dus geen echte vegan, maar hoop dat ik hier toch mee mag praten :D
Ik eet dus geen:
Zuivel
Vlees

En wel:
Eieren
Vis

Ik draag ook leren schoenen en Uggs, maar geen bont :D

Verder nog een vraagje aan (als die er zijn) zuivelvrije mensen, eten jullie wel producten met lactose?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:15

cam schreef:
Laura_Zodine schreef:

Edelgist vlokken!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:17

Iemand hier ook ervaring met zijden tofu?
Ik heb er heerlijke choco mousse mee gemaakt!

Wat kokosolie smelten in een pannetje, chocola naar keuze (wit,puur,melk) smelten en door de tofu mixen. Evt nog wat zoeter maken, vanille toevoegen enz. Opstijven in de koelkast. Echt goddelijk! Nooit verwacht.

Zijn er nog lekkere tempeh gerechten?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 02:12

Ik lees al een tijdje mee,en heb nu echt besloten om veel minder vlees te eten (dus flexitarier)
Mag ik dus ook meepraten?

Zuivel drink en eet ik sws al niet bewust

En hoe kijken jullie vegans tegen eieren van eigen kippen aan? Ik heb namelijk 2 kippen die dus ook eieren leggen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 07:52

Ik eet geen zuivel, vlees, vis en producten met toegevoegde suiker, maar heb ook zes kippen en eet als het zo uitkomt best een ei. :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:00

Damelza schreef:

Ja denk het wel, al zal je niet echt ruime keuze hebben.. Staat hun kaart niet op internet?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:52

Damelza schreef:

Als vegetariër, ja!! Als veganist... Niet echt volgens mij

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:00

Ik heb vier kipjes gered uit de legbatterij. Ze mogen hier hun hele leven blijven, maar ik kan ze moeilijk zeggen dat ze geen eieren meer mogen leggen. De meeste geef ik weg, maar ik eet of gebruik zelf ook wel eens een eitje :j

Die choco mousse klinkt lekker! Waar vind je zijden tofu?

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:49

@8nnemiek wat goed zeg topper!
ja klopt je kan moeilijk de hele dag tegen ze zeggen " geen ei leggen he " :P

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:50

Floor_x schreef:
Nadat ik op youtube het filmpje 'Dairy is scary' gezien heb, besloten om zuivelvrij te leven. Ik at al geen vlees trouwens, wel vis.
Ben dus geen echte vegan, maar hoop dat ik hier toch mee mag praten :D
Ik eet dus geen:
Zuivel
Vlees

En wel:
Eieren
Vis

Ik draag ook leren schoenen en Uggs, maar geen bont :D

Verder nog een vraagje aan (als die er zijn) zuivelvrije mensen, eten jullie wel producten met lactose?

van mij wel!

ik eet wel zuivel maar verder alleen eieren ( bijna nooit ) en vis
heb je nog een lekkere tip voor me kwa vis gerecht ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:04

hackny schreef:

Euh... niet hier! :\ Laat dit topic alsjeblieft vrij van dierenleed, dus geen recepten met vlees/vis/zuivel/ei etc. Daar zijn zat andere topics voor.
Meelezen en meekletsen als niet-vegan is helemaal prima, maar is het niet echt wenselijk dat er over niet-vegan dingen gepraat wordt, laat staan recepten.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:07

denice schreef:
Damelza schreef:

Ja denk het wel, al zal je niet echt ruime keuze hebben.. Staat hun kaart niet op internet?

Ja ik zag wel dat ze een vegetarisch gedeelte hadden!

Maar Vegan is dan altijd weer de vraag, dacht dat ik de volgende dingen misschien wel zou mogen:
Frisse salade met komkommer, feta en tomaat (zonder feta), Groentekroketjes, gefrituurde paprika met zeezout en pijnboompitten, gebakken aardappeltjes met pittige saus, groentespiezen, Uienringen, Wrap gevuld met kaas, koriander, tomaat en jalapenos (zonder kaas), Spaanse aardappeltortilla met tomaat.

Bij de groentespies geeft het aan dat er melk inzit, net als de gefrituurde paprika, de groentekroketten en de Spaanse aardappeltortila. Gebakken aardappels zit ei in.

Vraag me af en toe wel eens af hoe ze het voor elkaar krijgen om ergens melk/ei in te stoppen :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:08

We hebben speciaal een topic gemaakt voor recepten etc voor vegetariërs/flexitariërs om de vegans in dit topic een dierproductenvrij topic te gunnen :)

[VT] Recepten voor de tofuridders en falafelvriendjes onder ons..
(Misschien een idee om met vragen als "mag dat hier ook" even naar dat topic te verwijzen ipv "neeee niet hier " :) )
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 08-01-16 12:12, in het totaal 3 keer bewerkt

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:10

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:20

Sonja_vR schreef:
We hebben speciaal een topic gemaakt voor recepten etc voor vegetariërs/flexitariërs om de vegans in dit topic een dierproductenvrij topic te gunnen :)

(Misschien een idee om met vragen als "mag dat hier ook" even naar dat topic te verwijzen ipv "neeee niet hier " :) )

Daar wil ik ook best heen hoor, maar dacht omdat ik graag zuivelvrij wil leven kan ik me beter hier melden :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:23

Mag ik hier meekletsen? :)

Ben sinds 1 januari vegan, tenminste ik doe m'n best, heb nog een hoop te leren :D

Janiek_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:27

Ik ben dol op dieren en ik lust niet graag vlees en wil ook graag vegetarisch zijn maar dat gaat helaas moeilijk als je overaal in de familie, Vleesvarkens en vissers hebt. Vreeeeeeeeeeeeeselijk |( . Later word ik ook veganistisch! net zo als jij! :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:28

Floor_x schreef:
Sonja_vR schreef:

Daar wil ik ook best heen hoor, maar dacht omdat ik graag zuivelvrij wil leven kan ik me beter hier melden :)

Snap je wel hoor :)
Maar hier in het topic is gebleken dat oa de ts en meer veganistisch ingestelde bokkers de dierlijke opties en verhandelingen toch wel erg vervelend vinden. Dus vandaar de keuze om voor de wat flexibeler etende medebokker een topic ernaast te openen :)

Dus dan vooral doelend op vragen over recepten met niet vegan producten etc . Ik lees en post bijvoorbeeld in beide mee, alleen zal ik in dit topic bepaalde vragen of dingen niet posten
Ik weet 100%zeker dat je hier ook gewoon hartstikke welkom bent,alleen sommige dingen (zoals een vraag over visrecepten zoals een stukje terug gevraagd werd door iemamd zeg maar) kunnen beter in dat andere topic

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:00

Janiek_x schreef:
Ik ben dol op dieren en ik lust niet graag vlees en wil ook graag vegetarisch zijn maar dat gaat helaas moeilijk als je overaal in de familie, Vleesvarkens en vissers hebt. Vreeeeeeeeeeeeeselijk |( . Later word ik ook veganistisch! net zo als jij! :)

Waarom later en niet nu? Ik denk dat als je een goed gesprek met je ouders aangaat dat er toch best mogelijkheden moeten zijn?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:02

RedPassion schreef:
hackny schreef:

Euh... niet hier! :\ Laat dit topic alsjeblieft vrij van dierenleed, dus geen recepten met vlees/vis/zuivel/ei etc. Daar zijn zat andere topics voor.
Meelezen en meekletsen als niet-vegan is helemaal prima, maar is het niet echt wenselijk dat er over niet-vegan dingen gepraat wordt, laat staan recepten.

Hier ben ik het mee eens :)

Een veganist eet geen dierenproducten ;) en een visrecept is dan wel een betje gek toch haha.

Ik eet een maandje geen toegevoegde suiker en ben pas op dag drie. Ben benieuwd!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:05

wat ook erg lekker is ( is spinazie met uit,champignons en knoflook.
gewoonj een grote koekenpan of wokpan, doet daar olie in (ik had olfijfolie gebruikt) uitjes aan fruiten, knoflook fijnhakken of persen, dat toevoegen, samen met de in plakjes gesneden champignons, dat even aan laten fruiten, en dan spinazie er bij, en dan gewoon wachten totdat de spinazie gaar is, en af en toe omscheppen

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:54

Eten jullie veganisten wel lactose?